Foenegriek Zaden....

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimberleyE

Foenegriek Zaden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 09:36

Hoi,

Paard in kwestie heeft last van hoestbuien zoals vele in de tijd van het jaar ...
(woont in de woestijn, staat op houtsnip welke nat gesproeid word, krijgt nat hooi.. probeer zoveel mogelijk stof vrij te houden maar is lastig in de zandbak hier... ) hoest tijdens het rijden niet op stal.

Op i-net gelezen dat eventueel foenegriek zou kunnen helpen. Nu heb ik hier een aantal zakken liggen met de zaden van foenegriek.
Hoe kan ik dit het beste voeren? door de musli heen, moet het nat moet het droog ik heb echt geen idee ..

Just let me know ! :) Thanks ! :)

*Paard gaat als het goed is binnenkort nog naar DA daar zou ik kunnen vragen voor een scopie in de longen etc.*

Afbeelding

You never know; if you don't try!Profiel bijgewerkt

Woody2015

Re: Foenegriek Zaden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:25

Foenegriek zaden kun je gewoon door het voer doen.
Eetlepel ofzo denk ik, maar voor de precieze hoeveelheid zou je even moeten googlen.

HEt werkt verzachtend en slijmoplossend, ik voer het ook vaak ter ondersteuning en idd in stoffige tijden :D

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 07:35

Thanks Loes ! , Dan zal ik daar vanmiddag eens even mee beginnen hoop dat het helpt...

Da. kwam trouwens aan zetten met een of andere Transpirator..
Afbeelding
Iemand hier ooit van gehoord of ervaring mee??

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:44

Het helpt ja maar je moet geen wonderen verwachten. Bij mijn paard zijn de klachten trouwens compleet weggegaan door hem 24/7 buiten te zetten. Stof uit de bak/bos doet hem niks met rijden meer.
Zodra ik hem een paar uur op stal zet is het terug.

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 07:50

Thanks Pentax, Tjai k geloof dat het nergens totaal van over gaat , helaas is het op dit moment niet mogelijk om de paarden hier de hele dag en nacht buiten te zetten. Temp. rijkt nog steeds naar de 45 / 48 graden.. Ik zal een schepje zaad er door heen doen en kijken hoe ze het weekend reageerd.

Blijft vervelend voor het beesie!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:17

en anders even op www.paardendrogist.nl kijken daar hebben ze ook foenegriek en staad wel hoeveel ze moeten hebben

Bonita 25-04-2017 Dynamite 20-05-2010 en Diconta 25-11-2010 jullie blijven altijd in mijn hart

glindaofoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:50

Bij agradi verkopen ze ook fenegriek voor 7,95 per kilo. Toevallig net vanmiddag weer besteld voor een pony van 35 jaar bij ons op stal. Wij geven het over het voer heen.

Trots eigenaresse van mijn tinkermerrie Glinda Of Oz... Hier kan je allerlei dingen lezen over Glinda :)http://glindaofoz.webklik.nl

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:35

Foenegriek onderdrukt ook de hoestprikkel, en er zijn paarden die er een lichte allergische reactie op geven (die had ik dus staan).
Voor mijn tinker met copd werkt het wel erg goed, omdat het de hoest onderdrukt kunnen zijn longen beter herstellen. Ik geef hem 2x per dag een schepje (zat erbij) over de muesli.

*gekte is de enige state of mind voor scherpzinnige en gevoelige mensen om met de waanzin in de wereld om te gaan*

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-12 18:13

Het heeft inmiddels wel iets meer effect.. en ze staat nu ook dagelijks aan het apparaat van hierboven..

Blijft lastig :) maar, de foenegriek Slaat inmiddels al een beetje aan dus!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie