plastic gegeten, nu hoesten, kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

plastic gegeten, nu hoesten, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 20:29

jah.. bij ons op stal staat een paard, dat staat al een hele tijd te hoesten...

tis geen bronchitus ofzo, want neus is schoon... ogen zijn nog gezond..
verder mankeerd hij geloof ik niks... hij hoest alleen heel veel.

ik hoorde een verhaal, dat hij van een zak met maismeel aan het eten was, en er nu een gat in de zak zit.

nu vragen wij ons af, of het hoesten zo lang door kan blijven gaan al zou er een stukje van die zak in zn bronchiƫn zitten ofzo... dit zou dan een erg lastig probleem zijn.

als iemand nog tips heeft, naast het bellen van de da, zou ik het graag horen. alvast bedankt!!

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:44

vraag het anders aan de veearts?

0

juval

Berichten: 13180
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:41

tsja, het kan natuurlijk van alles zijn. Ik zou toch de dierenarts erbij halen als het nog lang zo blijft.
Misschien heeft-ie last van stof of pollen? je zou het hooi nat kunnen maken of een andere ondergrond dan stro in de stal kunnen doen.
Als het mijn paard zou zijn zou ik de dierenarts bellen. Als-ie inderdaad een stuk plastik in zijn luchtwegen heeft dan komt dat er vast niet zomaar weer uit.
succes!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:50

Kan heel goed dat het door een stuk plastic is begonnen en dat door dat hoesten zijn keelk geirriteerd is, heb je zelf toch ook als je een maal begint met hoesten blijf je aan de gan, en dan hoef je geen snot of bronchitus te hebben. succes ermee!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:23

Voor zover ik weet zijn stukken plastic vooral gevaarlijk omdat ze de maag in- of uitgang (kan allebei) af kunnen sluiten. Maar daar heb je een vrij fors stuk plastic voor nodig (als in: een complete plasticzak). Daarbij hoest een paard ook niet, maar krijgt zware koliekverschijnselen.
Wat wel gebeurd kan zijn is dat het plastic of iets anders in zn keel is blijven hangen. Net als bij ons een hap eten blijft "steken". Krijg je meestal een goeie hoestbui van om het weer uit de slokdarm te krijgen.
Een derde mogelijkheid is dat het in zn luchtpijp is geschoten. Dat ie zich zegmaar verslikt heeft. In dat geval moet ie t waanzinnig benauwd hebben.
Als het niet een hele lange zware hoestbui is zou ik toch naar iets anders gaan zoeken. Blijf vooral goed letten op eventuele benauwdheid.

Kan het toch niet laten om te vragen: over welk paard hebben we het?

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:08

als ik jou was zou ik de dierenarts gelijk bellen dan kan die kijken wat er aan de hand is

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:58

Ja, dit is duidelijk een geval voor de vee-arts.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 12:10

nou ik zal nog even wat nadere uitleg geven...

het is gabor.. een paard op de manege waar ik rijd.
het gaat nu nog niet veel beter, maar volgens mij heeft de eigenaar het niet zo op de dierenarts ofzo...

op stal heeft hij nog weleens hevige hoestbuien.. moet hij 2 of 3 keer flink hoesten en is het weer even goed. verder loopt hij ook gewoon in de les.. dit begrijp ik ook niet helemaal.... hij hoest zijn longen bijna uit zn lijf.

ik zal volgende week nog even kijken of ik wat raars zie in zijn neus of in zijn mond...

ik zal jullie wel een beetje op de hoogte houden van dit geval.. het kan ook gewoon een nare hoest zijn natuurlijk.
ik zal het er nog even over hebben met de eigenaar.

iig alvast bedankt voor alle reacties.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransje23, Trendiction en 73 bezoekers