Paard meerdere keren kreupel aan dezelfde hoef. Raadsel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Paard meerdere keren kreupel aan dezelfde hoef. Raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:02

Ik heb een pony gehad met dezelfde klachten. Die bleek een ontsteking door afgestorven weefsel in haar been te hebben, waarschijnlijk is dat weefsel afgestorven door kanteling van het hoefbeen door hoefbevanging.

Leek enorm op een zweer en ze reageerde ook wel iets op de tang, maar er kwam niets uit. Later bleek het dus hoger te zitten, waardoor het wel wat drukte op de hoef, maar het zat zo diep dat het er niet uit te snijden was.

Uiteindelijk was het zover gezakt dat het er wel via de hoef uit kon, maar toen brak het ook in het been zelf door en in de kroon rand. Ontschoening als gevolg.

Vreselijk traject waar ik maar niet teveel op in ga, want dat is en komt hopelijk en waarschijnlijk helemaal niet aan de orde.

Mri klinkt als een prima idee, en opper het idee daar gewoon even van een hoger zittende ontsteking.



zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Paard meerdere keren kreupel aan dezelfde hoef. Raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:10

Ja sukkelen met hoefzweren of andere ontstekingen die net boven de hoef zitten en niet meer onder de noemer vallen komen genoeg voor.

Mijn paard heeft in augustus nog een hoefzweer gehad, die achteraf eind juni begonnen is. Kun je nagaan hoe lang zoiets rijpt en zeurt. Paard liep rad, maar had zo nu en dan een pasje er tussen dat ik dacht, hinkte ze nu? Klopt dit wel?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Supertje en 98 bezoekers