Paard staat vol met littekens/schrammen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ZarcoTje

Paard staat vol met littekens/schrammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 13:01

Hallo :wave:

Ik zit zowat met de handen in het haar, de hals/nek van mijn jonge ruin staat vol met littekens/schrammen.
Enkel de vacht is er vanaf geschuurd, dus geen schaafwonden od.
Maar ik heb toch schrik dat er wel eens schaafwonden van zullen komen :=
En ik heb dus echt géén idee hoe dit nu komt, hij staat alleen op de weide, er staan geen bomen ed in de wei.
Hij heeft enkel een schuilstal, waarschijnlijk zal dit de oorzaak zijn maar ik vraag me toch af wat hij dan allemaal in die schuilstal uitsteekt..

Nu is mijn vraag weet iemand een oplossing hier tegen ?
Ik had gedacht aan een deken met halsstuk, maar er is mijn verteld geweest dat hij dan een stuk van zijn manen kan kwijt raken.
Ik durf ook geen draad met electriciteit in de schuilstal te spannen uit schrik dat hij dan omhoog zal gaan en dan botst hij met zijn hoofd tegen de houten balk die de schuilstal ondersteunt.

Ik vrees ervoor dat hier niet zoveel oplossing voor zijn, maar mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag !

Alvast bedankt.
Groetjes, Lies.

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:09

paarden kunnen met hun achterhoeven prefect de hals krabben en door rollen over de grond kunnen ze van alles beschadigen, jij hebt een stal dus zal er een hoek o.i.d zijn waar hij tegenaan schuurd?

schuren zou kunnen,maar dan moet je wel bekijken waar de jeuk vandaan komt.
luis,mijt en schimmel kunnen een oorzaak zijn.
verharen soms ook.
je kunt de jeuk behandelen met een middel voor bijvoorbeeld zomereczeem,dat stilt de jeuk.
maar probeer wel uit te vinden waar hij dan jeuk van heeft.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

ZarcoTje

Re: Paard staat vol met littekens/schrammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 13:26

Schuren doet hij niet, heb ik hem nog nooit zien doen, hij krijgt ook lijnzaadolie, dus dat werkt goed voor de vacht.

Als hij schuurde zou ik het ook aan manen en staart hebben gemerkt (lijkt me logisch ?), en daar merk ik niets aan.
Ik zal anders even kijken of ik foto's kan maken :)

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:29

hij zl zich wel ergens aan schurken,maar mag ik vragen waarom jouw paard alleen staat? mijn eerste gedachte was nl oh ,die zal wel onbehouwen stoeien met zijn vriendje [zoeen heb ik ook nl ,onder de krassen..]maar nu denk ik; agossie,alleen!

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:37

maak er maar een foto van,dan is het inderdaad duidelijker

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 13:43

Nuja volledig alleen staat hij niet, ik heb nu 3 paarden staan, ze staan allemaal op dezelfde wei maar door een draad is de weide in 2 gedeeld.
Mijn ruin staat alleen, maar kan de andere 2 nog zien + aanraken hoor :j

Hier is een foto, hij is wel niet zo duidelijk omdat de paarden nu op stal staan en het is nogal donker + ik heb met mijn GSM een foto moeten trekken.
Dit is aan de linkerkant van zijn hals, aan deze kant is het niet zo erg, maar het geeft een idee over hoe de 'schrammen' eruit zien.
Aan de rechterkant van zijn hals zijn het er veel meer + ze zijn 'groter', maar aan die kant heb ik geen foto kunnen trekken omdat het te donker was, als ze morgen weer op de wei staan zal ik opnieuw foto's maken.

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:46

t ziet eruit of ie aan een plank of de bovenkant van een paaltje staat te schuren

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie