www.ppidbijpaarden.nl (cushing)

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bir

www.ppidbijpaarden.nl (cushing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 13:47

Ben op een lezing geweest. Het gig over Cushing..... dat heet dus nu PPID!
Was zeer interessant aangezien we ook een rusthuis runnen en ook ermee te maken hebben. Voor ca, €1,- per paard per dag is zo'n arm dier geholpen. Maar kijk maar zelf op de site . Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoeveelheid leestekens aangepast

Het gras lijkt bij de buren altijd groener, tot dat je ziet dat het kunstgras is!
http://www.stalheijink.nl

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:09

Nou dat heet al jaren PPID hoor.. :)

Trouwens.. hoe kom je erbij dat een paard voor 1 euro geholpen kan worden? De site is van Boehringer Ingelheim die onlangs het medicijn pergolide schandalig duurder heeft gemaakt. Dus.. waar heb je het over?

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

bir

Re: www.ppidbijpaarden.nl (cushing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 16:35

€ 1,- per dag! De lezing werd gehouden door de paardenkliniek Zeddam! Een zeer goede praktijk. Daar werd het bedrag genoemd! Ik zuig me zoiets niet uit de duim!!!! Je mag er graag heen bellen en zelf informeren!!!!

Het gras lijkt bij de buren altijd groener, tot dat je ziet dat het kunstgras is!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:45

Het klopt wat je zegt, maar de info is vast niet juist. Ik heb met de kliniek gebeld en ze zullen het uitzoeken. Volgende week hoor ik meer.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 16:47

Ben benieuwd!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:04

Heb inmiddels al een telefoontje terug.. helaas.. het is dus niet waar dat je met één euro per dag toekomt. Het is dus weer dat gemene trekje van Boehringer Ingelheim die paardeneigenaren wijsmaakt dat het maar zo weinig kost. En hoe dan? De startdosering van Prascend is 0.25 mg en ja dat kost maar een euro. Maar PPID (Cushing) is een progressieve ziekte en binnen de kortst mogelijke tijd zit je op 1 mg per dag. Dat is de standaard dosering. En die kost tussen de 3-4 euro per dag of meer. Dan ben je dus tussen de 90 en 120 euro per maand kwijt.

Voorheen werd pergolide mesilaat gebruikt ( precies dezelfde stof als in Prascend) en dat koste per maand zo'n 30 euro bij gebruik van 1 mg tablet per dag.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 17:09

Oh, kijk aan.... dat is een heel ander verhaal dan ze op de lezing hadden geventileerd!!!! Ben benieuwd wat onze DA zich teld! Hij komt begin volgende week! Ik houd je op de hoogte!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 17:14

Waarom wordt Pergolide niet meer gebruikt??? Daar hadden ze het namelijk over !!!!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:20

Pergolide is een stof: pergolide mesylaat. Aanvankelijk was dit alleen maar beschikbaar voor humane medicatie en mochten dierenartsen het gebruiken voor paarden omdat er geen goedgekeurd diergeneesmiddel was. Boehringer ingelheim heeft datzelfde pergolide mesilaat laten registreren als diergeneesmiddel en nu zijn dierenartsen verplicht dit medicijn te gebruiken. Zij mogen niet meer het humane middel voorschrijven. Het is dus exact dezelfde werkstof als voorheen, alleen nu mag de paardeneigenaar bloeden met een prijsverhoging van 300-400%. De paarden worden de dupe!

Nog even dit: ik schreef in mijn eerdere bericht iets over 'startdosis' .. het probleem is echter dat Cushing ( of PPID zoals het officieel heet) vaak pas laat opgemerkt wordt. De ziekte is dan meestal al zo ver doorgeschoten dat je al vrijwel meteen op 1mg pillen zit. En die kosten dus geen euro per pil.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 20:52

Oke! Zeer interessant! Jij bent al zeker lanfer op zoek naar een betaalbare oplossing zo te lezen! Jij weet er veel van af! Wel goede info!!!!! Dank je wel!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:01

misschien een tip; ik heb voor mijn rugpijn diclophenac nodig, ik kan dit via een huisarts laten voorschrijven, maar vanwege het eigen risico betaal ik het toch zelf. Ik heb 50-75mg per dag nodig (probeer zo min mogelijk te nemen want het is troep) Het is in NL een medicijn op voorschrift behalve in lage dosering, 12.5mg kun je bij een apotheek halen, 20 tabletten van 12.5mg kosten dan 4euro (!!!)

Tegenwoordig laat ik dit door een collega in Spanje halen, gewoon bij een apotheek want in Spanje is het vrij verkrijgbaar. Daar koop ik via die collega dan doosjes met 40 tabletten van 50mg van hetzelfde merk (voltaren) en die kosten daar 1.20euro.

Voor degenen onder ons die paarden hebben en toch nog op vakantie gaan :D is het wellicht de moeite om te kijken of peroglide ook vrij verkrijgbaar is in bv spanje/portugal etc.

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-12 19:17

Ook weer goed om te weten! Dank je wel!

Focussed
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:21

Super slim idee! Ik haal al jaren melatonine in hoge doseringen uit het buitenland, dit zou ook een goede zijn!!!

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:47

bir schreef:
Oke! Zeer interessant! Jij bent al zeker lanfer op zoek naar een betaalbare oplossing zo te lezen! Jij weet er veel van af! Wel goede info!!!!! Dank je wel!

Op het Cushing topic hier op Bokt vind je heel veel informatie over Pergolide en de recente ontwikkeling van het medicijn Prascend, dat exact dezelfde werkzame stof bevat: nl. pergolide mesylaat. Let ook op de aankondiging op dat topic over een nieuw topic dat maandag a.s. het licht zal zien.( 12 november. )

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:51

Pergolide kost maar 13 euro per maand voor 1 mg, bij de humane apotheek!
Dus je wordt nog meer opgelicht door Boerhinger!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:56

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie