Wie kent er een goede osteopaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 17:38

in de regio Zuid-Holland?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 20:09

Kliniek in Bodegraven heeft een goede in dienst. Werkt ook samen met Bioscan-therapeute. Gr, Sonja.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 21:29

Welke kliniek is dat?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 13:31

Kliniek Hofland, bekende hier in de regio.

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 14:41

Wat is dat een Osteopaat?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 17:55

Ja, dat vroeg ik me ook al af!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 09:12

Voor informatie over osteopatie kijk op http://www.icreo.com of koop de Bit van deze maand!

Toon is ook behandeld door een osteopaat (in okt-nov 2000) en sindsdien is hij veel soepeler. Hij had namelijk wat vage rugprobleempjes en moeite met inbuigen van zijn hals. Sinds die behandeling is dat helemaal over.

Mijn vorige paard is ook behandeld door een osteopaat en dat hielp ook erg goed (hij had trouwens nog nooit zo'n stijf en stug paard meegemaakt als zij, met rijden alleen had mij het nooit gelukt haar enigszins soepel te krijgen, zei hij en dat had ik ook al gemerkt...).

Het paard van mijn vriendin is in 1999 behandeld en kan sinds die tijd uitstrekken als een godswonder. Dat kon hij nooit, hij ging alleen maar tuigen (omhoog met zijn benen en niet naar voren vanuit zijn schouder). Voorwaarts-neerwaarts rijden is sinds die tijd ook geen enkel probleem meer. Dit paard had o.a. rugproblemen.

Een osteopaat verdoofd of sedeert een paard niet zoals een kraker dat wel doet en doet ook geen inspuitingen in gewrichten of zo. Een osteopaat is afhankelijk van de signalen die een paard geeft tijdens de behandeling en kan hier veel informatie uit halen. Sedeer je een paard (sufmaken) dan reageert hij niet.

Paarden worden erg kalm van een behandeling, zelfs de moeilijkste neuroot laat het rustig toe. Soms duurt dat even (wantrouwen: wat moet je aan mijn lijf????), maar dat duurt meestal maar kort.

Echt een aanrader dat osteopatie!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 12:04

Wat kost zo'n behandeling ongeveer?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 12:13

Tussen de 75 en 110 gulden, beetje afhankelijk van de ervaring van de betreffende osteopaat.

Mijn huidige osteopaat vraagt 75 gulden omdat zij pas begonnen is, de osteopaten waar zij haar opleiding van heeft gehad (degenen die in Bit stonden, Frank en Stefan) vragen 110 gulden. Stefan heeft het paard van mijn vriendin behandeld en Frank mijn vorige paard. Erg vriendelijke en zachtaardige mensen die Belgen!

Maartje, als je belangstelling hebt voor een checkup van je paarden kan ik je een telefoonnummer geven van mijn osteopate die werkzaam is in noordholland. Ze is van origine fysiotherapeut voor mensen en weet gewoon heel veel.

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 12:43

Heel graag, dank je wel!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 13:26

Hoi Maartje, ik zal het nummer van die osteopate naar je toe mailen, weet namelijk niet of ze het leuk vind dat ik hem op internet zet!

Groetjes Mieke

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Wie kent er een goede osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:09

weet ook nog een hele goede Nico Speksnijder uit vlaardingen, heeft mijn paard ook gedaan ben erg tevreden met het resultaat

Life is about kicking ass, not kissing it
        Cheyen Z2.. Elijah ehm tja hoe zal ik het noemen, we zijn er druk mee bezig haha.

jiehaaa

Berichten: 5056
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:12

Hoi Cheyentic,
dit topic is al bijna antiek, dus ik tem ff!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:05

slotje dus


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Loe_Loe, mirriejj, tirzasarah10, Ubermetrics en 30 bezoekers