ervaringen natuurgeneeswijzen bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

ervaringen natuurgeneeswijzen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 15:24

Heb jij ervaring met alternatieve geneeswijzen,dan zou het leuk zijn om ervaringen uit te wisselen.Hoe kwam je er toe alternatief te gaan,en waarom koos je voor deze behandeling? Dit topic is 100% bedoeld om ervaringen uit te wisselen,zo dat andere bokkers er misschien ook iets aan hebben.Het gaat dus om alle soorten van alternatief,als je reageerd om dat je vind het niet werkt,of omdat je er niet in geloofd of je wil bewijzen zien.Dan ben je in dit topic niet welkom.

Moderatoropmerking:
Het is nooit toegestaan op gebruikers uit te sluiten van een topic. Dit topic is voor ervaringen bedoelt en die kunnen zowel positief als negatief zijn.
Laatst bijgewerkt door Katja op 20-09-10 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:32

Leuk dat er een ander topic is geopend. Ik zal het linkje hiervan ook even in het andere topic zetten.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:58

:D hopelijk blijft het hier gezellig!

ik ben eraan gekomen door een bokker :D

mijn paard is in 2 klinieken behandelt voor schudden
vorig jaar in Roosendaal waar hij de stempel van Headshaker gekregen heeft
ze konden niks bij hem vinden ,een broncho-scopie gaf ook geen duidelijkheid
hij heeft toen op de pretnison gestaan wat niet hielp en waar mijn paard dof van werd en ook ging hoesten
heel raar toen hij richting stal ging 5km verderop was het ineens stukken minder tot bijna weg
met mooi weer schudde hij in de paddock met hooi eten wel
ben in febr begonnen met Puur Pollen

in April schudde hij zo hevig dat rijden niet meer ging en ik al naar werd als ik hem zag eten
met hoofd omhoog was er niks aan de hand ,maar zodra hij ging eten met hoofd bij de grond begon hij te schudden
ook ging hij hoofdkantelen met longeren

in April naar Lienden gegaan waar hij 11 dagen gestaan heeft
op foto`s was niks te zien,bloed was goed
maar hij schudde bij het leven ,en was daar ook ineens kreupel en bevangen geworden

hij is door de ct scan gegaan waaruit gekomen is dat hij vernauwde bloedvaten in het hoofd heeft en dus hoofdpijn heeft
vooral als de zon schijnt en hij zijn hoofd laag heeft met eten
ben naar huis gestuurd met bloedverdunners en hij schudde niet meer

maar.........dat kan je niet telang gebruiken vanwege maag problemen
ik zat op het Headshaking topic toen er iemand dit aan haar therapeute verteld heeft en zei mij een mail stuurde met wat het misschien zou kunnen zijn
dit was Sylvia
ik heb haar gebeld en heel lang gepraat ook verteld dat ik er niet in geloofd maar dat er geen andere opties zijn
en als ik er niet in geloof dat niet uit zal maken voor mijn paard
ik had eerst zien dan geloven
2 dagen voor ze kwam gestopt met bloedverdunners en sinds dien nooit meer geschud
hij kantelde nog wel ,maar ook dat was minder aan het worden
nu rij ik sinds een paar weken weer , veel stapwerk en wat draf en soms stukje galop
ben aan het opbouwen en tot nu toe doet hij het super

het is van een piepend weglopend slecht uitziend ongelukkig paard weer opgebloeid tot een paard wat glimt weer aan komt rennen als ik hem wil pakken hij krijgt weer praatjes
kortom hij is weer paard
en ik ben om!
over 5 weken komt ze weer en dat is dan voorlopig de laatste keer dan weer over 6 mnd voor controle

ik ben diegene dan ook erg dankbaar die mij op deze vrouw attent gemaakt heeft, waarschijnlijk had ik mijn paard niet meer gehad zonder haar.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:01

mirgino schreef:
ik ben diegene dan ook erg dankbaar die mij op deze vrouw attent gemaakt heeft, waarschijnlijk had ik mijn paard niet meer gehad zonder haar.


:o Ik ben ook heel blij voor je Mirjam :D

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:09

singasong schreef:
mirgino schreef:
ik ben diegene dan ook erg dankbaar die mij op deze vrouw attent gemaakt heeft, waarschijnlijk had ik mijn paard niet meer gehad zonder haar.


:o Ik ben ook heel blij voor je Mirjam :D

:D ik wist niet of je genoemd wilde worden, maar bij deze zij was het *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik heb vanmorgen weer een rondje gedaan en echt ik ben zo blij..........hij is echt cool...bussen,vrachtwagens trekkers een beetje maar hij loopt onverstoord verder.

dat erge schrikken wat hij een tijd gedaan heeft is ook weg.

hier in huis zijn we omgeslagen van niet gelovers naar gelovers wij zien en merken het :j :j

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 19:17

Wat een mooi verhaal zeg,heel fijn dat je weer kan rijden.

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: ervaringen natuurgeneeswijzen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:11

Wat fijn dat ze je heeft kunnen helpen met je paard. Wat doet sylvia precies? En met welke middelen heeft ze gewerkt, daar ben ik wel benieuwd naar. Ben ook bezig met puur pollen voor mijn paard met allergie. Kan niet zeggen dat het niet werkt, maar ook niet zeggen dat het goed werkt. Het hoesten is minimaal maar nog niet weg. Ga binnenkort schwarzkummel olie toepassen want daar heb ik goede verhalen van gehoord.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:15

Magica schreef:
Wat fijn dat ze je heeft kunnen helpen met je paard. Wat doet sylvia precies? En met welke middelen heeft ze gewerkt, daar ben ik wel benieuwd naar. Ben ook bezig met puur pollen voor mijn paard met allergie. Kan niet zeggen dat het niet werkt, maar ook niet zeggen dat het goed werkt. Het hoesten is minimaal maar nog niet weg. Ga binnenkort schwarzkummel olie toepassen want daar heb ik goede verhalen van gehoord.

ze heeft hem doorgemeten met een Lecherantenne en Biosensor
ik sta erbij en kijk er naar,maar snap er weinig van
TS kan er veel meer en beter over vertellen

ik heb mijn paard ook eerst Puur Pollen gegeven maar dat werkte bij hem niet [ er werd gedacht aan allergie voor gras en bomen ]ik ben daarmee gestopt toen Sylvia kwam en het doorgemeten heeft ,hij had deze druppels niet nodig.

migomirre
Berichten: 273
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Nij Roon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:18

Fijn dat je weer kan rijden.
Ik geloof ook in alternatieve geneeswijzen, zowel bij paarden als mens en dier.
Mijn paar had een keer een koliek aanval. Door iemand werd hij op afstand behandeld met Reiki. Na die tijd had ik met diegene een telefoon gesprek en zij kon mij vertellen wat er om hoelaat gebeurt was. Erg interessant. zelf heb ik inmiddels reiki 2 gedaan en gebruik het vaak bij mijn paarden en mijn kinderen.

Ook erg leuk om hier een toppic over te hebben!

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: ervaringen natuurgeneeswijzen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:19

@ mirgino: daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord; Lecherantenne en Biosensor, maar ik ga het eens opzoeken ;-)

Bij mijn paard kwam na een bloedonderzoek naar voren dat ze een allergische reactie vertoond voor pollen van weidegrassen en brandnetels, en voor huisstoffmijt.

Knuffeldier

Berichten: 562
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Re: ervaringen natuurgeneeswijzen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:37

Ik behandel paarden (en andere dieren en mensen) met Quantum Touch, en zie prachtige resultaten. Quantum Touch is een methode waarbij het zelfgenezend vermogen van het lichaam wordt gestimuleerd en geholpen. Het lijkt wat op Reiki, al zijn er ook veel verschillen.

Ik heb slecht lopende paarden beter zien gaan lopen, zenuwachtige dieren rustig zien worden en blijvend aanhankelijk zien worden enz. enz. Als je meer wilt weten kun je wat ervaringen en foto's zien in het topic in mijn onderschrift of me vragen stellen!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:21

Wilrieke schreef:
Ik behandel paarden (en andere dieren en mensen) met Quantum Touch, en zie prachtige resultaten. Quantum Touch is een methode waarbij het zelfgenezend vermogen van het lichaam wordt gestimuleerd en geholpen. Het lijkt wat op Reiki, al zijn er ook veel verschillen.

Ik heb slecht lopende paarden beter zien gaan lopen, zenuwachtige dieren rustig zien worden en blijvend aanhankelijk zien worden enz. enz. Als je meer wilt weten kun je wat ervaringen en foto's zien in het topic in mijn onderschrift of me vragen stellen!


Ik ben erg benieuwd wat dat QT inhoud.
Reiki heb ik ook ervaring mee. Mijn paard en ook ik zelf zijn een paar keer behandeld. Het heeft mij goed geholpen en ik zag bij mijn paard ook meteen resultaat! Reiki helpt erg goed als ondersteuning bij andere behandelingen. Ik dacht dat het ook het zelfgenezend vermogen van het lichaam stimuleerd.
Nopje hier op bokt heeft de Reiki gegeven.

De therapeute die Mirgino's paard heeft geholpen heb ik al een aantal jaar voor mijn dieren. Ze heeft mijn hond van haar ED afgeholpen (na het hele reguliere circuit doorlopen te hebben) en mijn Haflinger heeft heel veel problemen die zij met goed resultaat heeft- en nog behandeld. De ergste is wel het headshaken (tijdens voorjaar/zomer)wat hij al doet zolang ik hem heb (10 jr.). Voordat ze hem behandelde schudde hij van het voorjaar t/m het najaar. Nu is dat afgenomen met zo'n 95%. Zodra hij weer begint komt ze en wordt hij behandeld. Zijn aangezichtszenuw is zijn zwakke plek en er hoeft dus maar een bacterie of schimmel zich te nestelen in/op de slijmvliezen en zijn aangezichtszenuw wordt getriggerd. Gelukkig kan ze die dan heel goed behandelen en is hij er weer snel vanaf.
Ik denk dat als ik haar niet had gehad ik mijn paard al lang had kunnen afschrijven.

De Lecherantenne is een hulpmiddel om aan te geven wat de oorzaak is voor het probleem. Je kunt er bacterieën, virussen, parasieten, alle aandoeningen (bijv. HB, IR, artrose, pees-spieraandoeningen enz.), en zelfs pijn mee meten.
Laatst bijgewerkt door singasong op 19-09-10 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:30

Fijn, een nieuw en gezellig topic !!! :D Moet nu eerst de boxen doen, strakjes neem ik lekker de tijd om alles te lezen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:38

Waar bestaat de behandeling dan uit bij die lecherantenne enz.?

Is QT te vergelijken met cargio?

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:39

Ik heb Oregon afgelopen herfst behandeld met mariadistelzaad en in maart waren zijn leverwaardes super !!!

Nu ben ik bezig met goudsbloem en meidoorn op aanraden van een herborist.
Omdat Oregon een bloedvatenontsteking gehad heeft en ik de doorbloeding willen blijven stimuleren;
De goudsbloem dient dan weer voor de ontsteking die hij nog ter hoogte van zijn kogel heeft.

Hoop dat het deze keer hem ook gaat ondersteunen in zijn genezeingsproces want hij is erg ziek geweest.

Zijn er nog andere behandelingsmethodes om bv een ontsteking ten gevolge van een bacterie weg te krijgen???
Al verschillende antibioticakuren achter de rug zonder afdoend resultaat en ik wil hem niet blijven volstoppen met die medicijnen.

Dus wie ideeën heeft ????

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:44

Habore schreef:
Zijn er nog andere behandelingsmethodes om bv een ontsteking ten gevolge van een bacterie weg te krijgen???
Al verschillende antibioticakuren achter de rug zonder afdoend resultaat en ik wil hem niet blijven volstoppen met die medicijnen.

Dus wie ideeën heeft ????


Is er aangetoond om welke bacterie het gaat?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:46

Zammie schreef:
Waar bestaat de behandeling dan uit bij die lecherantenne enz.?

