verzuring spieren

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kay_Kim

verzuring spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 10:05

Ik heb al eens een topic opgestart omdat mijn paardje stijf was in zen rug na het zadelmak maken. Nadat hij genezen was waren we terug begonnen en na een aantal weken kwam het terug. We zijn toen gestopt en nu na een 3 tal maanden ben ik opnieuw begonnen met longeren. Na een 10 tal keren te longeren, had hij weer last van die verzuring in zen rug. Op de manege hadden ze me gezegd om geen wendingen meer te maken en gewoon rechtdoor te rijden in de piste en op wandeling te gaan om zen conditie toch op peil te houden. Gisteren ging ik dus weer rijden, voor de tweede keer na het herstel, hij was buiten geweest, dus ik zadel op, stap er eerst een aantal keer mee rond in de piste (ernaast) en ga dan erop zitten en begin met stap en daarna draaf ik, galop doen we nog niet om niet te overhaasten. Maar hij begon na de derde keer draven heel erg te bokken, dus ik viel eraf. Ik mag hem niet longeren omdat hij dan in de cirkel zen rug 'forceert' maar als ik hem alleen loslaat (zonder zadel voor het rijden) is het blijkbaar niet genoeg...

Wat raden jullie aan? Gewoon op rust en veel buiten zetten? Zoals op de manege, wandelen maar geen wendingen maken? Grondwerk? ...

Toen ik hem kocht had hij wel wat groeiachterstand hij is nu ruim drie!

You're not working on the horse, you're working on yourself!

skippy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:28

Van rust wordt geen enkele rug sterker!

Ik zou hem eerst laten behandelen door een goede osteopaat en dan hoor je vanzelf wel hoe je hem dan gericht kunt gaan trainen.

Ga niet zelf maar wat aanmodderen maar laat hem eerst behandelen.

Succes!

Aukelizzy

Re: verzuring spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:17

Ik zou eerst eens heel goed uit laten zoeken wat er precies met het paard aan de hand is. Pas als je dat precies weet kun je samen met DA/ostheopaat een goed behandelplan opzetten. Juist nu is het heel belangrijk dat je het paard goed traint zonder het verkeerd te belasten.Weet je zeker dat de rug helemaal genezen was,? Wie heeft dat geconstateerd? Heel veel succes met opbouwen.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 19:10

de dierenarts is er van in het begin bij gekomen en bloed getrokken. hij komt volgende week terug en staat terug op rust op voorschrift van de dierenarts. hij krijgt ook een suplement voor het beter herstel van spieren en gewrichten.

ik wil dus wel effe melden dat alles wat ik heb gedaan onder begeleiding is van de dierenarts. maar ik wil gewoon weten of jullie ervaring hebben met osteo of acupuntuur of andere trainingsmethode om de rug niet te belasten...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:01

Het beste is om uit te zoeken waar de verzuring vandaan komt, dat moet je dan aanpassen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:02

Wat is de voeding van het paard?

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 09:04

hij krijgt cavalor westernmix, ruwvoer en bietenpulp

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 13:00

de dierenarts is terug geweest en heeft gezegd om hem een half jaar te laten staan en daarna eventueel met accupunctuur te werken

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:15

Lees in je profiel dat het hier om een Quarter gaat. Je hebt een aangeboren afwijking bij Quarters die spierbevangenheid als symptoom heeft. Daar al eens naar geïnformeerd bij jou dierenarts ?

Y;( SG: voor altijd in mijn hart Y;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie