* kreupel*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

* kreupel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-03 19:08

hoi

ik heb mijn paard nou ongeveer 4 jaar en ik rijd dressuur met haar. we zijn 4 weken geleden verhuisd en toen is ze overgegaan op ander voer. van 3 kg sportbrok en halve kilo musli per dag. naar 3 kilo onderhoudsbrok per dag. nou heeft ze op die stal 2 weken goed gelopen en nu is ze zonder reden 2 dagen kreupel geweest. en vanaf die tijd loopt
ze superkort rechtsvoor en na een rondje draf gaat ze weer kreupelen.
nou hebben mensen gezegt dat het aan het voer kan liggen.
we weten zeker dat ze niks raars gedaan heeft zelfs niet in de stal. de manegeeigenaar slaapt naast de stal van ons paard.....

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?????

ps. volgende week komt waarschijnlijk de dierenarts erbij.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:58

En een hoefzweertje dan? Dat kan plotseling optreden. Kreupel zijn zou aan het voer liggen??? Lijkt me erg sterk (maar wie ben ik). Ik neem aan dat er verder aan het been niets te zien is. Laat je horen hoe het met haar gaat?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:45

lijkt mij stug dat het aan het voer ligt, dat zou wel kunnen als ie bevangen zou zijn maarre jij bent juist naar minder voer toegegaan dan meer dus lijkt mij stug, waarschijnlijk een destorsie van de kogel of een hoefzweer zou ook kunnen, is er iets dik bij het been? warmer, zit er ergens een bult of een wondje? Voel een s net onder de knie of het daar warmer is of gezwollen je heb zoveel opties wat het kan zijn succes!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 10:05

hoi!

er is niks warm, ook niet dik en geen wondjes. Het lijkt bovenin de schouder te zitten. Alsof ze niet genoeg ruimte heeft om de stap naar voren af te maken. Maar ik heb echt helemaal geen idee hoe het kan.
ik hoop dat de dierenarts iets kan vinden. komt hier op bokt trouwens de dierenarts nog of niet?

groetjes joycje

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 11:14

Meneer Offereins komt niet meer, maar dat is al een behoorlijke tijd.
Het lijkt me wijs hier een DA bij te halen. Je hebt best kans dat je paard zich toch een beetje heeft vastgelegen oid in z'n nieuwe stal. Ook al heb je het niet gehoord.