vroege dikke vacht

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

yvonne1985

vroege dikke vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 13:53

hallo iedereen,

mijn paard heeft begin augustus een dikkere vacht gekregen. het was niet meer bloedheet maar wel een lekkere temperatuur. ze hebben in de hitte s'nachts buiten gestaan en overdag binnen. toen ze eenmaal overdag weer naar buiten gingen begon haar vacht een beetje te groeien. hoewel ze geen krullende vacht heeft, alleen langere haren. vergeleken met de andere paarden heeft ze al een aardig dikke vacht. het is een volbloed paardje dus geen koudbloed en ze is 13 jaar.
2 weken geleden is er bloedgeprikt of haar insuline misschien te hoog was omdat ik bang was voor cuching. ze is namelijk begin dit jaar heeeeel licht hoefbevangen geweest. de uitslag was goed dus de kans dat ze cuching had is er eigenlijk niet. van de dierenarts moest ik het afwachten. heeft iemand dit wel eens eerder met een paard gehad?
gr yvonne

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:55

Ik heb het dit jaar met mijn paard gehad. Die kreeg in juli tijdens de hete periode ineens een teddyvacht binnen een paar dagen.
DA erbij geweest en bloedtest gedaan, maar er was niets afwijkends te zien.
Hij heeft toen 6 weken een vitaminesupplement gehad, maar ook dit deed niets. Daarom heb ik hem zo'n 2 weken geleden laten scheren, want er was niet meer mee te rijden.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie