Pony komt niet door het verharen heen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Pony komt niet door het verharen heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 14:56

Mijn pony komt dit jaar heel slecht door zijn verharen heen.
Ik ros me helemaal suf en er komt heel wat af maar het zet ook niet echt zoden aan de dijk ik heb hem nu ook al zijn zomer deken omgedaan zodat het verharen iets minder snel gaat (hoop ik) had ook vreselijke jeuk en had zich helemaal kapot gescheur.
Hijis bu 23 en is gewoon heel snel oud geworden zou dat ermee te maken kunnen hebben?


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:10

Zijn leeftijd kan een rol spelen, maar dit voorjaar helpt ook niet echt mee. Eerst een week met 15 graden en veel zon, daarna weer stukken kouder en 's nachts zelfs vriezen!
Wanneer het weer warmer wordt (en blijft) gaat het winterhaar er vast snel uit.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:04

Waarschijnlijk speelt z'n leeftijd een beetje een rol in het verharen.. misschien dat lijnzaad kan helpen??

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:01

Bij ons staat ook een hele oude pony op stal. Wij voeren hem idd lijnzaad en ook een scheutje zonnebloemolie, schijnt ook te werken.
Vorig jaar was het zo erg dat zijn baasje besloten had hem te knippen (scheren ging niet, omdat zijn haar te dik was). Hij zag er echt heel grappig uit. Helemaal verknipt Haha!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:18

Ligt inderdaad aan de leeftijd, mijn pony is 25 en heeft sinds 3 jaar ook problemen met de verharing. Je kunt hem een vitaminestoot geven. Ik zelf scheer hem meestal als de tempratuur omhoog gaat. Dan ben ik (en hij) van de ellende af.

Come over to the dark side, we have cookies!

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:10

onze pony´s zijn hun haren ook nog lang niet kwijt hoor! Dat komt omdat het nou in een keer weer heel koud werd en dan houden ze hun haren weer vast.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:59

olie door het eten lijnzaad of zonnebloem dat helpt met verharen!maar ik geef je paardje geen ongelijk het vriest nu weer 's nachts dusssss oja en een goed wormkuur helpt ook zoals equest


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers