medicijnen geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 16:14

tinka heeft voor haar hoest Ventipulmin en Prednisolon voorgeschreven gekregen. Ventipulmin geven is geen probleem, maar de capsules!!!! Hoe doen jullie dat? Veearts had gezegd de capsules los maken en de poeder ergens op strooien waar het niet vanaf kan, door brok gaat dus niet want dat zakt naar de onderkant. Heeft mijn vader het vanmorgen dus over stukjes appel gedaan, bleef goed plakken, Tinka heeft het wel opgegeten maar volgens mijn vader keek ze hem aan met een blik van "je hebt me nu voor levenslang beledigd." Ben dus bang dat dit trucje morgen niet werkt, en we moeten nog 4 dagen! Wie o wie weet de oplossing???

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:18

Mijn neef heeft dat ook een aantal maanden aan z'n pony moeten geven. Hij smeerde sneetje brood op met confituur en deed daar de poeder op. Normaal zal je paard dit gemakkelijk eten, omdat de confituur nogal zoet is.
Succes!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:24

Door de natgemaakte zemelen roeren, of gewoon de brok een beetje nat maken. Zemelen hebben van zichzelf een behoorlijke (aantrekkelijke!) geur als je ze natgemaakt hebt,en dat overschaduwt de medicijnben een beetje.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:39

Een brood met een beetje appelstroop erop. Blijft goed plakken en ze vinden het heerlijk!!! (alleen niet echt heel gezond voor de tanden...).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 16:49

Bedankt allemaal, nog één tip en dan ben ik gedekt voor alle 4 de dagen Haha! (paard heeft trucjes snel door nl.), maar met broodjes met stroop en jam moet het toch lukken (kan de smaakjes nog afwisselen heeft ze het ook niet door).

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:57

Door wat appelmoes mengen werkt ook meestal wel.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 17:09

Door wat appelmoes mengen, een beetje aandunnen met water en in een spuit doen (bij apotheek) als je paard een beetje relaxed is met wormkuren moet dit goed gaan en zo weet je ook zeker dat ze alles binnenkrijgt.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 14:03

Weer naar boven gehaald om de tipgevers even te bedanken. De kuur zit erop, en dankzij de boterham met jam (elke dag een ander smaakje Vork ) heeft ze de medicijnen keurig binnengekregen. En wat nog belangrijker is: haar ademhaling is weer normaal Haha! , hoesten is nog niet helemaal weg, maar heb goede hoop dat dit ook goed komt. Nogmaals bedankt, Yvonne

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Armani1985, carina, Claudia1993_, dazai, Eefjahh, Eepie, ElCamino, ElCid, ElinaSK, FleurSandro, Fly_high, Fnanne, GrapeshotBot, Jorex, Maanon_, Muronia, siloux, StonedRomy, xelle en 80 bezoekers