Raar huidprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Raar huidprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 13:51

Tjalle heeft weer eens wat...

Tjalko heeft sinds vorig weekend heel rare plekken op zijn voorbenen. Het begon aan een been, aan de voorkant net onder de knie. Het is een plek van wel 10 bij 10 cm! Het was erg dik en in zijn hele been zat vocht.
Uiteraard heb ik de VA erbij gehaald en hij heeft vanaf vorige week maandag 3 dagen antibiotica gehad en ook een spuit vochtafdrijver. Verder moet ik elke dag smeren met Panalog. De VA was nogal onduidelijke over wat het zou kunnen zijn. Friesen hebben nou eenmaal nogal snel rare huidkwalen...

Ik de loop van vorige week vond ik ook op zijn andere been, precies op dezelfde plek een zelfde soort plek, alleen wat minder heftig en wat kleiner. Ik denk dat het toen pas op ging vallen omdat de huid langzaam aan korstig wordt en los laat. Het ziet er nu aan beide benen wel heel rustig uit, ik denk dat het gewoon helemaal kaal wordt en hoop maar dat er daarna weer haar op komt.

Nu mijn vraag... Ik ben 2 weken geleden voor het eerst met Tjal in de zee geweest. Ik heb daarna zijn benen niet afgespoten omdat ik dacht dat dat zoute water zijn benen goed schoon had gemaakt en hij mag nou eenmaal niet te vaak nat worden ivm mok. De week daarna is hij gewoon gereden met peeskappen en precies onder het elastiek van die peeskappen zitten de plekken...... Zou dit verband met elkaar kunnen houden of heeft een van jullie een ander idee?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:56

Weet het bijna wel zeker, dat zout bijt in iedere x bij ook maar een beetje verwarming van de huid, en zoals je zelf al weet hebben friesen nou een maal een rare huid en reageren overal op. Zou het even goed wassen, dat al het zout eraf is en het dan mooi laten opdrogen, die antibiotica heeft je hopelijk geholpen geen ernstige ontstekingen te krijgen de kan is wel dat er witte haren terug komen ipv zwarte, sterkte!!!