knie op slot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

knie op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 10:47

Mijn paard is overbelast geweest en heeft sindsdien last van zijn knieën. Corrigerend beslag hielp niet. Soms blijven zijn knieën vastzitten, soms zakt hij er even door. Bij warm weer heeft hij veel meer last dan bij koel of koud weer.
Ik rijd ongeveer evenveel en even intensief.
Wie kent deze samenhang met temperatuur?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:49

Is Bart weer bezig geweest! Haha! Haha! Haha! , (grapke)


ff serieus, misschien moet je proberen zijn knieen in te smeren met traumeel.... Ik weet niet of het helpt maar kwaad kan het niet.

Ik heb alleen bij reumapatienten gehoord dat er een samenhang kan zijn tussen weer en gewrichten....

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:56

kheb ook paard gehad met knie op slot het betekent dat het kniebandje te slok is en er dan overheen wipt als het ware. Ik moest veel cavaletti werk doen om die band te verstevigen dus dit is misschien al een optie voor jou. Ja en als het warm weer is is het logisch dat dat bandje slokker is natuurlijk. Want waneer bijvoorbeeld een spier warmer is zit er ook meer rek in. Je kunt het bandje ook door laten snijden bij de dierenarts zodat hij er helemaal geen last meer van heeft maar die plek blijft zwak. Ook kreeg mijn paard achter ronde ijzers. Veel succes ermee(ps probeer anders uit te zoeken hoe men dit met dravers deed vroeger want die hebben er ook veel last van) en vooral die te veel uitgestrekte draf oefenen

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:14

ons paard heeft het ook... maar die heeft het ook heel vaak datie ff blijft staan en als hij weer gaat lopen voel je het echt weer terug schieten..(ik weetniet of jij hetzelfde bedoeld)
maar mijn moeder zat er eerst over te denken om hem terug te brengen ze was als de dood dat ze weer een paard met problemen had gekocht..
en toen zijn we naar de dierenarts gegaan.. en die zei dat hij er vanzelf overheen zo groeien.. als je gewoon bleef rijden.. het is nou al een tijd geleden en hij heeft er nog steeds last van af en toe.. ik merk het vooral heel erg als hij 2 dagen niet heeft gereden bijvoorbeeld... maar hij is ook nog jong dus ik wil hem niet elke dag berijden...
maar er is ons niks gezegd over die cavaletti's.. maar we waren toen ook maar net begonnen met zadelmak maken en rijden enzovoort..

verder mankeert hij niks aan zijn knie.. en ik geloof dat ze dat mijn moeder ook hebben verteld dat ze het kon laten doorsnijden als ze dat wou, maar dat deed ze liever niet!
hij heeft het nu overigens wel veel minder als hiervoor

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:19

is knie op slot de betekenis van
dat hij niet wil buigen ofzo??

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:34

knie op slot betekent dat je paard het been laat staan wanneer je bijvoorbeeld weg wilt stappen en dat het been dan na 2 tellen weer omhoog schiet dit is bij het achterbeen

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:47

Waarschijnlijk is het patella fixatie; idd een van de drei kniebandjes is iets te strak en belemmert dan de knieschijf te bewegen. Iets achteruit laten lopen helpt vaak, of de knie masseren. Mijn welshje had het ook toen hij 6 maanden was, heb hem jaren scheef laten bekappen en hij heeft er nu al jaren geen last meer van. Je kan zo'n bandje ook operatief laten snijden (schijnt iet zo'n grote ingreep te zijn) en dat geeft de knieschijf weer ruimte.