Dik vacht?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

VivaLasDivas

Dik vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 22:02

Hallo allemaal..

Nu al 2 weken heeft mijn paard (Haflinger) een dikke vacht! Niet zozeer zijn winter vacht maar ook zeker niet zijn mooie dunne zomer vacht! Ik vind dit echt heel merk waardig, zeker omdat hij iedere zomer tot nu toe een heel mooi dun zomer vacht heeft gehad.

Hij verhaard ook echt als je hem borstelt, dan komen er heel veel soort van dons haren mee! Over zijn hele lijf. Wat kan dit toch zijn?

Zijn wei is schoon (Ligt geen mest!) Hij wordt ontwormd!

Enige wat ik wel heb veranderd is dat hij geen kracht voer meer krijgt! Hij heeft zijn gras van 08:00 tot 20:00 gaat dan op stal en krijgt twee handen voordroog. Smorgen krijgt hij dit ook nog op de wei!

Alleen als ik train of hem inspan dan krijgt hij na het werk, 2x muesli en 1.5 haver met supplementen zoals:
*Lijnzaad *Vitamine E *Selenium

Weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen?

Richt uw paard recht..en rijd hem voorwaarts!!!

Mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zachtjes naar mij...
Little Rosie

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:04

heb je je wel bedacht dat het deze zomer ook niet zulk mooi weer is geweest?
mijn paard heeft ook niet haar "echte" zomervacht gekregen dit jaar, mijn honden ook niet.

Ik ben dyslexies vandaar dat mijn Nederlands niet is zoals het zou moeten zijn.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:06

Die van mij zit sinds vorige week ook in de zomerrui. En zijn weidegenoot heeft ook al een overduidelijke donkerdere vacht (wordt in de winter donkerder).
Maar dat is elk jaar wel in deze tijd, vorig jaar half september kwam er met het scheren al ruim 1 cm af.

aisie

Re: Dik vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:08

Mijn friese merrie van 20 verhaard ook als een gek nu. Dat is andere jaren echt niet zo. Mijn andere paard verhaard totaal niet nu. Vraag me ook af waar het door komt. Vorig jaar hadden we ook slecht weer maar toen was het niet zo.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Dik vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 05:53

het ligt niet zozeer aan het feit dat het kouder zou zijn maar omdat de dagen korter worden.
Al opgevallen dat het rond 21.30 gewoon al donker is? Mijn pony's beginnen ook al wintervacht aan te maken.

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie