Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:01

Ah dat klinkt goed! Bedankt voor je reactie. Ik zal eens een zak bestellen, kijken wat mijn dame er van vindt. Anders kan ik ook altijd nog aan mijn pensionado opvoeren.


Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:06

Top yvank, die van mij kan namelijk ook echt niet tegen luzerne, wel grasmix. Maar in de bonpard zit ook luzerne, maar ook zachte stukjes idd, en dat gaat goed.

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:34

Voor de geïnteresseerden : de Abler Sucralfaat ( die inderdaad 'uit de verpakking vliegt' ) is nu ook in bulk verpakking te koop https://www.abler.com/horse-ulcers/hind ... -bulk-252g .. Kan een ieder overigens aanraden om hun FB-pagina te volgen om bv. aanbiedingen/acties mee te krijgen, zoals recent een combi van Omeprazol + Sucralfaat.

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:39

Sorry dat ik heel aso ineens kom binnen vallen maar kan iemand mij met spoed aan wat zakjes abler helpen?

Na een jaar probleemloos door het leven heeft mijn merrie ineens een enorme terugval. Abler heeft haar in haar slechtste periode enorm goed geholpen dus ik wil daar zsm mee beginnen voordat het weer te laat is. Wie kan mij please op weg helpen? _/-\o_

Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself.

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:46

@ Bonita : misschien heeft Sass82 ( zie vorige pagina en/of zoekfunctie) haar Omeprazol nog ter beschikking ?

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:32

Sass82 schreef:
Ik heb het al eerder geplaatst, maar nog een keer..
Ik heb 6 spuiten Omeprazol en een bulkzak blauwe korrels van Abler.
Ik had ze al besteld en toen heb ik mijn paard moeten laten inslapen.
Dus zit nu met die medicatie.
Uiteraard vraag ik er minder voor dan als je het koopt bij Abler.
Ik hoop dat er iemand hier is die er interesse in heeft..


Hoi, heb je deze nog?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:40

Iemand die nog abprazole overheeft en er vanaf wil? Liefst zuid-holland zodat ik het op kan halen en anders iemand die ùiterlijk morgen wil en kan versturen...heb verkeerd geteld en heb vanaf dinsdag geen korrels meer...stom

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:48

Ik heb nog een dichte bulkzak Abprazole Plus staan.

Woon alleen niet in de buurt. Dan zou het morgen met de post kunnen, heb je het dinsdag.
Laatst bijgewerkt door SunnyHorse op 07-10-18 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:48

Stuur anders even een Pbtje als het je wat lijkt.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:36

Ik wil eventueel wel binnenkort weer een abler bestelling doen :) Mochten mensen nog dingen nodig hebben dan hoor ik het wel :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:16

Hallo,

Ik kom even binnenvallen. Mijn paard heeft helaas ook maagzweren.

@SteffiiY ik wil eventueel wel met je mee bestellen als dat kan.

hebben jullie eventueel nog meer tips?

het gaat om een draver die nogal snel gestresst is.

Hij kreeg altijd veel krachtvoer om op gewicht te krijgen ( had ook onbeperkt ruwvoer)

Nu wil ik hem zo gaan voeren

Hij staat nu nog van 9 tot 6 op het gras. Verder staat hij op stal met onbeperkt voordroog. Straks als het land niet meer goed is gaat ze op de paddock met onbeperkt voordroog. Alleen het probleem is dat mijn paard het gerust laat liggen.

Verder wil ik hem nu verdeeld over 3 voerbeurten 2 kilo Pavo Ease exel geven en dan Hartog grasmix. + bij 1 voer beurt Equitop myoplast

Ik ben een leek wat betreft maagzweren. Dus hoop hier mee te gaan lezen om er meer over te leren.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:20

Ik vind zelf de ease exel geen verschil maken. De gastro plus van havens wel. Ik zou ook niet de grasmix gaan voeren maar de Hartog digest wat speciaal voor paarden met maagproblemen is.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:04

Hier ook goede ervaringen met Gastro plus, al krijgt mijn merrie echt een minimale hoeveelheid. Ik schat zo'n 50 gr per dag, naast Pavo Vital.

Wat voor mijn merrie ook heel goed helpt is gewoon hooi ipv voordroog. Heb je een mogelijkheid om hooi te voeren?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:43

[***] schreef:
Hier ook goede ervaringen met Gastro plus, al krijgt mijn merrie echt een minimale hoeveelheid. Ik schat zo'n 50 gr per dag, naast Pavo Vital.

Wat voor mijn merrie ook heel goed helpt is gewoon hooi ipv voordroog. Heb je een mogelijkheid om hooi te voeren?


Jaa ik kan ook hooi voeren, maar dan valt hij snel af. Hij staat nu nog op het land, maar vd winter heb ik echt voordroog nodig om hem op gewicht te houden.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:46

Kelly1992 schreef:
Hallo,

Ik kom even binnenvallen. Mijn paard heeft helaas ook maagzweren.

