paard sleept soms met been

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

antje_vip

paard sleept soms met been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 11:19

Ik heb een pony die ik als jaarling heb gekocht. Toen ze 2 jaar was, had ze af en toe dat ze met haar achterbeen sleepte. Niet vaak, maar toch. Ze stond er wel op, maar niet met lopen. In de loop van de dag trok dit weg en was er niets meer aan de hand. De dierenarts erbij gehad, zij zei dat het aan de ontwikkeling lag, een soort groeipijn en dat het waarschijnlijk wel weg zou trekken als ik begon met rijden. Dit was inderdaad zo en het is niet meer teruggekomen!
Maar nou is het zo dat ik een tijd met een niet passend zadel heb gereden waardoor mijn pony vast zat. Fysio erbij gehad die dit heeft verholpen. Maar nu begint mijn pony weer af en toe met haar been te slepen. Dit doet ze alleen als ze uit stal komt. Aan het eind van de ochtend is het al weer weg.
Ik vraag me nog steeds af waarom ze af en toe niet met haar been kan lopen. Erop staan doet ze wel, maar ze kan hem niet bewegen om te lopen. Wat is dit toch? Is het ernstig of niet? Valt er iets aan te doen? De dierenarts zegt dat het niet erg is en dat het wel overgaat met training. Mijn pony´s staan trouwens elke dag buiten van ´s ochtends tot ´s avonds.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:54

Is het niet gewoon dat haar knie op slot gaat? Google eens op Patella Luxatie/Fixatie?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

antje_vip

Re: paard sleept soms met been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 12:30

Misschien...

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:34

Mijn ruin had dit ook
Dit is uit eindelijk verholpen door een sportmasseur en het zat in de heupen hier waren 3 behandelingen voor nodig

Dus misschien eens een masseur of chiropracter langs laten komen

Het is nog al moeilijk om dit zonder enig beeld te kunnen beoordelen

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:47

Ik denk inderdaad ook een knie die op slot slaat. Als ze stil gestaan hebben (op stal dus) zie je dit vaker. Wat nog wel eens wil helpen is eerst een stap achter uit en dan pas mee laten lopen.

Je kan aan de dierenarts vragen of hij het paard binnen door wilt bekappen. Dat scheelt vaak al.
Verder wordt het inderdaad steeds minder wanneer ze sterker worden, ga specifiek op de knieën trainen om die sterker te krijgen. Misschien hoeft ze dan niet eens meer binnen door gezet te worden (heeft ook weer nadelen namelijk).

Believe
If you can dream it, you can do it.

There is
Good in
the world

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie