penis tumor ??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:27

Super dat de operatie is gelukt en dat het zo goed gaat met je pony ;)

Melissa met Romy Z spr. + 56 en ZZ + 12 en M2 dres + 3
Met Cinderella L2 + 5
Joyce met Cinderella M2 + 7
Met Koriena SIH Z1 + 3
http://www.euroclix.nl/Index?SRef=KnIRH en http://www.ipay.nl/u/667310


Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:30

Wat goed dat de operatie gelukt is! Hopelijk blijft het weg nu! Veel beterschap aan je pony!

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-11 16:27

ik schrok vandaag, zag 'n gezwel onder z'n buik hangen. Ik zag 't van een afstandje zitten. Ik ernaar toe gelopen in de wei. Inderdaad, nog 'n gezwel te voelen langwerpig en plat ovaal.
Ik dierenarts gebeld, gelukkig...
het viel mee.
Hij dacht dat het oedeëm was, vocht, van na de operatie. Dat zakt naar 't zwaarste punt van 't lichaam en dat is onder z'n buik.
Gelukkig maar... dat trekt wel weer weg.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:29

:(:) ja dan slaat je hart ook wel een paar keer over denk ik.
Gelukkig maar dat het mee viel.

Je schrikt je toch te pletter!!!

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-11 20:57

heb vandaag buitenrit op 'm gereden! ging super super goed, hij had er hartstikke veel zin in! was heel druk en stapte knoerhard door. Moest hem tegenhouden dat hij niet ging draven, ging hij trekken omdat hij lange teugel wilde hahaha. Telkens gras plukken langs de kant :D Hij was helemaal gelukkig en hij had er veel zin in!
Het ging heel goed.

Het is wel 'n beetje aan 't ontsteken beetje pus en slijm en vocht met bloed. Heb 'm gewassen met betadine met water, heel zachtjes en voorzichtig. Liet hij goed toe! Hij is zo geweldig he! Heb de goede beslissing genomen :D

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:01

*\o/* *\o/* *\o/*

dat moet een lekker gevoel zijn.

top hoor!!!!!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:15

Ik vind het super wat je voor jouw pony gedaan hebt, ik weet niet als je er wat mee bent, maar moest de wondes veel vliegen aantrekken, kan je misschien Prodiplast - T gebruiken, maar overleg dit eerst met je da.

Mijn paard heeft een sarcoide die 2 x weggehaald is en omdat hij ook niet meer van de jongste is, wil ik hem geen derde keer laten opereren, verder hebben we het geluk dat de sarcoide vrij klein blijft, toch in de zomermaanden waarin er veel insecten zijn, spuit ik er Prodiplast-T op, de vliegen blijven weg er komen geen eitjes of maden in.

Nog heel veel plezier met jouw kameraad.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:16

Ik haal even een oud topic naar boven. Op dit moment hebben we hetzelfde dilemma op stal.
Gaat om een haflinger van 22 jaar die een agressieve vorm van kanker heeft die als het ware het weefsel weg vreet, voor dusver alleen zichtbaar aan het uiteinde van zijn penis. Paardje is verder nog fit en krijgt nu pijnstilling.
Waarschijnlijk wordt er eerst een biopt genomen om te kijken hoe agressief het is en of het een uitzaaing betreft.


TS, ik vind het fijn hier een positieve ervaring te lezen en ben eigenlijk benieuwd hoe het nu met jouw paardje gaat?

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:48

Ik heb dit verhaal al 2x eerder bij een haflinger op stal meegemaakt. 2 verschillende haflingers van de ene weet ik dat hij het uiteindelijk niet heeft gered en van de ander weet ik het niet, maar die was een heel stuk jonger!

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:21

De haflinger op stal is twee weken geleden geopereerd. De ingreep en het herstel tot dusver zijn erg voorspoedig gegaan, het hele aangetaste stuk is er ruim af gehaald.
Nu is het afwachten of het weg blijft, ik hoop het van harte!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:13

Ik heb mijn shetland pony ook laten opereren aan een penis tumor. Operatie geslaagd en tumor weggehaald. Helaas na een jaar bleek de tumor uitgezaaid in de buik en hebben we de pony alsnog laten inslapen

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:37

Wat vervelend.

En dat is onze angst inderdaad ook, de kans is klein dat er niet meer kwaadaardige cellen rondgaan.
Maar ik ben blij dat hij deze kans heeft gekregen, het is relatief niet zo'n zware ingreep voor een paard. Nu duimen dat hij nog een tijd bij ons kan blijven.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:05

Mijn bijrijpaard van 21 jaar oud had een uitstulping op een dikke steel en dat dan direct naast zijn plasgaatje......en dat werd door de dierenarts weggehaald onder sedatie en plaatselijke verdoving op stal en daarna branden ze de wond dicht..... Het was ook een papilloma.

