dank aan mijn dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

dank aan mijn dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 08:15

Wat ben ik blij dat ik een goede dierenarts heb. Nadat mijn merrie haar dracht verloren had op 2,5 maand kwam hij vorige vrijdag terug om haar te spoelen. hij scande haar nog een keer, keek ook vaginaal of alles in orde was. Doordat hij twijfelde of ze de dracht wel effectief kwijt was heeft hij enkel de baarmoederhals ontsmet met een soort pasta en zei dat hij maandagavond zou terug komen. Wij moesten de visite niet eens betalen enkel de eventuele medicatie die nodig was. Dus gisterenavond kwam hij terug scande nog maar eens de merrie. Haar baarmoeder was al een ietsje meer gekrompen maar nog niet zoals het hoorde. Wel geen veulen maar een heleboel vocht die was blijven zitten waardoor de baarmoeder niet helemaal kon inkrimpen. Heeft haar een spuitje gegeven zodat ze dit vocht afgaat deze week waarna ze als ze schoon is nu wel volledige kan gespoeld worden en nog wat eventuele antibiotica indien dit nodig zou zijn. Indien hij niet getwijfeld had en niet meer was terug gekomen zou mijn merrie eraan kapot zijn gegaan mettertijd doordat dit vocht ontstekingen in de baarmoeder maakt. Paard ziek en maar niet vinden waarvan, dat zou je krijgen hierdoor. Ik mag er niet aan denken wat er zou zijn gebeurt als ik niet had gezien dat ze haar veulen kwijt was.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:22

Tja, zo zie je maar dat een hoop valt of staat met de kundigheid van een dierenarts. Maar wel fijn dat het goed ging zeg!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:31

Ik ben ook blij met mijn DA. Hij is ook zo simpel. Is er wat kan je meteen komen of komt hij meteen, ligteraan wat er is....