ontstoken oog

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

horlynnses

ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:12

hoi, ik ben net een uurtje terug van mijn vp. Toen ik haar uit de wei haalde, reagwerde ze een beetje sloom. Maar toen ik haar aan het poetsen was, zag ik dat haar oog half dicht zat en dik was. Er zat ook allemaal groen geel achtig spul denk pus omheen. Heb het toen samen met eigenaar met gekookt water schoongemaakt. Zelf denk ik dat het onstoken is als het over een paar dagen niet weg is bel ik de da. Hebben jullie tips groetjes

tamary

Re: ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:21

Niet over paar dagen, maar morgen ochtend even kijken. Nog steeds dik en of vies/pus nog die dag bij DA oogzalf halen. Ooginfecties kunnen heel snel kritiek worden en tubetje zalf kost 6/7 euro (hier bij ophalen aan de balie, je betaald dan alleen het medicijn en geen consult etc.). Het is dan ook verstandig om een vliegenmasker/sprietjes om te doen om verdere irritatie (en besmetting weidemaatjes) te voorkomen.

Is het 1 dag alleen dik, maar wel schoon kan het een steek/beet van een daas/mug/etc. geweest zijn.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:26

oke bedankt ga morgen terug om te kijken en als het nog zo is doen we er denk ik zalf op maar er staat nog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:32

Zalf heeft eenmaal open een heel korte houdbaarheid, mag niet gebruikt worden voor een ander paard en heeft alleen nut als er ook antibiotica in zit. DA voor een nieuwe (als nodig) heeft absoluut de voorkeur daarom.

[o]
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:42

oke dus niet hergebruiken maar kan je dat zonder recept ophalen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:55

Ik hier wel, maar ik ben volwassene. kan zijn dat de eigenaar zelf even langs moet.

[o]

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:28

Vaak krijg je na een telefonisch overleg met de DA zoiets wel mee. Ik denk wel dat je dat even aan de eigenaar moet vragen.

Nothing lasts forever but the earth and sky

[IM] Slaap lekker lieve schat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie