*Hypersensitief paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 15:24

Voor een Amerikaanse vriendin stel ik deze vraag, zelf heb ik er geen antwoord op.

Moseby (paard van vriendin) is overgevoelig voor licht en aanraking. Ze merkt dit vooral tijdens het rijden (hij slaat en schudt dan met zijn hoofd) en tijdens het poetsen (heel gevoelig voor aanraking).
De Amerikaanse dierenarts die de diagnose heeft gesteld "Overgevoelig voor licht" stelde voor het paard te gaan behandelen met Prozac (jawel), in een dosering van 15-20 tabletten per dag.
Haar vragen luiden als volgt:
Is er een ander medicijn, allopathisch of homeopathisch waarmee Moseby behandeld kan worden? Zijn er specifieke oorzaken aan te wijzen voor deze overgevoeligheid?

Groetjes,

Annemieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:35

Potverdikkie, het kan te maken hebben met een bepaald kruid dat ie ooit gegeten heeft en nou weet ik toch de naam niet meer..... Meiden help, het is laatst nog aan de orde geweest bij "dierenartsen op spreekuur"op zondagavond op tv.......

Er is een behandelmethode voor die veeeel minder drastisch is als Prozak, en ik kom er niet op.... Getvrrrrrrrr....

Sorry, als het me te binnen schiet, kom ik er meteen op terug. Misschien dat iemand anders het weet?

Sonja.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 08:45

Hoi Sonja,
Bedoel jij Jacobskruiskruid? Ik weet dat paarden daar allerlei vreemde klachten van kunnen krijgen. Verder heb ik wel eens gehoord van een soort netje dat je over het gezicht van het paard kan doen, waardoor dat hoofdschudden over schijnt te raken. In Engeland schijnt dat kruid veel voor te komen en in het blad Your Horse is er af en toe uitgebreid aandacht aan besteed.
Groetjes van Jet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 21:22

Ik geloof het inderdaad wel ja! Dus eh... nu maar zoeken in de boeken (en op I-net) wat een remedie ertegen is!
Het kan trouwens 6 (!) jaar duren voor de verschijnselen van het eten van dat kruidje naar buiten komen, dus het hoeft niet recent geweest te zijn dat 'ie het gegeten heeft!

Nou, succes ermee, groetjes, Sonja.