Mijn paard heeft Grasallergie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-08 13:11

Afgelopen zomer opeens een ziek paard.
Steeds koorts vreselijk dikke benen wangen keel en ogen.
Ze was ontzettend down absoluut niks voor me altijd (te) drukke Joy.
Steeds werd me iets anders onder de schoenen geschoven,elke keer andere medicijnen.
Maar beter werd ze niet.Uiteindelijk voor de zoveelste keer bloed afgenomen en door laten sturen.
En ja mijn Haflinger had een allergie voor gras!!Onmogelijk klonk het een paard dat allergies is voor gras.
Nu vraag ik me af of iemand iets weet van een vaccin dat te ontwikkelen is?
Alvast bedankt!

Eindelijk gaat het weer goed met Joy


Rens_ke

Berichten: 601
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:50

Misschien eerst een uitvinden wat in het gras zorgt voor de allergie?

Een paardje bij ons op stal heeft een soort diabetes en is dus allergisch voor de suiker in het gras.

Als je weet watvoor stof in het gras dus die reacties van Joy veroozaken, kun je het goed aanpakken. Lijkt mij?!

Succes!

Waar je ook bent, dit is jouw moment

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 02:50

In je profiel zie ik dat ze in een bak met wegendoek snippers loopt.
Kan mij niet indenken dat zo'n omgeving van kunststoffen goed is voor een paard.
Het hele gras verhaal geloof ik ook niet.
Je zal dan echt eerst een normale allergie test moeten laten doen.
Aan de andere kant.
Heel veel meiden voeren van alles aan hun paard.
Stop met alle bijzondere voertjes. ook het krachtvoer.
Geef alleen maar normaal hooi.
Binnen 2 weken moeten dan de klachten overzijn.

Mannen zijn wat duidelijker en korter van gespreksstof.
Ook de paardentrailer moet wel eens een Bovag keuring ondergaan.
Cochise de eerste goedgekeurde en oudste hengst van het ICS Nederland.
Elina, K4 & K6 zoeken een goed tehuis.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 03:18

Mijn paard heeft één keer zo'n aanval gehad; alles opgezwollen aan het hoofd. Hij wilde het ook niet meer optillen en liet zijn hoofd bijna over de grond slepen. Hij had ook wat coördinatieproblemen. Hij stond toen net een avond in nieuw hoog vochtig gras. Het was aan het eind van de zomer.
De DA wist niet wat het was, maar dacht aan een beet van een adder. Die komen bij ons op de Veluwe wel voor en zitten vooral in hoog gras.

Kan het niet zijn dat dat bij jouw paard dit ook heeft? Mijn paard heeft antibiotica gehad en was er snel weer bovenop, maar ik kan me voorstellen dat het gif ook langer in het lichaam kan blijven zitten, zeker als hij misschien weer opnieuw gebeten wordt. Het is best heftig, zo'n adderbeet; honden kunnen er aan doodgaan. Misschien dat de anti-stoffen van je paard bij het onderzoek zijn aangezien voor grasallergie.

Ja, ik weet het, het is een raar verhaal, maar dat is grasallergie ook Haha!. Misschien heb je er iets aan.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 06:24

wij hebben ooit shetter gehad die dat had
stond op zand , was volgens sommigen zo zieluggg dat ze elke dag
ondanks de bordjes niet voeren aub gras en andere groenvoer soorten gevoerd kreeg Boos!

tot en met spontaan de dieren berscherming op de stoep
omdat de pony zieluugggg was Boos!

alleen had deze shetter buiten dikke benen en loom
ook ernstige spuit diaree van groenvoer

op zand met hooi of zelfs voordroog ging het prima Vork

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-08 20:59

Ariebren schreef:
In je profiel zie ik dat ze in een bak met wegendoek snippers loopt.
Kan mij niet indenken dat zo'n omgeving van kunststoffen goed is voor een paard.
Het hele gras verhaal geloof ik ook niet.
Je zal dan echt eerst een normale allergie test moeten laten doen.
Aan de andere kant.
Heel veel meiden voeren van alles aan hun paard.
Stop met alle bijzondere voertjes. ook het krachtvoer.
Geef alleen maar normaal hooi.
Binnen 2 weken moeten dan de klachten overzijn.

Wij hebben een allweather bak! niks mis mee hoor hier heeft ze ook absoluut geen last van..
Een normale allergie test is gedaan me paard kan absoluut niet tegen eiwit die in gras voorkomen nieuw gras of gras aan het einde van de zomer maakt niet uit.En ik ben geen meid die me paard bijzondere voertjes geeft Slapen
Ze krijgt alleen maar hooi en eiwit arm biks ze heeft nu nergens last van onze paarden staan namelijk swinters binnen.

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-08 21:01

LindyH schreef:
Mijn paard heeft één keer zo'n aanval gehad; alles opgezwollen aan het hoofd. Hij wilde het ook niet meer optillen en liet zijn hoofd bijna over de grond slepen. Hij had ook wat coördinatieproblemen. Hij stond toen net een avond in nieuw hoog vochtig gras. Het was aan het eind van de zomer.
De DA wist niet wat het was, maar dacht aan een beet van een adder. Die komen bij ons op de Veluwe wel voor en zitten vooral in hoog gras.

Kan het niet zijn dat dat bij jouw paard dit ook heeft? Mijn paard heeft antibiotica gehad en was er snel weer bovenop, maar ik kan me voorstellen dat het gif ook langer in het lichaam kan blijven zitten, zeker als hij misschien weer opnieuw gebeten wordt. Het is best heftig, zo'n adderbeet; honden kunnen er aan doodgaan. Misschien dat de anti-stoffen van je paard bij het onderzoek zijn aangezien voor grasallergie.

Ja, ik weet het, het is een raar verhaal, maar dat is grasallergie ook Haha!. Misschien heb je er iets aan.


Jeetje wat sneu!!
Ik ga het voor de zekerheid eens navragen aan me veearts.
Vertel ik gewoon jou verhaal Haha! Heel erg bedankt!

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-08 21:03

nickyu schreef:
wij hebben ooit shetter gehad die dat had
stond op zand , was volgens sommigen zo zieluggg dat ze elke dag
ondanks de bordjes niet voeren aub gras en andere groenvoer soorten gevoerd kreeg Boos!

tot en met spontaan de dieren berscherming op de stoep
omdat de pony zieluugggg was Boos!

alleen had deze shetter buiten dikke benen en loom
ook ernstige spuit diaree van groenvoer

op zand met hooi of zelfs voordroog ging het prima Vork
i

Ja mijn pony heeft ook op het zand gestaan.Ook wat mensen vonden het zielig maar ze was veel vrolijker en koorts vrij!
Dusja wat is dan belangerijker!Ik vind het ook absoluut zielig iedereen wil zn paardje graag lekker op de wei in de zomer maar als ze daar ziek van word houd het toch op.Bedankt voor je berichtje,.

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-08 21:05

Rens_ke schreef:
Misschien eerst een uitvinden wat in het gras zorgt voor de allergie?

Een paardje bij ons op stal heeft een soort diabetes en is dus allergisch voor de suiker in het gras.

Als je weet watvoor stof in het gras dus die reacties van Joy veroozaken, kun je het goed aanpakken. Lijkt mij?!

Succes!



Bedankt voor je reactie!
Ga dr na de zomer weer eens laten testen en het weer eens navragen op de kliniek.

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:51

Suiker !!

Dat is je probleem.

Mannen zijn wat duidelijker en korter van gespreksstof.
Ook de paardentrailer moet wel eens een Bovag keuring ondergaan.
Cochise de eerste goedgekeurde en oudste hengst van het ICS Nederland.
Elina, K4 & K6 zoeken een goed tehuis.

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-08 10:32

Ariebren schreef:
Suiker !!

Dat is je probleem.


Ja dat is heel goed mogelijk volgens de arts in utrecht was het het suiker en eiwitten..
Ik maak voor het weideseizoen weer eens een afspraak.Bedankt!

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

Rens_ke

Berichten: 601
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:45

Misschien is het meteen handig om in dit topic te vermelden dat, afhankelijk van de weersomstandigheden, in gras de stof 'fructaan' aan wordt gemaakt.

Deze stof (EN DUS NIET DE EIWTTEN!) kunnen zorgen voor hoefbevangenheid.

