Colosan, iemand ervaring ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Colosan, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 21:45

Guinness heeft de afgelopen 2 weken alweer 2 x lichte koliek gehad, het lijken vooral krampjes, ze rolt niet, maar blijft rustig een tijdje liggen, af en toe wat zwiepen met de staart en naar de buik trappen met de achterbenen, je ziet haar af en toe haar buikspieren samentrekken, ze heeft wel mest en darmgeluiden, de laatste 2 x duurde het ongeveer 2 uur en toen was het over.
Ik kreeg van iemand de tip om Colosan te geven (o.a. te koop bij de paardendrogist), dit zou de krampen wat verlichten.

Heeft er iemand ervaring met dit middel ???

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:10

Slechts 1 keer ervaring mee: mijn paard had denk ik teveel gras gegeten, lag te krampen in het land. Colosan gegeven door de stalhouder, en ze was snel pijnvrij. Geen wondermiddel, wel een vriendelijk hulpmiddel.

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:18

Ik heb het voor de zekerheid ook in mijn stalapotheek. Het is geen middel wat je geeft zodat je geen dierenarts meer nodig het, maar het verlicht wel. Ik geef het weleens als hij een beetje opgeblazen buikje heeft ( lucht).

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:42

Wij geven het altijd aan de paarden als ze wat kolikerig zijn. En het werkt eigenlijk prima. 4 van de 5 keer dat er eerst een VA bij kwam is het nu niet meer nodig. Wij geven het dan en houden het ff in de gaten, als het met een klein uurtje niet wat beter word bellen we alsnog de VA.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 20:00

Bedankt, ik denk dat ik het toch maar gewoon voor de zekerheid in huis haal, kwaad zal het niet. Als het me te lang duurt of te hevig word bel ik toch de DA wel.

Hebben jullie het ook bij de paardendrogist gehaald of ergens anders ?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:07

Dat werkt echt super! reinigt echt het hele lichaam zelfs goed. Wij gebruiken het altijd.. en de paardjes zijn meestal de volgende ochtend weer beter. Lachen