@SteffiiY ik wil eventueel wel met je mee bestellen als dat kan.

hebben jullie eventueel nog meer tips?

het gaat om een draver die nogal snel gestresst is.

Hij kreeg altijd veel krachtvoer om op gewicht te krijgen ( had ook onbeperkt ruwvoer)

Nu wil ik hem zo gaan voeren

Hij staat nu nog van 9 tot 6 op het gras. Verder staat hij op stal met onbeperkt voordroog. Straks als het land niet meer goed is gaat ze op de paddock met onbeperkt voordroog. Alleen het probleem is dat mijn paard het gerust laat liggen.

Verder wil ik hem nu verdeeld over 3 voerbeurten 2 kilo Pavo Ease exel geven en dan Hartog grasmix. + bij 1 voer beurt Equitop myoplast

Ik ben een leek wat betreft maagzweren. Dus hoop hier mee te gaan lezen om er meer over te leren.

Is prima, laat maar weten wat je nodig hebt :)!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:54

Kelly1992 schreef:
[***] schreef:
Hier ook goede ervaringen met Gastro plus, al krijgt mijn merrie echt een minimale hoeveelheid. Ik schat zo'n 50 gr per dag, naast Pavo Vital.

Wat voor mijn merrie ook heel goed helpt is gewoon hooi ipv voordroog. Heb je een mogelijkheid om hooi te voeren?


Jaa ik kan ook hooi voeren, maar dan valt hij snel af. Hij staat nu nog op het land, maar vd winter heb ik echt voordroog nodig om hem op gewicht te houden.

Oh dan is het lastig. Mijn merrie is lekker rond, zelfs een beetje te dik.

Wat een goede dikmaker betreft; bij mijn vorige merrie zag ik een supergoed resultaat met Omega 3-6-9 van Subli, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat goed is om te voeren bij maagzweren. Dat kun je even bij Subli navragen.

Het kan trouwens heel goed zijn, dat als je paard van de maagzweren is genezen hij ook een stuk beter op gewicht komt en blijft.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:12

ik ga aanstaande maandag een bestelling bij Abler plaatsen, wie mee wilt doen moet het mij maar laten weten via PB.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Jezebell95
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:11

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik dit hier mag schrijven maar ik zit met mijn handen in het haar..
Graag reacties die mij ook helpen en niet negatieve reacties.
Vorig jaar december is mijn paard gevallen op de trailer compleet met zn 4 benen om vol op zn gezicht echt super, super zielig!
(Ik zelf reed niet, de stalbaas reed en zij dat hij er niks aan kon doen en ik zelf was er ook niet bij)
Hij had mij toen verteld dat mijn paard door het deurtje waardoor wij naar binnen gaan mijn paard na buiten heeft gehaald,
Heel gestoord!
Gelukkig ben ik ook weg bij die stal en
weet ik wel dat ik nu met de klachten zit tekijken mijn paard deed voor het ongeluk minimaal luchtzuigen hij maakte aventoe een boer geluid op een schaal van 1 t/m 10 zou het eigenlijk nog minder dan 1 zijn een 0,7 zou ik het geven hebben toen maar nu na het ongeluk is dit steeds erger geworden hij zuigtlucht op moment voor een 9 nu heeft hij wel een band om als de band af zou zijn zou hij het continue doen niet op een paal ofzo gewoon in de lucht doet hij het.
We staan er nog niet zo heel lang 4 maand ongv op de nieuwe stal staat wel een stroommast ook heb ik het idee dat hij last van zn achterhand heeft maar vooral zn rechter achterbeen met rijden merk je dat al helemaal, hij is nog gewoon bij een osteopaat geweest de dierenarts wil niet komen voor het luchtzuigen want volgens de dierenarts kan hij me duizend dingen voor schrijver het zou me alleen maar handen met geld kosten en me paard zou toch niet stoppen met het luchtzuigen.. dus word je mooi mee bedankt
hij staat van smorgens 07:30 tot 18:00 buiten krijgt mijten voer herba-mix en bodybuilder en luzerne hippoluz 3 x per dag en 3 x per dag hooi ook word iedere dag de poep uit zn stal gehaald en komt er iedere dag een plak stro bij.
Ik heb al van alles geprobeerd om mijn paard telaten verminderen van zn luchtzuig probleem we hebben geprobeerd
- puur maag
- Groene Oss
Puur maag doet hem helemaal niks en groene Oss laat het wel iets verminderen maar niet het gewenste resultaat wat ik zou willen want het liefst zou ik willen dat hij het niet meer deed en gewoon weer aventoe deed boeren
Ik merk ook aan mijn paard dat hij zich er totaal niet prettig bij voelt om het heel de tijd tedoen het stofje zou wel fijn zijn maar de rest denk ik dat hij het net zo irritant vind als ik.
ik heb er over na gedacht over een thermografies onderzoek tedoen vanwegen zn achterhand en vanwegen zn luchtzuigen tegaan ontgiften door alleen hooi & stro & luzerne tevoeren en verder niks..
Nu is mijn vraag wie zou me kunnen helpen al het advies is welkom zoude jullie een thermografies onderzoek laten doen?hebben jullie meschien ook zn probleem gehad? Hoe hebben jullie het op gelost? Alles is welkom!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:18

Hoi Jezebel,

wat een ellende allemaal! Als ik jou was zou ik je paard naar een goed aangeschreven kliniek brengen en hem goed laten doorlichten. Theromografie vind ik persoonlijk niet betrouwbaar, je kan maar beter concreet weten wat en of er iets mis is dmv foto's/scans.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:05

@jezzebel: de verhuizing kan ook veel stress meegebracht hebben, waardoor er een kan is op maagzweren.
Hoeveel herbamix krijgt hij per dag? Missschein is het wijs om deze hoeveelheid te verminderen en ook de luzerne te laten vallen. Sommige merken of loten luzerne bevatten veel te harde steeltjes en deze kunnen op hun beurt juist weer de maag irriteren ipv een positief effect geven.
Maagcompositium werkt hier ook alleen maar ondersteunend en preventief, niet in de acute fase. Je zou eens gaviscon kunnen proberen (5ml/100kg, 10min voor het voeren van krachtvoer, of gewoon 2-3x/dag)

ow en zou wel de luchtzuigband aflaten, je verdoezelt alleen het probleem, extra stress en beschadiging vh strottehoofd veroorzaken.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Jezebell95
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:15

Hij krijgt ongv 1 kilo herba-mix met suplement de groene Oss op moment en 2 handjes luzerne en 1 wortel dit 2 x per dag smorgens en savonds in de middag krijg hij 1 half kilo zemelen met speedibeet erdoor heen en voor dat hij terug na buiten gaat wat bodybuilder van mijten de luzerne wat ik voer is wel wat vochtiger en helemaal geen harden steeltjes in (hippoluz) dan de normale luzerne wat ik gewend ben van havens of pavo hij is 6 jaar oud en loop op Z1 niveau op wedstrijd maar dit indoor seizoen slaan wij even over om tekijken wat er nu aan de hand is met hem want zo kunnen we natuurlijk niet verder het outdoorsiezoen heb ik enkele wedstrijden maar gereden omdat ik niet weet wat er met hem aan de hand is,
Ik heb concact gehad met de kliniek in Someren daar gaat hij donderdag na toe en dan hopelijk hoor ik dan verder wat met mijn vriendje aan de hand is.
Bedankt voor mee denken iedereen!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:01

Ik ben er bekend mee dat sucralfate een wisselwerking heeft met andere medicatie, maar weet iemand mss hoe dit zit met supplementen? Moet hier ook minstens een uur tussen zitten of zou ik dat wel tegelijk met sucralfate kunnen voeren?
Ik wil de maagsupport weer beginnen nu de omeprazol naar halve dosering is gegaan, maar kom in de knel met de hoeveelheid voerbeurten (en de hoeveelheid voer die hij krijgt)

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:28

Ik kom even binnenvallen. Mijn paard heeft vermoedelijk ook maagzweren.

Korte samenvatting van de symptomen
- Gevoelig bij aanraking van de buik
- Happen naar de buik
- gevoelig bij het aansingelen

Momenteel voer ik maag support in combinatie met Puur Probiotic
welk supplement raden jullie mij aan?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:44

maria1990 schreef:
Ik kom even binnenvallen. Mijn paard heeft vermoedelijk ook maagzweren.

Korte samenvatting van de symptomen
- Gevoelig bij aanraking van de buik
- Happen naar de buik
- gevoelig bij het aansingelen

Momenteel voer ik maag support in combinatie met Puur Probiotic
welk supplement raden jullie mij aan?

Tja als ze echt maagzweren heeft moet je behandelen met omeprazole en/of sucralfaat. Supplementen helpen dan niet.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:32

Ik kom ook mee lezen. Ook hier lichte vermoedens dat er toch iets van een zweer in de maag zit. Recent overlegd met dierenarts (die kwam voor enting) en vond hem geen typisch maagzweren paard om te zien.
Hij is vrolijk, geen problemen met aanraken buik o.i.d. Maar: toen hij bij mij kwam (alweer 4 jaar geleden) was hij schraal en deed ook af en toe luchtzuigen. Inmiddels is hij super op gewicht (jaarrond), glanst en zit goed in zijn vel. Maar begin van het jaar, net na verhuizing en dus wat stress, begon hij ineens weer wat hout te knagen. Dit verdween ook weer. Maar wel viel me op dat hij vrij veel gaapt sindsdien (jan 2018). Het gapen doet hij nog steeds regelmatig, na het werk, maar ook als hij gewoon in de paddock staat. Zijn recent weer verhuisd, en nu begint hij ook weer wat op de rand van de kruiwagen te kribbebijten. Ben bang dat de verhuisstress toch voor zweren gezorgd heeft.
Wil hem dus toch graag behandelen en ga Abler bestellen voor nu. Mocht dat geen verandering brengen, ga ik alsnog voor scopie en ander middel ter behandeling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anneloes___M en 114 bezoekers