Zieke Shet..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Zieke Shet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 19:52

Het gaat niet goed met Aranca mijn shetje...
Ze staat nu bij Naiade hier op bokt om af te vallen, maar Naiade belde van de week met slecht nieuws...

Ik wil graag horen of jullie hier iets aan herkennen, dat we naar de DA gaan staat al vast!!!

Aranca is vorig jaar augustus gedekt. Ze is toen opgevoeld en was leeg zei de DA. Na 6 maanden werd Nuala opgevoeld en dus heb ik ook gelijk Aranca nog een keer na laten kijken. De DA heeft toen gescand van de buitenkant, net als bij mensen. Dat kon wel met 6 maanden zei hij. Hij kon wederom niks vinden.

Goed niet drachtig dus... maar wel erg dik. Dus vandaar naar Naiade gestuurd om mee te lopen in de ponylessen.

Daar is ze gelijk weer gedekt en dat liet ze dus allemaal toe, ze werd superhengstig!

Nu belde Naiade, Aranca is de enige pony die alleen maar dikker word, en dus niet afvalt... ze staat op een hele magere wei en krijgt veel beweging dus het is vreemd..
Verder liep ze nu heel erg moeilijk, alsof ze hoefbevangen is. Ze ging veel liggen en moeilijk ademen. Ze geeft dus nu ook pure melk.

Nou zijn er 2 opties denk ik... óf ze is drachtig en gaat bijna bevallen (maar dit was eergisteren..en er is niks uitgekomen)

of ze is schijndrachtig en harstikke hoefbevangen...

Iemand enig idee of die 2 iets met elkaar te maken kunnen hebben? Dus of ze van schijndracht hoefbevangen kan worden?

Of iemand nog andere theorieën?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:08

En wat denkt de DA er nu van? Die pure melk, is dat geproefd? Want het lijkt me dat ze dan drachtig is, paarden zijn niet zo makkelijk met melk aanmaken, dus dat doet ze niet voor niks.
Wel een heel vaag verhaal, ik hoop voor je dat ze drachtig is, dat lijkt me nu het minst erg. Ben wel benieuwd naar de verloop van dit verhaal.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 20:18

De DA is dus nog niet geweest nadat ze zo moeilijk ging lopen..

Ik vind het helemaal niks, ik rij liever gelijk naar de DA alleen ik moet vervoer regelen. Dus daarom de vertraging..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 21:02

Nou even een up-date: Aranca gaat vooruit!!
De hoefsmid was geweest en die heeft geadviseerd nog niet te bekappen. Dan zou het namelijk gaan bloeden.

Ze loopt weer goed, hijgt niet meer en de melk is weg. Ze krijgt voorlopig nog rust en GEEN gras!! Maar wel eten natuurlijk, want anders worden ze daar weer heel erg ziek van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:10

Dus de DA dacht aan een hoefbevangenheid? Ik vat het bloedgedeelte niet zo? Anyway, hopelijk gaat t beter nu.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 21:13

Ja die zei hoefbevangen, maar licht. Dit heeft ze al eerder gehad, dus ze is er heel erg gevoelig voor.

Ik heb me dus laten vertellen dat als je haar nu correct zou bekappen je in het lijm-gedeelte zou komen, en dan gaat het bloeden. Woorden van de hoefsmid..

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:46

Wat een naar verhaal esme!
Ik hoop voor je (maar vooral voor Aranca zelf) dat het snel beter met haar gaat!
Sterkte hoor.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Bielsje, elin2412, fohadie, mingming, nadcha, Rubs en 29 bezoekers