Myo Cure van VSM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Myo Cure van VSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 16:53

Wie kent het middel 'Myo Cure' van VSM?
Het helpt bij spierstijfheid en -beschadigingen.

Ik kwam het laatst tegen bij een ruitersportzaak en omdat mijn paard een spier in haar schouder heeft beschadigd leek het me wel een idee om dit te gaan geven. Ik heb advies gevraagd aan de verkoper, omdat er ook een ander middeltje stond, maar hij adviseerde dit.
Ik geef het nu 5 dagen, 3x per dag 40 druppels en ik heb zelf het idee dat ze sindsdien wel wat soepeler is gaan lopen. Maar ja, dat kan natuurlijk ook toeval zijn!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er Bokkers zijn die dit middeltje kennen en er ervaring mee hebben!


starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:02

zover ik weet is vsm niet verkeerd! maar ik zeg altijd wel met die `spierpijn middeltjes` je moet maar geloven of het erin zit...

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:15

Haai!!

Toen een van mijn paarden in de sloot terecht was gekomen, was ze daardoor spierbevangen geworden.
Het verbeterde maar niet en we gingen het somber inzien, ook de dierenarts werd minder positief omdat ze al 8 weken stond op pijnstillers zonder enige verbetering.
Ik ben toen Myo cure erbij gaan geven, en geloof het of niet, na 1 week zag je al wat verschil, na 3 weken mocht ze weer rustig gestapt worden onder het zadel. Bloedwaarden waren weer normaal en paard is volledig hersteld.
Misschien puur toeval dat dit gebeurde na het geven van de myo cure, maar ik geloof er in dat dit middel zeer zeker heeft mee geholpen aan het herstel van dit paard. En als een paard hier ooit onverhoops weer zoiets zou hebben, gebruik ik het direct weer!

gr Danielle.

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:01

Ik zou dit soort middelen altijd proberen!
Baad het niet, het schaat ook niet (als je de gebruiksaanwijzing volgt).
Voor stramme spieren en spierpijn zijn er ook nog andere poeders op natuurlijke basis, bijvoorbeeld D-ty te koop bij de paardendrogist. (www.paardendrogist.nl)

Healing Touch voor dieren? Kijk op http://www.petsandpeople.nl

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 08:06

Bedankt voor jullie antwoorden!
Fijn dat er ook iemand is die het zelf ook heeft geprobeerd en er goeie ervaringen mee heeft!

Ik ga er sowieso mee door tot het flesje leeg is. Dan kijk ik wel of ik nog andere dingen moet gaan proberen.
Over 3 weken komt de fysio weer en dan ben ik heel benieuwd wat zij er van zegt!
Henriette, bedankt voor je tip van de Paardendrogist!

Katingka, hoeveel druppels gaf jij per dag?

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:39

pff zou zo even snel iet meer weten hoeveel druppels het waren, ik begon iigeval met het maximum en na een tijdje toen ze weer goed liep heb ik het afgebouwd om daarna weer zonder verder te gaan.
Ze heeft ze ook nooit meer nodig gehad daarna.

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:15

Ik heb nog even een aanvullende vraag: jullie hebben MYO-cure zo te zien vooral gebruikt bij echt aanwijsbare spierproblemen. Mijn paard is vrij gevoelig voor spierpijn, bijvoorbeeld als hij 2 dagen wat minder heeft gedaan en ik de derde dag wel weer gewoon rijdt. Mijn instrcutrice gaf me de tip daarom Myo-cure te gaan geven. Is het volgens jullie daar ook geschikt voor? En zou je het dan tijdelijk moeten geven, of permanent?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 14:16

Coby10 schreef:
Ik heb nog even een aanvullende vraag: jullie hebben MYO-cure zo te zien vooral gebruikt bij echt aanwijsbare spierproblemen. Mijn paard is vrij gevoelig voor spierpijn, bijvoorbeeld als hij 2 dagen wat minder heeft gedaan en ik de derde dag wel weer gewoon rijdt. Mijn instrcutrice gaf me de tip daarom Myo-cure te gaan geven. Is het volgens jullie daar ook geschikt voor? En zou je het dan tijdelijk moeten geven, of permanent?


Volgens de gebruikaanwijzing kun je het daar wel voor gebruiken, maar of je het dan tijdelijk of blijvend moet geven weet ik eigenlijk niet. Ik zal nog eens goed gaan lezen, misschien staat dat er ook wel in!

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:49

volgens mij kun je het idd daar voor gebruiken, echter zou ik het niet blijvend geven maar enkel op de dagen dat je weet dat ze er last van kan hebben... anders blijf je je paard natuurlijk vol stoppen Knipoog en of het goed is voor een paard om altijd een soort van medicijn te krijgen, ook al is het homeopatisch, vraag ik me dan ook af.
Ik zou me daar niet prettig bij voelen, maar dat is persoonlijk Lachen

gr Danielle.

