Wormen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cahill

Wormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 11:46

Weet iemand of de spoelworm valt onder maag en darm wormen of apart?

Heb namelijk een spoelworm ontdekt....
Ik gebruik normaliter Equimax wormspuiten maar die heb ik niet in huis. Heb er wel 1 (Bimectine) die bestand is tegen maag en darm wormen.

I stepped on a Cornflake. Does that mean i'm a cereal killer?

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:57

Cahill schreef:
Weet iemand of de spoelworm valt onder maag en darm wormen of apart?

Heb namelijk een spoelworm ontdekt....
Ik gebruik normaliter Equimax wormspuiten maar die heb ik niet in huis. Heb er wel 1 (Bimectine) die bestand is tegen maag en darm wormen.

Voor spoelwormen moet je een ontwormings middel gebruiken met de werkzaamzame stof Pyrantel of Fenbendazole
Er is in nederland veel resistentie aangetoond tegen bepaalde ontwormings middelen waaronder Ivermectine, dus die kun je in dit geval beter niet gebruiken. Ik zou zoiezo in dit soort gevallen de DA raadplegen, resistentie is juist de laatste jaren verergerd door het herhaaldelijk ontwormen met de "verkeerde" middelen.
Wormen worden in Nederland een steeds groter probleem omdat er nog geen nieuwe middelen op de markt zijn en de resistentie steeds groter wordt. HEt is dus van groot belang, gericht te ontwormen met de juiste werkzame stof tegen een bepaalde wormsoort.

www.stalzwetsloot.nl Veulenopfok, fokkerij en pension stage plaats beschikbaar !
Evita (prok v. Uphill x vrl keur prok v. Koss) geslaagd voor Ibop en ster!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie