* gebitsproblemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 22:10

een vraagje voor de heer offereins: ik geloof dat mijn pony gebitsproblemen heeft want hij knoeit soms een beetje met eten, ontspant zich niet meer zo heel goed in z'n mond en ik heb vandaag gekeken zag niet veel bijzonders (heb er geen verstand van) maar zag wel in zijn tandvlees een klein wondje. wat moet ik doen?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 22:17

Ik heb het idee dat meneer Offereins op vakantie is oid... Huilen daarom plaats ik ook maar even een reactie, ik zou de DA even vragen om het gebit te controleren, het zou kunnen dat je pony haken op de kiezen heeft, dat zou zowel het slechte eten als het wondje kunnen verklaren...hoe oud is je pony als ik vragen mag? Escala is al 11, maar die had laatst een los zittend wolfstandje dat om die reden verwijderd moest worden...bit ging er tegen aan tikken en veroorzaakte irritatie...Ook is her bij Escala bijvoorbeeld zo dat haar bovenkies veel te snel groeit en hierdoor komt de kies eronder in de verdrukking...die moest laatst laatst door de DA (niet door de tandarts, want moest met verdoving, dus DA) elektrisch ingekort worden zodat die onderkies weer kan groeien...dit zorgde er namelijk ook voor dat ze wat meer moeite had gekregen met eten...kortom, er kunnen meerdere redenen zijn, maar de meest waarschijnlijke lijkt mij dat je pony haken op zijn kiezen heeft.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 22:24

vikki, is het dan het beste dat ik niet ga rijden (ivm bit)? jammer dat de heer offereins op vakantie is. mijn pony is ongeveer 9 jaar.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 00:07

Ik zou gewoon ff je eigen dierenarts naar laten kijken, want de kans is groot dat je pony haken op z'n kiezen heeft. Ik had met Ironique dezelfde problemen als jij beschrijft (knoeien, en moeilijk ontspannen). Heb toen ik de laatste x in Emmeloord was (hoefsmid) gevraagd of ze er ff naar konden kijken, en ze hebben het meteen bijgevijld, was dus wel nodig!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:34

Kan je je pony niet zonder bit rijden??? Bijvoorbeeld op een halster met 2 touwen...of is hij dan niet te hanteren...dat zou ik doen totdat er naar zijn gebit is gekeken, je kan altijd eerst even longeren om de ergste energie er uit te krijgen en dan eens proberen te rijden met alleen een halster. Als je dat nog nooit gedaan hebt kan je misschien aan iemand vragen om de longe even vast te houden terwijl je er op zit, kan je het even proberen...maar ik zou er persoonlijk geen bit in doen totdat je weet wat het euvel is! Ik rijd western en dan kan je ook met een bosal rijden, gaat over de neus...maar zoiets voor een enkel keertje aanschaffen is een duur grapje, probeer het eens met halster en touwen zou ik zeggen! Succes en als het idd haken zijn kan je DA ze zo weg vijlen hoor.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 19:04

ik ga vanavond longeren maarre.. het probleem is waar haal ik et geld voor de da vandaan? hoe duur is dat?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:40

Tsja, je moet sowieso al voor rijd kosten betalen en dan ook nog een consult...en behandeling als dat nodig is...dus dat kan al gauw richting de f100,- lopen...als je pony ergens in pension staat kan je eens kijken of er nog iemand is die de DA nodig heeft, dan kan je iig de voorrijdkosten delen...en als je iemand kent die er verstand van heeft kan je die misschien even laten kijken (tong aan de zijkant uit de mond halen en vast houden, dan kan je even voelen...maar zou ik niet proberen als je daar niet handig in bent...zonde van je vingers Knipoog )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 09:33

ik heb gisteren met halster en touwen en zonder zadel buitenreden. ik wil eigenlijk op les maar misschien komt het probleem van ontspannen wel van die wondjes. ik sta niet op stal maaar misschien als ik jan de wormenkuur geef en hij dat voordoet dat hij dat ziet en meteen iets zegt erover als ie er verstand van heeft.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NikkiB1991 en 87 bezoekers