Ineens in slaap vallen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jesito

Ineens in slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 07:48

De fries van mijn vriendin heeft sinds een tijd last van in slaap vallen en daarbij bijna omkiepen (vallen)
Dit gebeurd alleen als hij ontspannen is, dus niet onder werken of rennen.
De eerste keer werd er over gelachen, tja dat zag er ook lachwekkend uit vertelde ze.
Zo'n grote fries die staat te lamballen en in slaap kukkelt.
Toen het weer gebeurde heeft mijn vriendin meteen de da gebeld.
Hij bleek een lintworm infectie (ondanks ontwormen, ook met equimax) te hebben, deze is behandeld maar moet nog een keer een kuur krijgen.
Het probleem van het in slaap vallen bleef echter en er is bloed geprikt, daar was niks aan te zien.
Hart geluisterd en dit week iets af in rust en na arbeid.
Maar het kan ook een bepaalde aandoening zijn (het heeft een naam en die heeft ze gisteren gezegd) die voor lijkt te komen bij paarden en daar is niks aan te doen.
Er zijn zelfs verhalen dat er paarden zijn met deze aandoening die altijd met kniebescherming om lopen.
Aanstaande maandag moet ze naar Utrecht met het paard om hem daar helemaal door te laten lichten en een fatsoenlijk hartflimpje.
Maar ben wel benieuwd of meer mensen het hier kennen of wel eens meegemaakt hebben?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:10

Nou ja, echt??? Nog nooit van gehoord. Ja bij mij mensen heb je dit wel. Daarom misschien bij paarden idd ook wel..
Wat raar lijkt me dat.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

jesito

Re: Ineens in slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 09:07

Ik hoop alleen maar dat dit paard niks aan zijn hart heeft, dat word maandag bekeken.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:18

Mijn haflingermerrie heeft dit ook.
Het gebeurt alleen als ze helemaal ontspannen is en in een rustige omgeving.
Ik zie het van tevoren al aankomen als ik erbij ben. Ze staat te slapen / doezelen en dan zak haar hoofd steeds verder naar beneden en daarna zakt ze door haar benen heen.
Als ze door haar benen zakt schrikt ze ervan en is ze gelijk weer helemaal wakker...

Mijn dierenarts had het over narcolepsie en vertelde ook dat er eigenlijk niks aan te doen is.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:25

Ja Nacrolepsie komt voor bij paarden. Je hoort het nog best veel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 11:48

La_Vie schreef:
Mijn haflingermerrie heeft dit ook.
Het gebeurt alleen als ze helemaal ontspannen is en in een rustige omgeving.
Ik zie het van tevoren al aankomen als ik erbij ben. Ze staat te slapen / doezelen en dan zak haar hoofd steeds verder naar beneden en daarna zakt ze door haar benen heen.
Als ze door haar benen zakt schrikt ze ervan en is ze gelijk weer helemaal wakker...

Mijn dierenarts had het over narcolepsie en vertelde ook dat er eigenlijk niks aan te doen is.

Narcolepsie dat was het ja en zoals jij het beschrijft is het dus precies hetzelfde.
Mijn vriendin ziet het nu ook aankomen.
Hoe ga jij hier verder mee om?

Ik had er nog nooit van gehoord, het blijkt veel bij qaurters voor te komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 20:49

Het paard is in utrecht geweest en er is vanalles gedaan zoals een uitgebreid hartfilmpje, hersenscan, en nog vanalles.
Hij heeft een lekkende aortaklep maar daar zou het ineens vallen niet vandaan moeten komen menen ze in utrecht.
Het dier is wel nog rijdbaar maar geen sportpaard en jaarlijks laten checken.
Waarschijnlijk had hij dit ook al langer.
Maar dus nog steeds niet het echte probleem, ze gaan nog steeds uit van Narcolepsie.
De hersenscan krijgt ze nog de uitslag van, verder is cushing uitgesloten.
Ik ben eens benieuwd.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:38

een vriendin van mij heeft een ijslander gehad met zware Narcolepsie.
bij dit paard was het een zeer ernstige vorm en gebeurde ook in het werk,zeker bij stress.
bij de meeste paarden is het niet zo ernstig maar deze ijsco had echt een zware vorm.
je vriendin zal er mee moeten leren leven want er is niets aan te doen behalve een aanval leren herkenen en aan zien komen.

sterkte.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 07:25

Ze herkend de aanvallen al wel en er zijn ook al voorbereidingen om de box aan te passen, omdat hij het ook wel eens in zijn stal heeft.
Dus iemand die daar nog tips voor heeft, graag.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:00

Box aanpassen kun je doen door bv. de voerbak eruit te halen en er zo'n losse rubberen concoursbak voor terug te plaatsen. Ook kun je de wanden van de stal bekleden met rubber mat en zorgen dat er voor de rest geen uitsteeksels zijn waar het paard zich aan kan verwonden. Best een naar probleem...Sterkte.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 09:30

Met die rubber matten zijn ze idd bezig en van die voerbak ga ik haar wel vertellen, dank je.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:18

persoonlijk zou ik ook de muren zachter maken zodat hijbv nooit hard met zijn hoofd tegen het rubber aan kan vall
dus de muur dan / isollatie materiaal, wolle dekens ens em dam rubber

L5+35l 2+ 119
L 4 +37
lL 3 + 100
** http://www.everyoneweb.com/hutchje/ **

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 14:17

hutch84 schreef:
persoonlijk zou ik ook de muren zachter maken zodat hijbv nooit hard met zijn hoofd tegen het rubber aan kan vall
dus de muur dan / isollatie materiaal, wolle dekens ens em dam rubber

Mijn vriendin kennede doet die alles om het haar paard zo aangenaam mogelijk te maken, dus dat gaat wel goed komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie