Koorts

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:48

Mijn paard wilde gisterenavond niet eten en was sloom.Ik dacht richting darmkrampen maar niks wees er echt op.Na een nacht iedere keer wezen kijken,dacht ik dat ze tegen de ochtend alerter werd.Maar smiddag's werd ze terug flauwer en ging ze een paar keer liggen,ik had ze wel op de wei gezet ik dacht dan kan ze wat bewegen.
Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de DA gebeld.Er is een vervanger gekomen en die constateerd dat ze een rhinovariant heeft.Ze heeft erge koorts 40.5.
ze heeft nu verschillende spuiten gehad en de koorts is id minder.Maar ze staat wel te rillen.

De da adviseerde om geen deken op te doen,maar nu ze zo rilt twijfel ik weer..
Ze heeft onder tussen wel kleine handjes gegeten.Het hooi komt ze nog niet aan.
Morgenochtend komt de DA terug.

Maar wat doen julie bij koorts?

Abiola

Re: Koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:51

Als de DA zegt niet doen, zou ik het niet doen. Als je zelf koorts hebt, heb je het ook het ene moment koud en dan weer warm. Maar je paard kan zelf de deken niet even afdoen. Wel verveelnd hoor Rhino, welke variant?

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:52

Ik zou geen deken op doen, zeker niet als de DA adviseert om het niet te doen.

Toen mijn paard tijdens een koliekaanval ook hoge koorts had heb ik 'm zonder deken laten staan maar wel met koude natte washanden een beetje gekoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:59

Ik weet eigenlijk niet welke variant.Ze word 2x per jaar geent tegen rhino.ze had wel wat een lopende neus maar dat was doorzichtig.
Mijn jongste paard was van de week ook niet lekker geweest wat sloom en 4 dikke benen.Maar die had zwaar getraind dus ik stak het daar op en had haar op rust gezet en die is vanzelf terug beter geworden.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ze het zouden hebben opgelopen.We zijn wel op buitenrit geweest,maar de afgelopen 14 dagen zijn ze volgens mij niet in contact met vreemde paarden geweest.

Ik ga het deken dan toch maar af laten.Je wilt ze zo graag vertroetellen hè.

Joanne_Bodhi

Re: Koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:26

Mijn shetlandertje heeft nog eens droes gehad, toen heb ik hem wel een dekentje opgedaan. (In jou geval hoeft dat dus niet)
Ook heb ik hem meer rust gegund door hem in de stal te zetten.
(Vraag maar aan DA of dat ook mag, moet je wel als ie beter is de stal héél goed schoon maken.)
Hoop dat je paard gauw weer beter wordt!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:38

Mijn paard heeft dit een maand geleden ook gehad. Het was verder vrij onschuldig (lees niet levensgevaarlijk). Na 3 dagen was de koorts weg. Ze heeft wel veel antibiotica gekregen. Ze werd 3 dagen gespoten, ook met koortsremmers. Ze had ook een loopneusje en verder niets direct aantoonbaars. Ze bleef gelukkig wel eten. Ze was trouwens ook niet in contact geweest met andere paarden en mn twee oudjes hebben het niet gehad. Heel vreemd. Het deken zou ik ook echt niet doen omdat dan de koorts nog meer gaat stijgen als je ze warmer houd. De DA heeft wel niet over Rhino gesproken maar wel een soort griepvirus. We hebben geen bloed genomen om te bevestigen wat het precies was omdat we 3 dagen hebben afgewacht of het beter ging en gewoon de behandeling gestart. De 3de dag knapte ze weer op. Ik hoop dat je paard ook snel weer beter wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:33

Haar tempratuur is naar beneden ze heeft nog maar 38.7.Dus ze reageert op de medicatie.Eten doet ze nog niet.
De da zag het ook nog niet somber in.Donderdag zou ze ongeveer de oude moeten zijn.Dat ze nog niet at gaf niet zei hij.
Dus net wat eten in de voerbak gedaan en we zullen kijken of het morgen ochtend op is.Ze moest nog wel op stal blijven en bij verslechtering moest ik bellen.Dus ik ben al halvelings gerustgesteld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie