Ongewenste DA rekening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:10

Allemaal leuk en aardig.
Iedereen heeft een oordeel.

Maar we kennen de feiten helemaal niet.

1 foto wond/hoe was de situatie op stal?
2 heeft de persoon geprobeerd ts of pensionhouder te bellen ?
3 staat die pencelinne op de rekening?

Zonder deze informatie ontstaan er alleen maar aannames.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:18

Stille meelezer:

TS? Kun je ons meer (of duidelijkere) info geven? Paar pagina's verder en geen reactie meer van je... -O-


Spoiler:
waarom krijg ik een broodje aap gevoel...

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:01

marleen_usar schreef:
Een paard kost geld dat weten we allemaal dus moet er altijd geld in je portemonnee zitten.


Klopt zeker en ik mag zeker niet klagen maar dat wil niet zeggen dat ik het over de balk moet smijten.
Ik zou in dit geval nooit iets betalen zonder dat ik van te voren weet wat mn rechten hierin zijn.
Ik vind bijna 200€ voor een rekening toch wel het uitzoeken waard zeg maar.

Bel ik zelf of iemand die gemachtigd is zou ik ten alle tijden betalen.
En zou het echt nodig zijn of over een paar tientjes gaan zou ik er wellicht ook weer anders tegen aan kijken.Maar zoals ts het omschrijft(ik ga er even van uit dat het de waarheid is)bijna 200€ voor een schaafwond....ik zou juridisch loket of mn rechtsbijstand raad plegen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:07

De mensen die zeggen “ik zou ook niet betalen” rechtvaardigen dat door te zeggen dat het onnodig was. Maar ik heb zomaar een vermoeden dat hier nog wel een ander verhaal achter zit.

DA’s zijn een beroepsgroep waarvan we allemaal verwachten dat ze meteen klaarstaan en ook nog eens alle begrip hebben als ze lang op hun geld moeten wachten en vaak gewoon niet worden betaald. Een DA die wel behandelt terwijl TS zou hebben gezegd dat dat niet moet, dat geloof ik niet. Want een DA weet ook wel dat dat meteen wordt aangegrepen om niet te betalen.

Ik vindhet echt nest schokkend, het gemak waarmee veel mensen zeggen dat ze niet zouden betalen.

En stel hè, stel dat de DA wel iets heeft ingespoten wat je niet wilde, rechtvaardigt dat dan om het volledige bedrag niet te betalen. Stel je voor dat jij op je werk iets doet wat fout is of iets waarvan je baas wilde dat je het anders had gedaan.. Zou je het er dan mee eens zijn als jouw loon niet of maar gedeeltelijk wordt betaald?

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:13

We moeten er vanuit gaan dat ts haar verhaal klopt zoals zij aangeeft, er is altijd een andere kant van het verhaal, maar die kennen wij niet en ts vraagt onze mening naar aanleiding van haar verhaal.

Ts geeft aan de telefoon aan aan de dierenarts dat zij de injectie niet wenst. Dan wil je daar toch ook niet voor gaan betalen? Dat zij het overige bedrag niet wil betalen, heeft niets met de dierenarts te maken, maar met het feit dat zij de dierenarts geen opdracht heeft gegeven überhaupt te komen. Dat de dierenarts betaald moet worden, is natuurlijk zo, hij is geweest, alleen de vraag is waarom ts in dit geval? Het gaat er niet om dat zijn gedane werk niet betaald gaat worden, maar dat de stalgenoot hiervoor opdracht gegeven heeft terwijl er weinig aan de hand blijkt te zijn.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:24

Nee, er is nu weinig aan de hand omdat de DA er bij was en heeft gehandeld. Tenminste, zo zie ik het.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:28

Hoe bedoel je? Dat het anders erger was geweest als de dierenarts niet had gehandeld? Ts heeft het alleen over een schaafwond. Ik zie niet hoe die veel erger geworden was als de dierenarts er niet gelijk bij was gehaald? Het had zoals ts het omschrijft gewoon kunnen wachten tot ts aanwezig was en dat is het punt, dan had zij kunnen beslissen of een dierenarts noodzakelijk was en dan ook gewoon betaald.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:34

Melewel94 schreef:
Stille meelezer:

TS? Kun je ons meer (of duidelijkere) info geven? Paar pagina's verder en geen reactie meer van je... -O-


Spoiler:
waarom krijg ik een broodje aap gevoel...