Dat was niet zo heel fijn voor deze paard, maar het kon niet anders.

Het was even spannend of hij ermee kon plassen en dat kon hij.......een opluchting en hij herstelde heel vlot.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 06-09-18 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:09

Helaas iemand die ik ken had een shetlander met een penistumor. Hebben ze moeten laten inslapen. Het kon weggesneden worden, maar hij schaten helemaal niet uit, die tumor was zo groot. Hij heeft nog 2 jaar geleefd en ze hebben hem pas in laten slapen -O-

Ik hoop dat met jou paard goed afloopt en het wat ander is of weggehaald kan worden

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:24

Het was geen rare post Icelandshet, maar helaas niet iets waar bokt je zorgen over weg kan nemen.
Ik snap dat je jezelf zorgen maakt, hopelijk valt het mee!

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:36

De foto dat ik zag en die je weer hebt verwijderd.

Lijkt excact op die van mijn bijrijpaard alleen was deze naast zijn plasgaatje.....maar echt precies zelfde soort uitstulping, hij had het wel op een hele dikke steel en het was een papilloma.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 07-09-18 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

pien_2010

Berichten: 43120
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:23

Jammer want ik heb het topic gestipt omdat ik je post interessant vond en heel terecht je bezorgdheid hoor.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 07-09-18 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote's verwijderd

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:52

pien_2010 schreef:
Jammer want ik heb het topic gestipt omdat ik je post interessant vond en heel terecht je bezorgdheid hoor.


Als je wilt kan ik hier best een update plaatsen, een apart topic openen doe ik niet, al even contact gehad met de dierenarts en die zegt inderdaad tumor, zit er vermoedelijk al langer

pien_2010

Berichten: 43120
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:05

Ja graag Icelandshet. Wat erg je uitslag, sterkte meid :(:)
Voor mij is je foto en vervolg in dit topic interessant want ik heb zelf een ruin van 24 jaar. Gelukkig niets mee aan de hand. Maar dit soort zaken volg ik wel om van te leren.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:57

pien_2010 schreef:
Ja graag Icelandshet. Wat erg je uitslag, sterkte meid :(:)
Voor mij is je foto en vervolg in dit topic interessant want ik heb zelf een ruin van 24 jaar. Gelukkig niets mee aan de hand. Maar dit soort zaken volg ik wel om van te leren.


Hij wordt volgende week geopereerd :(:)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:19

Sterkte :(:) , fijn dat hij geholpen wordt. Bij de haflinger uit mijn verhaal viel de operatie en het herstel hartstikke mee, bij hem is het laatste stuk geamputeerd.

Ik moet er helaas wel bij vertellen dat bij de twee haflinger die ik ken met kanker aan de penis deze het beide na een/twee jaar na de operatie terug hebben gekregen en als gevolg hiervan zijn ingeslapen. Ik hoop dat je hier niet te erg van schrikt, maar het is iets wat ik vaker hoor en lees, bij hun zat het ook wel verder in hun lijf.

pien_2010

Berichten: 43120
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:37

Sterkte meid, wat spannend.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:59

Tja, dat werd inderdaad al verteld, de kans op terugkomst is gewoon groot, en dat trekt mijn beslissing toch in twijfel

Na 3 harde jaren knokken vind hij het eindelijk leuk om mee te gaan in de trailer en laad hij goed, kunnen we natuurlijk wel vergeten na zijn vakantie op de kliniek.. daarnaast is hij 23, in hoeverre is het eerlijk? Hij is een paniekzaaier 1e klas met een enorm stalgebrek waardoor hij hier 24/7 buiten staat,

Daarnaast heeft hij last van meer gekke bulten, onder andere bij zijn kaak en op zijn kont, mij is altijd verteld vetbulten, maar zijn dat niet óók tumoren? Dierenarts kon er niets over zeggen en dan zou er een scan moeten worden gemaakt

Ik als 16 jarige studente ben natuurlijk hardstikke blut, gelukkig heb ik de allerliefste ouders die deze (dure) operatie zouden willen betalen, met als gevolg dat ze niet op wintersport kunnen.. voel me er toch rot over, maar ik kan mijn maatje gewoon nog niet missen

pien_2010

Berichten: 43120
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: penis tumor ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:12

Iceland welk ras is je paard? Ik vind het heel sneu voor je.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:17

pien_2010 schreef:
Iceland welk ras is je paard? Ik vind het heel sneu voor je.


Ijslander, dus inprincipe zou hij nog flink wat jaren mee moeten kunnen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, YandexBot en 64 bezoekers