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:42

Katingka schreef:
volgens mij kun je het idd daar voor gebruiken, echter zou ik het niet blijvend geven maar enkel op de dagen dat je weet dat ze er last van kan hebben... anders blijf je je paard natuurlijk vol stoppen Knipoog en of het goed is voor een paard om altijd een soort van medicijn te krijgen, ook al is het homeopatisch, vraag ik me dan ook af.
Ik zou me daar niet prettig bij voelen, maar dat is persoonlijk Lachen


Maar dan vraag ik me af hoe snel die homeopathische middelen werken. Vaak duurt het een tijdje voordat het begint te werken, hoe lang is per product verschillend, dus het lijkt me dat je het dan beter door kunt blijven geven, als het tenminste frequent voorkomt.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 10:22

Ludo"]
[quote="Katingka schreef:
volgens mij kun je het idd daar voor gebruiken, echter zou ik het niet blijvend geven maar enkel op de dagen dat je weet dat ze er last van kan hebben... anders blijf je je paard natuurlijk vol stoppen Knipoog en of het goed is voor een paard om altijd een soort van medicijn te krijgen, ook al is het homeopatisch, vraag ik me dan ook af.
Ik zou me daar niet prettig bij voelen, maar dat is persoonlijk Lachen


Maar dan vraag ik me af hoe snel die homeopathische middelen werken. Vaak duurt het een tijdje voordat het begint te werken, hoe lang is per product verschillend, dus het lijkt me dat je het dan beter door kunt blijven geven, als het tenminste frequent voorkomt.
[/quote]

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, want in de bijsluiter staat ook dat het paard er eerst erger last van krijgen als je ermee begint en dat het erna dan beter gaat.
Dan reageert 'ie heftig op het middel.
Dus dan lijkt het me wel zaak om het langer te geven, anders zit je je paard alleen maar te pesten!
Die van mij had daar trouwens geen last van gelukkig!

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:00

Ja daar heb je gelijk in, maar ik vraag me dan toch af of het niet slecht zou zijn het zo lang continue te blijven geven.... tijdelijk continue geven (haha klinkt stom) is misschien een oplossing en dan ondertussen een manier zoeken voor bijv een bepaalde cooling down na het werken zodat het misschien voorkomen kan worden??

gr Danielle

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 08:12

Katingka schreef:
Ja daar heb je gelijk in, maar ik vraag me dan toch af of het niet slecht zou zijn het zo lang continue te blijven geven.... tijdelijk continue geven (haha klinkt stom) is misschien een oplossing en dan ondertussen een manier zoeken voor bijv een bepaalde cooling down na het werken zodat het misschien voorkomen kan worden??

gr Danielle


dan zal ik toch van de week de bijsluiter er weer even bij pakken, misschien dat die de oplossing biedt!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:32

Ik ben een beetje bang dat als ik het geef en als ik er dan weer mee zou stoppen, dat het dan veel erger wordt. ook omdat het eerst erger kan worden, voordat het verbeterd. En ik vraag me wel een beetje af of het goed is om 'eeuwig' homeopatische middeltjes te geven. En, als ik het nu al wel (voor een deel ook preventief) geef en hij krijgt later echt ergens last van dat het dan niet meer werkt. Moeilijk, moeilijk...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 13:28

Misschien kun je standaard een kleine hoeveelheid druppeltjes gaan geven, dan zal vast geen kwaad kunnen. En dan als het nodig is een paar dagen wat meer.
Als je dan merkt dat je paard echt soepeler gaat lopen ga je nog even door en dan bouw je weer voorzichtig af.

Of misschien eens bellen of mailen naar de makers van dit product, misschien kunnen die advies geven....

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:00

Bedankt. Dat is misschien nog het beste. Uit de bijsluiter werd je ook niet veel wijzer??

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 17:08

Coby10 schreef:
Bedankt. Dat is misschien nog het beste. Uit de bijsluiter werd je ook niet veel wijzer??


Ik heb de bijsluiter eindelijk op stal uit het doosje gevist en mee naar huis genomen Haha! !
Maar daar wordt ik wat jouw vragen betreft ook niet veel wijzer van helaas. Er staat niks in over hoe lang en hoe vaak je het kunt of moet gebruiken, alleen waarvoor en in welke hoeveelheid.

Voor vragen kun je bellen met het volgende nummer: VSM geneesmiddelen 072-5661158

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:01

Super! Ik zal vandaag wel even bellen met mijn vragen. Als ik nog nieuwe dingen te weten kom laat ik het nog wel even weten!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:53

Ik heb net even gebeld. Het is de bedoeling te geven op het moment dat er klachten zijn en als de klachten over zijn, moet je ook weer stoppen. Volgens de mevrouw die ik aan de telefoon had, moet je ook meteen resultaat zien en wordt het niet erger als je er dan weer mee stopt. Dat zou dus betekenen dat ik het aan mijn paard kan geven op de dagen dat hij erg bokkerig is vanwege spierpijn en daarna weer kan stoppen.
Ik werd trouwens door VSM doorverwezen naar iets van Puur Nature (?). Het telefoonnr daarvan is 0294-455666, mocht iemand nog vragen over Myo-Cure.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 11:00

Coby10 schreef:
Ik heb net even gebeld. Het is de bedoeling te geven op het moment dat er klachten zijn en als de klachten over zijn, moet je ook weer stoppen. Volgens de mevrouw die ik aan de telefoon had, moet je ook meteen resultaat zien en wordt het niet erger als je er dan weer mee stopt. Dat zou dus betekenen dat ik het aan mijn paard kan geven op de dagen dat hij erg bokkerig is vanwege spierpijn en daarna weer kan stoppen.
Ik werd trouwens door VSM doorverwezen naar iets van Puur Nature (?). Het telefoonnr daarvan is 0294-455666, mocht iemand nog vragen over Myo-Cure.


Fijn, bedankt dat je het even laat weten!
Zijn we weer wat wijzer! Haha!
Succes met je paard!

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:13

kijk! nu is het duidelijk, super!!

Hoop dat het je paard zal helpen.

gr Danielle

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, callass en 25 bezoekers