Denk dat TS vandaag nog meer te doen heeft :') , ze is vandaag voor het laatst op bokt gezien om 12.44uur :j , die schrikt zich kapot van de hoeveelheid reacties wanneer ze weer online is :D :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:40

Overigens klopt in de op van ts, niet dat er staat penicilline tegen de pijn..... de 195 euro voor een spoedje met voorrijkosten etc klinken me overigens heel geloofwaardig, niet raar of zo. Herhalingsconsult op de praktijk kost hier al 45 euro.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:13

marleen_usar schreef:
Een paard kost geld dat weten we allemaal dus moet er altijd geld in je portemonnee zitten.



Sorry, maar tegenslag na tegenslag en dat potje is echt wel en keer op hoor.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:20

Onali schreef:
marleen_usar schreef:
Een paard kost geld dat weten we allemaal dus moet er altijd geld in je portemonnee zitten.



Sorry, maar tegenslag na tegenslag en dat potje is echt wel en keer op hoor.


Nou inderdaad.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 05:38

verootjoo schreef:
Dorine92 schreef:
Dus als je niet in de schulden wilt komen moet je blijkbaar met al je stalgenoten een contract hebben in tweevoud dat je elkaar machtigt de DA te bellen als er wat is..
En als je dit contract niet hebt, moet je het paard van een ander maar dood laten gaan als je de eigenaar niet te pakken krijgt, anders krijg jij misschien wel de rekening. Rare wereld.
Nouja soms is het wel moeilijk. Wel eens gehoord van een persoon die een kaart bij zich droeg waar iets op stond als "112 bellen is niet nodig, ik val vaker zomaar om en ik kom vanzelf na een paar minuten weer bij". Dit omdat er al 4x een dikke ambulancerekening kwam voor iets wat al bekend was en waarvan men wist dat het zo weer over was.
Maarja, niemand wil over zijn school/supermarkt/huis de volgende dag een artikel in de krant dat er daar iemand is overleden. Dus iedereen had schijt aan dat kaartje en belde toch. Mensen zaten uiteindelijk diep diep diep in de schulden door al die ambulancerekeningen door toedoen van eigenwijze mensen die toch belden. Maarja het zal net die ene keer wat anders zijn he..


Als je niet wordt meegenomen met de ambulance krijg je helemaal geen rekening := En als ze je wel meenemen alleen maar eigen risico, dus dat houd met €385 per jaar op. Dus diep, diep in de schulden...?
Maar dat is wel erg off-topic.


Tja op een paardenforum zitten meestal mensen met paarden en die hebben wel wat geld (noodpotje enz). Dit verhaal betreft geen paardenmensen die maar net konden rondkomen en blijkbaar geen spaargeld hadden. Wij draaien ons hand niet om voor 400 euro en missen het misschien amper. Maar als jij elke maand net aan rondkomt heb je gelijk een probleem. Wellicht hadden ze ook gekozen voor een zorgverzekering met een hoog eigen risico om de kosten te drukken, dat weet ik allemaal ook niet. Maargoed als je het geld echt niet hebt, ga je rekeningen niet kunnen betalen, ga je boetes krijgen, enz. Niet iedereen is financieel verstandig genoeg om dit knap op te lossen zonder boetes en deurwaarders enz. Zeker als je 0 financiële ruimte hebt. En persoon werd iedere keer alsnog meegenomen door de ambulance voor controle in het ziekenhuis. Maargoed dat offtopic.

Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt met deze rekening. Ik zou in ieder geval als beller weigeren te betalen voor het paard van een ander. Maarja waarschijnlijk had ik helemaal niet gebeld als het inderdaad allemaal wel meeviel

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 06:49

chevax schreef:
De mensen die zeggen “ik zou ook niet betalen” rechtvaardigen dat door te zeggen dat het onnodig was. Maar ik heb zomaar een vermoeden dat hier nog wel een ander verhaal achter zit.

