Paard laatste tijd niet meer aan het been?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mucchio

Paard laatste tijd niet meer aan het been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 13:52

Hallo bokkers,

Mijn paard is de laatste tijd wat traag, ze reageerd niet meer zo fel op het been dan eerst.
Ik moet elke keer been geven dan gaat ze even wat sneller en dan moet ik gelijk daarna weer been geven. Eerst werd ze ook boos toen ik been gaf, nu is dat gelukkig verholpen. Maar daarna is ze toch wat traag gebleven. In de wei bleek dat ze elke keer paarden probeerde aan te vallen,dus ze was constant aan het draven en galopperen. Ze doet dat gelukkig nu minder, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Nu geef ik haar energie brok, maar daar merk je ook niks van. Ze krijgt 1,5 kilo sportbrok verdeeld over de hele dag en 1kilo na het werk ( energiebrok ). Ik geef haar ook nog marstall force erbij voor vitamines, mineralen en elektrolyt. Toch merk ik nog steeds geen verschil dat ze feller wordt. Ze is ook vrij bloederig van haar zelf, aan de hand is ze ook wel kijkerig dat is in ieder geval niet verandert. Alleen met rijden merk je verschil dat ze wat duf is. Ze moet wat vlugger worden en wat feller reageren voor het been, net zoals eerst. Het is een zes jarige merrie en ik train op M niveau. Ik zit dus te twijfelen om wat anders te geven dan de energiebrok die ik nu geef. Of een ander supplement voor energie. Ook zit ik te denken aan een bloedtest, want misschien is er toch wat meer aan de hand? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En wat raden jullie aan?

/3 M.T.N. /3
Never regret anything that made you smile

michelle_13

Re: Paard laatste tijd niet meer aan het been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:28

Rij je elke dag alleen maar in de bak ? Je paard kan zich namelijk ook gaan vervelen als je Leuke dingen doet als zij moeilijk word bvb moet je dag erna lekker rustig aan Over de weg gaan ;) ik had dat laatst ook (: x

allemaal stemmen op Brigit en Sunny!!
http://www.bitmagazine.nl/algemeen/nk-v ... -nu/17014/

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:33

het zou ook net zo makkelijk kunnen dat ze iets onder de leden heeft.
Als dit gedrag niet past bij haar karakter zou ik op zoek gaan naar waardoor ze zo is nu.
Bij bijvoorbeeld een leverbotje worden ze ook erg moe.........
en inderdaad verveling kan ook veel doen.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:44

Ik zou er niet vanalles in gaan stoppen zonder dat je weet wat de oorzaak is dat ze nu zo anders is.
Voorheen had ze dat blijkbaar ook niet nodig. Zou in ieder geval even bloed laten trekken en idd onderzoeken op leverbot

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 17:09

Ik probeer wel zo veel mogelijk af te wisselen met dagje vrij of longeren, of rijden soms ook wel springen. Ze had eerst wel geplette haver door het voer maar sinds ik verhuist ben naar een andere stal krijgt ze dat niet meer. Maar inderdaad ik denk dat een bloed onderzoek wel verstandig is.

/3 M.T.N. /3
Never regret anything that made you smile

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:26

het zou fijn zijn als later blijkt dat het verveling was geweest.

succes daar

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:34

Geef je je paard ook wel eens een paar weken vrij. Het is nog een jong paard, misschien wordt het hem gewoon wat te veel. En is hij gebaat bij een periode op het land, zonder dat ie aan het werk wordt gezet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie