Kapotte hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DEfjord
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-05-03

Kapotte hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 17:09

Hallo,
Ik heb een vraagje, als ik mijn fjord de hoeven uit krap, krap ik het een beetje kapot, er komt allemaal wit spul, hoef vanaf. Dit lijkt me dus niet goed!! Verward
Ook heeft ze bij een hoef een klein scheurtje aan de buitenkant.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen??
Alvast bedankt!


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:15

Als je de hoeven uitkabt komt er altijd wel een beetje van de hoef er mee af daar zou ik me dus geen zorgen over maken. Als je paard scheuren in zijn hoef heeft zou ik de hoefsmid maar is laten langskomen die weet het beste wat er mee te doen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:47

Mijn paard heeft ook scheurtjes in de hoef, de hoefsmid is geweest en het was niet erg.
Ik hou haar hoef nu bij met laurierzalf, dit houd de buitenkant van de hoef soepel en ze krijgt biotine.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:22

Als dat kruimelige spul voornamelijk uit de wittelijn komt dan moet je onmiddelijk de hoefsmid erbij halen, het kan dan white line disease zijn (schimmel en bacterie die elkaar nodig hebben om te overleven en ondertussen de wittelijn opvreten waardoor je een losse wand krijgt)
Als je echt de onderkant van de hoef bedoelt, dan zal het wel niet zo erg zijn, is bij alle paarden wel een beetje. Voor White line disease kun je kijken op www.hoofcare.nl (onder lezingen)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:10

de wittelijn wat bedoel je daar precies mee mist?
bij ons op stal hebben ook veel paarden het zag ik,mijn pony ook,ik probeer het niet eraf te krabben maar wel nat te maken en in te vetten

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:33

Vlgs. mij bedoel je een wat vochtige hoefzool, dan moet je het juist niet nat maken, maar teren om het wat uit te drogen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:45

Wat een onzin, ze noemt een probleem, niet eens echt goed bij naam, en iedereen begint met een ander advies te gooien! Waarvan een aantal elkaar echt tegenspreken. DEfjord ga naar iemand die er verstand van heeft en ga niet zelf rommelen met deze zogenaamd goede adviezen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Armani1985, billy3105, GrapeshotBot, ingvdh, kimmetje26, mirriejj, nadcha, xAnthea en 117 bezoekers