Paard zakt door de rug/heup/knie ?? bij opstijgen. Help?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

elinekempers

Paard zakt door de rug/heup/knie ?? bij opstijgen. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 16:13

Hallo,
Mijn paard heeft een jaar geleden een lelijke val gehad uit een trailer. De eerste maanden niets gemerkt. Maar later begon de protest. Paard wilde niet meer aangalloperen en zakt door de rug wanneer je op haar rug gaat zitten en wilt wegstappen. Ze loopt dan alsof ze dronken is en heeft een paar rondjes stappen nodig om weer te herstellen. Daarna zie je er niets meer aan.

Wat we inmiddels weten is dat ze een aantal wervels in de rug scheef had staan. Dit is verholpen. Echter de klachten blijven. Inmiddels heeft ze ook ineens een zogenaamde lossie knie wat ze daarvoor niet had. En ook lijkt het soms alsof haar achterbeen op slot slaat. Dit gebeurd niet echt, maar de banden blijven dan haken en dan kan ze het been even niet meer buigen en loopt ze met een stijf been door de stal. Ook knikt ze steeds door haar knieeen.

Rug en bekken staat recht. Is inmiddels meerdere malen bekeken door een chiropractor. Onbelast zie je er niets aan. Klinisch en Rontgelogisch is ze goed en zou ze goed gekeurd worden. Echter ... ga ik erop zitten ... zakt ze weg.
Inmiddels heeft ze 5 maanden rust gehad omdat haar kruisbanden overbelast zouden zijn. Wat voor knieeen natuurlijk niet goed is. Maar het was kiezen uit 2 kwaden :-( Bij minimale belasting. Bijvoorbeeld een dolletje in de wei ... komt er een zwelling op haar heupgewricht.

Wie herkend iets van dit verhaal en kan mij helpen aan tips? Advies? Van de reguliere dierenartsen heb ik inmiddels vernomen dat ik een mega mooi paard heb dat niets mankeerd ...... maar waarom ze wegzakt ... kunnen ze niet zeggen. HELP!
Groetjes Eline

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:42

Wat zei de DA over de zwelling op het heupgewricht? En wat gebeurt er als je aan de andere kant opstijgt?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:54

elinekempers schreef:
En ook lijkt het soms alsof haar achterbeen op slot slaat. Dit gebeurd niet echt, maar de banden blijven dan haken en dan kan ze het been even niet meer buigen en loopt ze met een stijf been door de stal. Ook knikt ze steeds door haar knieeen.

Wat gebeurd er volgens jou dan als een been op slot staat?

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie