Verschillende uitkomsten na onderzoek! Help!

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EAF

Verschillende uitkomsten na onderzoek! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 10:06

Hee,

Ik heb een pony in Italië. We zijn aan deze pony gekomen doordat een meisje hem niet meer wilde verzorgen. Hij werd niet gereden en amper verzorgd.
Nu staat hij op een soort manege en wij zijn de enige pensionklant. Er wordt goed voor haar gezorgd en krijgt weer genoeg beweging en te eten! Ze staat met verschillende paarden op de wei en heeft het goed naar haar zin. We hebben alles opgebouwd en nu loopt ze zonder problemen hele tochten.

Toch heeft ze een aantal medische problemen. Vorig jaar zomer stond ze opeens te wankelen alsof ze dronken was. Haar huid was droog en ze had geen enkel teken van leven in zich. Uiteindelijk is ze op de grond gevallen. We hebben haar hoofd ondersteund en haar weer overeind gekregen. Ze moest even aan een invuus en daarna was ze weer springlevend. In Italië beweren ze dat ze gewoon een watertekort had (ze drinkt niet veel water). Eerst zaten we te denken aan een koliek, maar in Italië doen ze zo makkelijk over alle problemen..

Deze zomer had ze dezelfde aanval. Ze viel alleen niet op de grond. Dit jaar hebben we maar een onderzoek ingesteld, omdat het toch niet erg gezond is dat dat steeds gebeurd. Maar goed, het onderzoek hebben we door twee versschillende veeartsen laten doen. De ene beweerde dat ze een bacterie heeft (babesia) die het ijzer in haar bloed minder maakt. Het bloed was heel waterig, waardoor ze eerder moe en zwak is.
De andere beweerde dat ze helemaal niks heeft en dat ze alleen meer mineralen en water nodig heeft en dat een verder onderzoek misschien meer duidelijk geeft.

Wij zouden niet weten wat we hiermee moeten. We hebben alle analyses en documenten opgestuurd gekregen en nu komt mijn vraag:
Weet een van jullie misschien een goede veearts hier in Nederland die alle analyses en documenten kan bekijken en uitzoeken waar het fout is gegaan en wie er gelijk heeft. Ik persoonlijk denk dat je hier het paard ook voor nodig hebt, maar misschien kan het toch ook zo. Helaas zijn de documenten ook Italiaans, dus het is wel een uitdaging..

Ik hoop echt dat er iemand iets weet. Ik weet echt niet wat ik met mijn pony aanmoet! En het is zo verschrikkelijk haar te zien op deze manier. Het enige opvallende is dat het steeds gebeurd in de zelfde tijd van het jaar.. Misschien een allergie? ..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie