boett deken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

boett deken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 09:57

ik heb een pony met staart en manen exeem en ik wil voor haar een boett deken kopen ik hoorde dat het goed werkt maar ik dacht misschien heeft iemand van jullie daar ervaring mee en ik wil graag weten of het helpt?

gtoetjes van moi!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:03

ja hoor dat helpt fantastisch, ken drie paarden die eronder staan en ze hebben geen jeuk meer, alleen gaan die beestjes wel een beetje nou op de buik zitten en aan de binnenkant van de achterbenen waar dan bij een haf wel plekjes kwamen.......

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:23

Een eczeemdeken hoeft echt geen echte (dure) Boett te zijn. Je hebt bij Kraemer Pferdesport in Duitsland voor de helft van de Boett-prijs een goeie eczeemdeken. De witte vliegen/eczeemdeken van Harry's Horse werkt ook goed (nu in de aanbieding bij Divoza).
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 12-06-03 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:32

oh oke ik zal eens gaan kijken bij de ruitersportzaak bij ons in de buurt of ze ze daar ook verkopen en anders bestel ik het wel bij divoza.

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:02

Een BOETT- of eczeemdeken is het enige middel dat bij alle paarden werkt. Mijn merrie staat er ook onder en heeft alleen last van haar oksels en uiers, want daar komt de Boett niet bij.

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 21:25

oh oke dan ga ik er ook een kopen. Pling bedankt!!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:21

ik heb die van harry's horse. werkt ook prima , en is heel erg sterk, en het belangrijkste: hij is 3x zo goedkoop als de veels te dure boett deken !

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:36

heeft die deken van harry's horse ook een buikflap?

want veel zware eczemers hebben het dus ook onder de buik en hebben dan dus weer niets aan een deken zonder een buikflap

en is die deken van elastich materiaal? en is het een deken met mazen of van "dichte"stof?
ben gewoon erg benieuwd, een goedkoop alternatief wat goed werkt is namelijk altijd handig.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:36


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:06

die van harry's horse heeft een apart flapje voor de buik,daar moet je de kruissingels doorheen halen, die kun je dus het beste meteen met een ddraadje vaststikken.hij heeft ook een ruime hals en een hele lange staartflap.ik moet er wel bij zeggen dat mijn paard alleen overdag buitenstaat.dus alleen op het heetst van de dag,als die vliegjes er niet zijn, en ze staat niet op het gras, want dat verergert ook vaak de zomereczeem,bij mij werkt deze deken perfect, als ik m een dag vergeet op te doen, dan heeft ze de volgende dag aan d'r manen en staart geschuurt!
verder is ie niet elastisch,het is echt horgaas zeg maar, maar hij schuurt bij die van mij absoluut niet! en het belangrijkste, hij blijft heel, ook als je van die leuke knuffelpaarden hebt, die graag hun tanden in de schoft van de ander zetten.ik heb gehoord dat die boett deken nogal gauw kapot gebeten kan worden :S

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:50

ik heb ook een boett deken , we hebben dat rechtstreeks uit zweden gekocht en laten meebrengen door iemand . was iets an een 170 EUR en ik vind dat die prijs niet echt overdreven is de kwaliteit is goed , droogt snel , en is licht . hij staat wel alleen maar je hebt bij elk deken de kans dat dat kappot gaat zeker bij meerdere paarden op een wei . Maar boett stof is licht dus dat kan zeker een reden zijn. Sluit netjes aan dus komt niet slordig over .

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:28

het zou mij niet kunnen schelen of het netjes of slordig staat, zo'n boett deken vind ik persoonlijk oerlelijk, maar als het werkt, dan maakt dat toch niets uit??
ik vind het belangrijker dat ie hem lang heel houd!!

sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 15:56

Ik heb een vraagje rond het Boett deken. Bij warme dagen, is dit dan niet erg ongemakkelijk voor het paard. Dit moet toch ongelooflijk warm zijn!!!Of niet?????

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:35

nee de stof van de boett is heel dun en luchtig
zon regen je kunt hem gewoon oplaten, ik zelfs iemand die had een paard met eczeem en dus ook een boett en een eczeemvrij paard zonder
terwijl die zonder deken stond te zweten , was het paard onder de boettdeken droog en niet warm

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:44

Persoonlijk voelde de blauwe Boettdeken van Kraemer warmer aan dan de witte van Harry's Horse.
Maar het paard zweette onder geen van beide.