*Veulen met zware longontsteking!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 14:39

Een veulen van een friese merrie (niet van mij maar van een kennis) heeft al twee weken last van hoesten.
Hij (hengst, geboren begin juni, toen al wat zwak en iel gebouwd) had al lichte antibiotica gehad een weekje, maar het hoesten verdween niet echt. Het leek enigzins te verbeteren, en maandagavond heeft de eigenaar voor de zekerheid getemperatuurd omdat het veulen te rustig, te 'down' was. Bleek ineens 41 graden te hebben!
Dierenarts kwam dit keer wel aan huis (vorige keer via telefoon).
Nu krijgt het veulen een sterkere antibiotica, en misschien nog wat anders, dat weet ik niet.
Ik verzorg hen pas sinds kort, heeft iemand nog tips om het veulen te helpen bij het genezen, of in elk geval niet het genezen tegen te gaan...?
Ter info nog: het veulen is nog niet zonder moeder ergens geweest, is nog niet gewend echt geaaid te worden enzo door mensen, nog vrij schuw.
Thanks!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:02

Wat erg ik denk dat je het best hem zo veel mogelijk met rust laat,en buitenlucht is dat niet het beste?(ik bedoel met met rust laten,dat hij is goed kan rusten Gaaaap )

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 19:19

Ik zou wel uitkijken met een zware longontsteking en dan vooral als het slecht weer is nu is het dan wel mooi weer dus het zou wel kunnen.

Ik heb zelf ooit bijna een veulen gehad en die heeft toen ook een longontsteking opgelopen net voordat ik haar zou krijgen en daar is ze helaas aan overleden,dus kijk goed uit.