Is QT te vergelijken met cargio?


Een Lecherantenne 'behandeld' niet. Het is een hulpmiddel wat de oorzaak op kan sporen voor een probleem.

Zelfs een reguliere arts zou met een Lecherantenne kunnen werken.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:58

@Singasong: neen het is niet aangetoond om welke bacterie het gaat.

Er is behandeld geweest met twee breedspectrum AB, emdotrim en cobactan.

De DA dacht de laatste keer dat de ontsteking eventueel het gewricht was ingeslaan, maar hij mankt niet, enkel de kogel is dik.
Maar het is ook het been waar de grootste wonde zit, dus mogelijks is het een lokale ontsteking.

Eventueel kon er een gewrichtspunctie gedaan worden, maar ik wil liever niet zomaar een ingang naar het gewricht maken...

DA stelde nu voor om aan te zien en af te wachten.

Mocht het dikker worden of mocht hij gaan manken bel ik dadelijk terug de DA.

Maar hij loopt vrolijk rond...

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:02

singasong schreef:
Zammie schreef:
Waar bestaat de behandeling dan uit bij die lecherantenne enz.?

Is QT te vergelijken met cargio?


Een Lecherantenne 'behandeld' niet. Het is een hulpmiddel wat de oorzaak op kan sporen voor een probleem.

Zelfs een reguliere arts zou met een Lecherantenne kunnen werken.

Maar wat gebeurt en dan na het opsporen? Is er dan een behandeling of helemaal niets...Heb het dus over de therapeute die jullie hebben gehad. Waar bestaat de behandeling uit, na het opsporen met die lecherantenne..

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:03

Habore schreef:
@Singasong: neen het is niet aangetoond om welke bacterie het gaat.

Er is behandeld geweest met twee breedspectrum AB, emdotrim en cobactan.

De DA dacht de laatste keer dat de ontsteking eventueel het gewricht was ingeslaan, maar hij mankt niet, enkel de kogel is dik.
Maar het is ook het been waar de grootste wonde zit, dus mogelijks is het een lokale ontsteking.

Eventueel kon er een gewrichtspunctie gedaan worden, maar ik wil liever niet zomaar een ingang naar het gewricht maken...

DA stelde nu voor om aan te zien en af te wachten.

Mocht het dikker worden of mocht hij gaan manken bel ik dadelijk terug de DA.

Maar hij loopt vrolijk rond...


En wat wil je nu dan?

Ik wil je met liefde het telefoonnr. van mijn therapeute geven zodat je haar om advies kan vragen. Zij kan kijken om welke bacterie het gaat en deze behandelen. Daar komen geen ingewikkelde/stressvolle onderzoeken/behandelingen aan te pas.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:04

Hallo,

Dan mijn verhaal ook maar eens :D

Mijn tinker stond een paar jaar terug in één keer met een hele dikke kogel. Oepsie :( Dierenarts laten komen. Stapadvies en Metacam, na 10 dagen mocht ik er weer op. Het leek even beter te gaan, maar klacht kwam weer terug. Uithof erbij. Stapadvies en Metacam, na 10 dagen mocht ik er weer op. Er werd gedacht aan een peesprobleem. Leek weer even beter te gaan, maar klacht kwam wéér terug... .Weer zelfde advies gekregen, uiteindelijk zonder resultaat.

