Welke middeltjes tegen verkoudheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Welke middeltjes tegen verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 15:16

Ik vroeg me af welke middeltjes jullie gebruiken bij verkoudheid van een paard. Hoesten, snotneus, onstoken ogen etc.
Mijn beste middel is toch wel foene griek. Als een paard bij ons op stal hoest en ik geef foene griek is het binnen 1 a 2 dagen over. Wat gebruiken jullie?


Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:23

HMP-horse, van Excellent Horse. Werkt goed als het paard echt verkouden is. Foeke Griek kan je ook geven te preventie van verkoudheid.

*...Working hard for something you want is better than wishing for it...*

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:27

We hebben poeder van de DA. En voor de ontstoken ogen hebben we een zalf van de DA. Maar als ze niet erg verkoud zijn, krijgen ze honing. Maar als ze heel erg verkouden zijn, krijgen ze die poeder.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:39

idd wat kaar zegt hmp horse,super!
ik kreeg het van een meisje op stal,dat recept en ben het ook gaan halen,ik vind het super!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:11

ik geef ook altijd een boterham met hoestsiroop, eigen merk van het kruidvat. en als hij langer hoest haal ik in elk geval de DA erbij

Dartel
Berichten: 161
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:38

Ik voer ook HMP, dat werkt bij mijn paard beter dan Foenegriek. Wat ik ook nog weleens geef, een heel ouderwets middel: Haarlemmerolie. Ik weet niet of je dat overal gewoon bij de drogist kan krijgen, maar dat is zo'n middel wat ze vroeger overal voor gaven. Ik geef het als ze slecht in haar vel zit, een beetje hoesten, wat sloom enz. Ik heb het idee dat het toch goed werkt. Ik ben benieuwd of iemand van bokt dit middel ook gebruikt.

Dartel

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:09

Hoestpastilles van A. vogel (voor mensen) Goedkoop en werkt echt super

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:36

Hoesten = foenegriek
Ontstoken ogen = Kamille thee met een watje op de ogen deppen elke dag.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:17

Toco Tholin voor hoesten, dit is zowel bij apotheek als bij een DA drogist te verkrijgen. Zowel voor mens als dier goed. Is in druppels verkrijg baar, kun je 2 a 3 druppels op brok gooien elke dag en na week is verkoudheid over. Ook in zalf verkrijgbaar, smeren op plaatsen van luchtwegen om voor wat meer verlichting te zorgen.

BloemBloem

Berichten: 16536
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:08

Voor een snotneus weet ik wel wat....

Neem een jute zak en doe hier hooi in of stro
Doe daar ong. 2 a 3 theelepeltjes met dampo in
Kook water en doe dit erover heen daardoor gaat het dampen (zelfde als stomen voor mensen ) druk dit tegen je paard/pony's neus aan

K weet alleen niet of dit verstandig is in jouw geval, want je zegt dat het paard ook last heeft van ontstoken oogjes.

suc iig

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:03

Ik gaf de paardjes altijd appelazijn (uit de reformwinkel), gewoon een flinke scheut over het voer. Dat verbeterde de algemene weerstand enorm. Pas als het dan niet over ging, ging ik duurdere middelen halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Lamujer, MairiMacBran, Mitch_Beauty, Mitchall, nadcha, nps, Roosje01, Sabbientje, SUSANNEx, Vagabondo, Vecar, XladyX en 15 bezoekers