DA’s zijn een beroepsgroep waarvan we allemaal verwachten dat ze meteen klaarstaan en ook nog eens alle begrip hebben als ze lang op hun geld moeten wachten en vaak gewoon niet worden betaald. Een DA die wel behandelt terwijl TS zou hebben gezegd dat dat niet moet, dat geloof ik niet. Want een DA weet ook wel dat dat meteen wordt aangegrepen om niet te betalen.

Ik vindhet echt nest schokkend, het gemak waarmee veel mensen zeggen dat ze niet zouden betalen.

En stel hè, stel dat de DA wel iets heeft ingespoten wat je niet wilde, rechtvaardigt dat dan om het volledige bedrag niet te betalen. Stel je voor dat jij op je werk iets doet wat fout is of iets waarvan je baas wilde dat je het anders had gedaan.. Zou je het er dan mee eens zijn als jouw loon niet of maar gedeeltelijk wordt betaald?


Die vergelijking gaat toch niet op? Ik ben met mijn baas een overeenkomst aan gegaan. Dat is al een heel verschil.
Als ik iemand inhuur om mijn toilet te repareren en zeg dat hij de boel niet hoeft te ontstoppen en hij ontstopt vervolgebs alles en geeft een rekening betaal ik ook niet...

Maar in dit geval is het zelfs zo dat jij zonder overeenkomst met mij mijn toilet komt repareren omdat de buurman jou gebeld heeft dat mijn toilet kapot is.

(En ja, ik ga even uit van verhaal van TS. Vraag was wat je in deze situatie zou doen. Dus dat benoem ik. En dat zou zijn niet betalen. Als de situatie anders is dan TS schetst is dat weer wat anders.)

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:15

Op zich denk ik dat TS normaal gesproken niet te beroerd is om te betalen, alleen wordt ze nu pas gebeld door haar mede stalgenoot, die de dierenarts heeft ingeschakeld, op het moment als deze er is. Waarom heeft ze niet eerder naar TS gebeld om te overleggen? Die stalgenoot wist tenslotte wel het nummer van TS... Plus dat TS heel duidelijk heeft aangegeven dingen niet te willen tegen de dierenarts. Dan kan ik me voorstellen dat je schrikt van een rekening met dat aardige bedrag erop. Dat heeft dan op dat moment niets te maken met niet willen maar meer met wat kan en mag ik.
Ik zou de stalgenoot er ook zeker op aanspreken en vragen waarom zoveel heisa om zoiets kleins als een schaafwond. Eventueel de rollen omdraaien en vragen of ze daar dan blij mee was als het bij haar was gebeurt. Wellicht dat dit de situatie dan duidelijker maakt voor diegene die heeft gebeld.
We willen allemaal het beste voor ons paard maar als iedereen maar blijft bellen is het niet meer te doen om een paard te houden met een berg rekeningen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:25

De hoeveelste keer is het dan dat er een stadgenoot ongevraagd uit bezorgdheid de dierenarts belt, ts ?

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:30

Lekker banketstaaf om stalgenoot (of de DA zelf) er dan voor op te laten draaien. Kan je over een half jaar een topic openen “koliek en niemand belde de dierenarts” omdat niemand meer durft te bellen voor andermans paard uit angst dat ze zelf met de rekening zitten omdat eigenaar niet betaalt.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:34

Saleisha schreef:
Lekker banketstaaf om stalgenoot (of de DA zelf) er dan voor op te laten draaien. Kan je over een half jaar een topic openen “koliek en niemand belde de dierenarts” omdat niemand meer durft te bellen voor andermans paard uit angst dat ze zelf met de rekening zitten omdat eigenaar niet betaalt.


Nou inderdaad. Gewoon betalen en goede afspraken maken met je stalgenoten en stalhouder.
In plaats van zo lelijk doen kan je haar ook bedanken voor haar oplettendheid en betrokkenheid en naar de toekomst toe betere afspraken maken.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:40

Saleisha schreef:
Lekker banketstaaf om stalgenoot (of de DA zelf) er dan voor op te laten draaien. Kan je over een half jaar een topic openen “koliek en niemand belde de dierenarts” omdat niemand meer durft te bellen voor andermans paard uit angst dat ze zelf met de rekening zitten omdat eigenaar niet betaalt.