Hieronder even een schema van de weersomstandigheden met daarachter het proces en daarachter het risico
Koud vriesweer, geen zon: Geen groei, geen fotosynthese, gemiddelde fructaanaccumulatie, gemiddeld risico
Koud vriesweer, stralende zon: Geen groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, Extreem hoog risico
Nachtvorst, overdag <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtends extreem hoog risico, overdag afnemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >5°C <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtens laag risico, overdag toenemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >15°C, stralende zon: Hoge groei, veel fotosynthese, weinig fructaanaccumulatie, 's Ochtends laag risico, 's middags ietwat toenemend risico
's Nachts en overdag >15°C, bewolkt: Veel groei, weinig fotosynthese, geen fructaanaccumulatie, Laag risico

Waar je ook bent, dit is jouw moment

Suzan_bobar

Berichten: 4247
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:51

Ik heb ook al wel eens gehoord van die netjes voor de neus tegen de pollen, wij hadden eentje op stal die de symtomen had van een head shacker,... nu ze dat netje draagt is er niets meer aan de hand Haha!

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:03

mijn paard heeft ook ongeveer 2 tot 3 maanden last van hooikoorts.
Heel vervelend....!!!
Omdat hij s'nachts meestal op stal staat, gaat hij in die preriode schuren aan zijn deur met zijn ogen, waardoor deze gaan ontsteken.
Deze zomer heeft hij in die periode s'nachts in een padock gestaan en dat beviel dus beter.
Ik heb alles al geprobeerd en helaas werkt bijna niets..zijn Zorro masker is nog het best.
In de week dat mijn vriend geen last meer heeft van zijn hooikoorts, is mijn paard ook verlost!

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-08 11:04

Rens_ke schreef:
Misschien is het meteen handig om in dit topic te vermelden dat, afhankelijk van de weersomstandigheden, in gras de stof 'fructaan' aan wordt gemaakt.

Deze stof (EN DUS NIET DE EIWTTEN!) kunnen zorgen voor hoefbevangenheid.

Hieronder even een schema van de weersomstandigheden met daarachter het proces en daarachter het risico
Koud vriesweer, geen zon: Geen groei, geen fotosynthese, gemiddelde fructaanaccumulatie, gemiddeld risico
Koud vriesweer, stralende zon: Geen groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, Extreem hoog risico
Nachtvorst, overdag <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtends extreem hoog risico, overdag afnemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >5°C <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtens laag risico, overdag toenemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >15°C, stralende zon: Hoge groei, veel fotosynthese, weinig fructaanaccumulatie, 's Ochtends laag risico, 's middags ietwat toenemend risico
's Nachts en overdag >15°C, bewolkt: Veel groei, weinig fotosynthese, geen fructaanaccumulatie, Laag risico


Bedankt! me paard is ook hoefbevangen geweest wel al een paar jaar terug..
Maar wist dit schema helemaal niet.. Bloos

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:13

Rens_ke schreef:
Misschien is het meteen handig om in dit topic te vermelden dat, afhankelijk van de weersomstandigheden, in gras de stof 'fructaan' aan wordt gemaakt.

Deze stof (EN DUS NIET DE EIWTTEN!) kunnen zorgen voor hoefbevangenheid.

Hieronder even een schema van de weersomstandigheden met daarachter het proces en daarachter het risico
Koud vriesweer, geen zon: Geen groei, geen fotosynthese, gemiddelde fructaanaccumulatie, gemiddeld risico
Koud vriesweer, stralende zon: Geen groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, Extreem hoog risico
Nachtvorst, overdag <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtends extreem hoog risico, overdag afnemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >5°C <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtens laag risico, overdag toenemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >15°C, stralende zon: Hoge groei, veel fotosynthese, weinig fructaanaccumulatie, 's Ochtends laag risico, 's middags ietwat toenemend risico
's Nachts en overdag >15°C, bewolkt: Veel groei, weinig fotosynthese, geen fructaanaccumulatie, Laag risico



En daarom valt het mij zwaar tegen dat de medische paarden wereld het nog steeds over eiwitten heeft.

Eiwitten worden gebruikt in het lichaam voor opbouw van de spieren en het overtollige eiwit wordt uitgeplast.
Suikers, zoals fructanen geven een hele grote variatie in de bloedsuiker spiegel.
Kijk maar naar de hyperactieve kindertjes die volgestopt worden met snoep.

Ik krijg steeds meer het idee dat wij onze paarden aan het vergiftigen zijn met suikers.
Melasse in de brok, om de brok stevig te maken en lekker zoet.
Paarden in de winter op gras zetten want een paard moet buiten lopen. Lekker fructaantjes eten.
Geef nog een appel en een worteltje.
Allemaal suikers en wat worden de paarden stuiterig.

Mannen zijn wat duidelijker en korter van gespreksstof.
Ook de paardentrailer moet wel eens een Bovag keuring ondergaan.
Cochise de eerste goedgekeurde en oudste hengst van het ICS Nederland.
Elina, K4 & K6 zoeken een goed tehuis.

nicole1988

Berichten: 48
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-08 16:00

Ja daar heb je helemaal gelijk in.Pure ontwetendheid van mensen.Mijn paard krijg nooit gekke dingen en ik word raar aangekeken als ze me paard geen appeltje of iets mogen voeren.
Nu is me paard alsnog wel druk hoor ondanks dat ze eigelijk alleen maar hooi eet!Maar vind dat je wel gelijk hebt!

Eindelijk gaat het weer goed met Joy

Rens_ke

Berichten: 601
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:03

@ nicole1988: Is hooi niet gewoon gedroogd gras?

Waar je ook bent, dit is jouw moment

_Do_

Berichten: 715
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:05

Wat je ook kan proberen is bioresonantie. Grasallergie is namelijk raar. Een paard is allergisch voor zijn belangrijkste voedingsbron...

Met bioresonantie zijn hier wel al paarden mee geholpen.

Ik weet een goede, zij is ook dierenarts. Enige is dat ze in Drenthe woont, vlak bij Hoogveen. Voor jou een beetje ver.

Australian Shepherds
http://www.droversroad.nl

saray1
Berichten: 32
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:33

Citaat:
Misschien is het meteen handig om in dit topic te vermelden dat, afhankelijk van de weersomstandigheden, in gras de stof 'fructaan' aan wordt gemaakt.

Deze stof (EN DUS NIET DE EIWTTEN!) kunnen zorgen voor hoefbevangenheid.

Hieronder even een schema van de weersomstandigheden met daarachter het proces en daarachter het risico
Koud vriesweer, geen zon: Geen groei, geen fotosynthese, gemiddelde fructaanaccumulatie, gemiddeld risico
Koud vriesweer, stralende zon: Geen groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, Extreem hoog risico
Nachtvorst, overdag <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtends extreem hoog risico, overdag afnemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >5°C <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtens laag risico, overdag toenemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >15°C, stralende zon: Hoge groei, veel fotosynthese, weinig fructaanaccumulatie, 's Ochtends laag risico, 's middags ietwat toenemend risico
's Nachts en overdag >15°C, bewolkt: Veel groei, weinig fotosynthese, geen fructaanaccumulatie, Laag risico




En daarom valt het mij zwaar tegen dat de medische paarden wereld het nog steeds over eiwitten heeft.

Eiwitten worden gebruikt in het lichaam voor opbouw van de spieren en het overtollige eiwit wordt uitgeplast.
Suikers, zoals fructanen geven een hele grote variatie in de bloedsuiker spiegel.
Kijk maar naar de hyperactieve kindertjes die volgestopt worden met snoep.

Ik krijg steeds meer het idee dat wij onze paarden aan het vergiftigen zijn met suikers.
Melasse in de brok, om de brok stevig te maken en lekker zoet.
Paarden in de winter op gras zetten want een paard moet buiten lopen. Lekker fructaantjes eten.
Geef nog een appel en een worteltje.
Allemaal suikers en wat worden de paarden stuiterig.
Rens_ke schreef:
Misschien is het meteen handig om in dit topic te vermelden dat, afhankelijk van de weersomstandigheden, in gras de stof 'fructaan' aan wordt gemaakt.

Deze stof (EN DUS NIET DE EIWTTEN!) kunnen zorgen voor hoefbevangenheid.

Hieronder even een schema van de weersomstandigheden met daarachter het proces en daarachter het risico
Koud vriesweer, geen zon: Geen groei, geen fotosynthese, gemiddelde fructaanaccumulatie, gemiddeld risico
Koud vriesweer, stralende zon: Geen groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, Extreem hoog risico
Nachtvorst, overdag <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtends extreem hoog risico, overdag afnemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >5°C <15°C, stralende zon: Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie, 's Ochtens laag risico, overdag toenemend naar hoog risico
's Nachts en overdag >15°C, stralende zon: Hoge groei, veel fotosynthese, weinig fructaanaccumulatie, 's Ochtends laag risico, 's middags ietwat toenemend risico
's Nachts en overdag >15°C, bewolkt: Veel groei, weinig fotosynthese, geen fructaanaccumulatie, Laag risico



En daarom valt het mij zwaar tegen dat de medische paarden wereld het nog steeds over eiwitten heeft.

Eiwitten worden gebruikt in het lichaam voor opbouw van de spieren en het overtollige eiwit wordt uitgeplast.
Suikers, zoals fructanen geven een hele grote variatie in de bloedsuiker spiegel.
Kijk maar naar de hyperactieve kindertjes die volgestopt worden met snoep.

Ik krijg steeds meer het idee dat wij onze paarden aan het vergiftigen zijn met suikers.
Melasse in de brok, om de brok stevig te maken en lekker zoet.
Paarden in de winter op gras zetten want een paard moet buiten lopen. Lekker fructaantjes eten.
Geef nog een appel en een worteltje.
Allemaal suikers en wat worden de paarden stuiterig.



Ben jij dierenarts? Heb je hiervoor gestudeerd? Volgens je profiel niet!
Wel ben je duidelijk een fervent "paard natuurlijk" aanhanger!
Kopieer niet klakkeloos de "waarheid" van een ander, want deze "waarheid" is nog helemaal niet bewezen. De medische wetenschap is er allang achter dat fructaan het probleem is van bijv. hoefbevangenheid, echter de oplossing die jij aandraagt is nogal kort door de bocht!
Net als suikerziekte bij mensen zijn er nog vele vraagtekens, maar jij hebt het wiel al uitgevonden?
Ondertussen zaai je alleen maar twijfels, want iedereen roept wat anders hierover en niemand weet het in feite.
Al ben ik met je eens dat het huidige eetpatroon van mens en dier niet de goede kant op gaat

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:41

Hoefbevangenheid is een bekend gevolg van te veel fructaan. Maar is de 'allergische' reactie die de TS beschrijft ken ik niet. Is het bekend dat paarden op kunnen zwellen door fructaan?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:24

Rens_ke schreef:
@ nicole1988: Is hooi niet gewoon gedroogd gras?

hooi is gras geweest
doch door dat het gedroogd is / droog is
zitten er veel minder kolidraten en dus ook zuikers in
is een vezelrijk armer voedsel
en dan zit er ook nog wereld van verschil tussen het ene en het andere hooi
qua voedzaamheid en vetheid en vezels

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Rens_ke

Berichten: 601
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:53

saray1 : Ik snap niet waarom die aanvallende toon gezet moet worden. Ik opper iets en dan is het aan ieder voor zicht wat hij/zij daar mee doet. Uit ervaring weet ik wat fructaan in gras met een paard kan doe, daar wij zelf een insuline resistent paard op stal hebben. Maar of ik de waarheid in pacht heb? Nee..zeker niet.

Maar, wie is wel heilig?


nickyu: Dankjewel Lachen Was even in twijfel. Vandaar dus ook dat ik van de boer nooit 'zomaar' hooi mee kreeg.

Waar je ook bent, dit is jouw moment

Maris
Berichten: 15900
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mijn paard heeft Grasallergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:48

LindyH schreef:
Hoefbevangenheid is een bekend gevolg van te veel fructaan. Maar is de 'allergische' reactie die de TS beschrijft ken ik niet. Is het bekend dat paarden op kunnen zwellen door fructaan?


Mijn paard heeft ook heel snel dikke benen door teveel ....??? suikers ???? .....

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, NorwayFjord, Trendiction en 10 bezoekers