Via via ben ik terecht gekomen bij Laarakker http://www.holistischdierenarts.nl
Ik ging er met een hele open houding naar toe. Laat maar zien wat er gebeurt en wat jullie doen. Ze werken daar ook met de Lechnerantenne en een soort wichel. Ik stond wel even raar te kijken. Ze kunnen die lechnerantenne op allemaal energiefrequenties instellen, en daar gaan ze vervolgens je paard mee scannen. Volgens dierenarts zat een wervel niet goed terhoogte van zijn lendenen. (misschien schrijf ik de plek niet helemaal goed, maar ergens bovenop zijn billen). De wervel is goed gezet. Volgens DA blokkeerde die verschoven wervel de doostroming naar het linkerachterbeen. Ik heb een middel meegekregen waar ik de plek van de wervel en de kogel moest insmeren.
Verder had Janus nog wat kleinere klachten. Hij is behandeld met een of ander apparaat wat bepaalde frequenties naar zijn lichaam stuurde. Op dat apparaat stonden wat buisjes met bep stoffen, die werden op deze manier ook naar Janus zijn lichaam gebracht. Tevens kreeg Janus wat accupunctuur naaldjes.
Het was heel fijn om te zien, want ik zag mijn paard met de minuut meer ontspannen. Hij vond de behandeling heel erg prettig. Een soort welness-behandeling voor hem.
Ik heb echt mijn ogen uitstaan kijken daar.
Ik begrijp niet precies wat ze doen, maar dat hoeft ook niet. Ik zie aan mijn paard wat het effect heeft.
De kogelproblemen waren overigens verdwenen na die behandeling en zijn ook nooit meer teruggekomen.
Ik ga daar nu ieder jaar terug voor een APK-tje.
Ben heel erg onder de indruk van de vakmansschap van de dierenartsen daar. Wat ik heel fijn vind is dat niet alleen naar een klacht gekeken wordt, maar dat het hele paard bekeken wordt. Op deze manier wordt gezocht naar de échte oorzaak van de klacht, en niet alleen aan symptoombehandeling gedaan.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:11

Zammie schreef:
Maar wat gebeurt en dan na het opsporen? Is er dan een behandeling of helemaal niets...Heb het dus over de therapeute die jullie hebben gehad. Waar bestaat de behandeling uit, na het opsporen met die lecherantenne..


Behandeling van de oorzaak dmv homeopatische 'korrels'. Als dat niet geschikt is dan schrijft ze bijv. iets voor van Phytonics of iets anders. Het kan ook zijn dat ze je bijv. doorstuurd naar een osteopaat.
Ze heeft een heel regiment aan testers bij zich waar mbv een Biotensor wordt bekeken welk middel voor jouw paard geschikt is.
De medicatie krijg je voorgeschreven voor een aantal weken. Daarna volgt meestal nog een consult of je moet een 'pakketje' samenstellen van mest/urine/speeksel en dat naar haar toesturen. Door de energie die hierin zit kan ze dit testen met de Lecherantenne.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:18

Merk al, dat het allemaal nog heel onbekend is voor mij singasong...
Heeft zij een website?
Vind het een goed topic, kan ik me eens wat meer verdiepen in alles...

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:21

http://www.holistischdierenarts.nl/lecher_antenne.html

Zammie: als je de link aanklikt krijg je info over de lechnerantenne. Over de werking ervan en hoe het toegepast wordt.

Aanvulling:
Zonder iemand voor zijn hoofd te willen stoten, even mijn persoonlijke mening.
In het verleden zijn bij Laarakker veel mensen opgeleid met het werken met de Lechnerantenne. Momenteel worden er alleen nog maar opleiding verzorgd voor artsen/medici. En ik vind dit heel terecht. Problemen signaleren met de Lechnerantenne kan denk ik aan iedereen geleerd worden. Alleen het vervolg op die opgespoorde blokkades/problemen is natuurlijke even een ander verhaal. Ik zou niet willen dat een níet dierenarts mijn paard gaat behandelen aan de hand van de info die een lechnerantenne oplevert. Kan me voorstellen dat een osteopaat bv blokkades in de wervelkolom op kan sporen en dat ie vervolgens met de blokkades aan de gang gaat, waar alles wat meer inwendig is, zie ik toch als artenswerk.
Nogmaals, ik wil niemand schofferen hiermee, maar behandeling van een paard hoort m.i. door een arts te gebeuren, daar het behandelen van één bepaald probleem ook een effect kan hebben op andere zaken in een paardenlichaam.

engel3
Berichten: 164
Geregistreerd: 13-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:33

hallo,
ik meld me hier ook,
ik heb zelf ook goede ervaringen met natuurgeneeskunde,
ik gebruik het zelf en adviseer het ook aan mijn klanten,
ik ben reiki-master en behandel mens en dier,
met hele mooie resultaten.