Dilemma..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Dilemma..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:35

Hee,
Ik zit met een dilemma, en zal het eventjes uitleggen..

Toen ik vanochtend de paarden ging voeren kwam ik erachter dat één van de paarden in het pension een dikke 'wang' had. Toen ik eraan kwam voor de eerste keer schoot hij meteen naar achteren, maar de tweede keer liet hij het al meer toe ed. Ik dacht/denk aan een ontstoken kies of zoiets dergelijks.
Ik wilde de eigenaar bellen om te vragen of hij langs wilde komen als hij in het land is (eigenaar is namelijk voor zaken heel veel in het buitenland), zodat hij de dierenarts kon bellen.

Nu is het zo dat ik geen gehoor krijg. Heb alles al geprobeerd, mailtje, huistelefoon, mobiel, smsjes. Maar krijg gewoon geen gehoor. Nu is mijn vraag aan jullie: wat zal ik doen?
Paard heeft er duidelijk last/pijn van, al kan hij wel normaal eten (brok en hooi helemaal opgegeten). Dus zal ik de dierenarts bellen? Of wachten tot gehoor van de eigenaar?

Ik heb niet meteen vanochtend de dierenarts gebeld omdat ik eerst de eigenaar wilde spreken of het mocht. Dit omdat ik wel eens eerder (toen een paard koliek had en er echt heeel slecht aan toe was) de DA heb gebeld en daarna pas de eigenaar. Met het gevolgd dat ik echt echt echt een heeeeele boze baas op mijn dak had omdat ik het niet kon maken volgens haar om zonder overleg de DA te bellen.

Hoop dat jullie mijn standpunt een beetje snappen. Als het mijn paard was geweest had ik trouwens meteen de DA gebeld. Maar door die ruzie ben ik toch een beetje angstig om meteen de DA te bellen bij het paard van iemand anders.

Nu ik dit allemaal heb opgeschreven lijkt het me toch echt het verstandigste om de DA te bellen.
Laatst bijgewerkt door So0p_ op 05-09-10 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

        Don't regret anything that ever made you smile.


Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Dilemma..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:36

Ik zou eerst het probleem neerleggen bij de staleigenaar, dan kan die kijken wat hij/zij er mee doet.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:39

x_Marr schreef:
Ik zou eerst het probleem neerleggen bij de staleigenaar, dan kan die kijken wat hij/zij er mee doet.


Dat ben ik zegmaar ;) Ik regel alles in/rond de stallen, contacten met eigenaar, levaranciers ed.

        Don't regret anything that ever made you smile.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Dilemma..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:43

Vind het dan wel onhandig dat je daar geen afspraken over hebt gemaakt, helemaal na die vorige keer is het toch handig om er duidelijkheid over te hebben....
Maar de vorige keer had je de eigenaar in princiepe wel kunnen bereiken maar dat heb je niet gedaan?

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:46

Hallo,

Bij ons staat in het stalcontract dat de staleigenaar gerechtigd is de DA te bellen als de eigenaar van het paard niet te bereiken is.en uiteraard zijn de medische kosten dan voor de eigenaar van het paard.

Uiteraard wordt een DA niet voor niets gebeld.

Ik zou het zelf alleen maar fijn vinden als ik in deze situatie stond en jij voor mij de DA had gebeld.

rust zacht lief zusje van me, 2011

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:50

Wij zijn trouwens particulier en geen "officiele" pensionstal ;)

x_Marr schreef:
Vind het dan wel onhandig dat je daar geen afspraken over hebt gemaakt, helemaal na die vorige keer is het toch handig om er duidelijkheid over te hebben....
Maar de vorige keer had je de eigenaar in princiepe wel kunnen bereiken maar dat heb je niet gedaan?


Klopt, daar heb je een punt. We hebben wel een contractje met regels, maar dit staat er niet in vermeld. Stom, en ik ga het meteen aanpassen.

De vorige keer ging het om een ander paard en eigenaar. Dat paard zakte om de 3 meter door zijn benen heen, en het zweet droop letterlijk van zijn enkels af. Omdat bij de eerste keer bellen de eigenaar niet opnam heb ik meteen de DA gebeld. Dit omdat ik dat ook hardstikke fijn zou vinden dat mocht mijn paard er zó slecht aan toe zijn dat het zo was. Ik het alleen maar fijn zou vinden als iemand meteen de DA belde. Maar dat is dus niet bij iedereen zo ben ik achter gekomen ;)

        Don't regret anything that ever made you smile.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:56

Heb mijn stalcontract er even bijgepakt en dit staat er:

Artikel 10 Ziekte
1. In geval van ziekte of andere gebreken van het paard neemt de verhuurder zo spoedig mogelijk telefonisch contact op met de huurder.
2. In geval van onbereikbaarheid van de huurder schakelt de verhuurder zijn eigen veearts of, indien bekend, de veearts van de huurder in. De factuur van de veearts komt ten laste van de huurder.
3. Het staat de verhuurder vrij het paard van de huurder uit de box te verwijderen en te isoleren zolang hem zulks in verband met de ziekte, eventueel besmettingsgevaar en/of de gezondheid van de andere paarden verstandig voorkomt.

Misschien heb je er wat aan. groetjes!

rust zacht lief zusje van me, 2011


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, LiannePuthzy en 94 bezoekers