Inderdaad, en dan hard klagen over de 'onverschilligheid' van de mensen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:51

Ik had zelf even een foto genomen als bewijsmateriaal, zodat "later" de discussie niet meer ontstaat hoe enorm de wond wel of niet was.

Dan bellen met rechtsbijstand en anders voor de rijdende rechter. Naar aanleiding van het advies van de rechtsbijstand kun je wel weten hoe sterk je staat.
Ik persoonlijk vind het niet normaal dat je rekeningen krijgt voor iemand anders die een da laat komen en er niet eens een levensbedreigende situatie is. Maar vergeet niet dat wondjes er soms vertekent uit zien, soms lijkt het veel bloed en ernstig en is dat niet zo. Maar ook andersom, lijkt het niks en is het toch heel wat ernstiger.

Er zijn mensen die bellen al als er een haartje scheef ligt. Maar goed dat is mijn mening, het gaat er natuurlijk om wat je rechten en plichten zijn, dus even bellen naar rechtsbijstand of toch maar naar de rijdende rechter. Ze vragen daar nog steeds om televisie vulling :D

Ik vind het zo en zo onterecht dat je de antibiotica op de rekening staat, daar je daar geen toestemming voor hebt gegeven, alvorens het was toegediend.

moeilijke situatie die twee kanten heeft, succes er mee.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:03

Suzanne F. schreef:
Saleisha schreef:
Lekker banketstaaf om stalgenoot (of de DA zelf) er dan voor op te laten draaien. Kan je over een half jaar een topic openen “koliek en niemand belde de dierenarts” omdat niemand meer durft te bellen voor andermans paard uit angst dat ze zelf met de rekening zitten omdat eigenaar niet betaalt.


Nou inderdaad. Gewoon betalen en goede afspraken maken met je stalgenoten en stalhouder.
In plaats van zo lelijk doen kan je haar ook bedanken voor haar oplettendheid en betrokkenheid en naar de toekomst toe betere afspraken maken.


Ik verwacht toch dat de meeste andere stalgenoten hier ook niet blij van zouden worden wanneer ze bijna 200 euro ongevraagd mogen betalen voor een schaafwond. Ik hoop toch dat deze mensen wel het verschil kunnen maken tussen echte spoed zoals koliek en een schaafwond en niet ook allemaal handelen betreffende een dier van een ander.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:09

Maar was het wel maar een schaafwond?

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:10

Ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal van de stalgenoot.

Zeer benieuwd of die hetzelfde verhaal heeft of een (iets) andere versie.

Er zitten mij teveel onduidelijkheden in het verhaal van ts om zomaar mee te gaan in haar verhaal.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:27

Maar waarom belde die stalgenoot dan niet eerst TS? Waarom direct een dierenarts?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:30

dromertje2 schreef:
Maar was het wel maar een schaafwond?


Dat vraag ik me ook af. Peniciline is namelijk geen pijnstiller maar een ontstekingsremmer. Ik gok dat de wond if een stuk flinker was of erg vies waardoor er een flinke kans op ontsteking is. En met een ontsteking ben je flink verder van huis..

bonbon1983
Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:32

Rocamor schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal van de stalgenoot.

Zeer benieuwd of die hetzelfde verhaal heeft of een (iets) andere versie.

Er zitten mij teveel onduidelijkheden in het verhaal van ts om zomaar mee te gaan in haar verhaal.



agree...penicilinne tegen de pijn lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.

Dat is een antibioticum die je geeft bij smerige flinke wonden.

Tuurlijk is het jammer geld..maar dat is bij alles zo als het achteraf mee viel. Intenties waren goed van stal genoot (niet handig de volgorde..) maar das achteraf banketstaaf nu dus gewoon betalen en door.

En het lijkt mij sterk dat een da behandeld als ts dat pertinent niet wil (tenzij het on-ethisch zou zijn om niet te behandelen).