dop van mn 2.5 jarige???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xMini
Berichten: 126
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: rotterdam

dop van mn 2.5 jarige???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 18:37

goededag,

na een middagje zoeken kwam ik er zelf niet aan uit dus vandaar mijn post.

sinds vorige week heeft mn paardje (2.5jaar) erg veel last van zn tanden ivm het wisselen.

ik had gevraagd of de stal eigenaar wou opletten en als ze wat vond het voor me bewaren vanmorgen heeft ze dus een tand gevonden en gelijk geappt.

Mn paard staat in een kudde van verschillende leeftijden maar is de enige die momenteel bezig is met zijn tanden dus het zou het meest logisch zijn als de tand dus van hem is.

maar op de 1 of andere manier begin ik als een gek te twijfelen. ik ben dus al de hele dag aan het zoeken naar tanden en kiezen en naar de logica er achter om een leeftijd te schatten. helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.

hierbij de foto's van de tand.
is er hier iemand die mij wat duidelijkheid kan geven?
(de tand heeft op de paddock gelegen dus zit wat troep op)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


mocht het het tandje zijn van mijn paardje ga ik er een hanger van laten maken voor aan mn ketting.

bedankt voor het lezen

R A G N A R


xMini
Berichten: 126
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 18:54

Anoniem schreef:
Het is absoluut een tandje en hij heeft er ook de leeftijd voor.
Onze 2,5 jarige en 3,5 jarige zijn momenteel ook aan het wisselen.
Staan er nog meer paarden jonger dan 5 in de paddock?


ja klopt indd dat wist ik en hij heeft ook al langer last natuurlijk dus het is allemaal wel heel logisch dat het van hem is.

maar voor ik een tand van een 25jarige aan mn ketting heb hangen wou ik het even checken maar kwam er zelf niet aan uit.


ja er staat nog een paard van mn tante van 1.5jr en een tinker van ook 2.5jr maar die eigenaar heeft gekeken en hij was nog niet bezig met wisselen

R A G N A R

xMini
Berichten: 126
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 18:55

Gini schreef:
En over wat wil je precies duidelijkheid?


of het een tandje is van een jong paard van 2.5jr.

dat ik niet straks een tand heb van een van de oudjes

R A G N A R

xMini
Berichten: 126
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 19:11

Gini schreef:
Kiezen wisselen voor de snijtanden. Kiezen wisselen tussen 2,5 en 3,5 jaar. Dus deze dop kan perfect van jouw jonge paard zijn. Tanden van oude paarden die uitvallen hebben een wortel en dat heeft de dop op de foto dus niet.


oke duidelijk vrijdag deed hij al super raar met zn tong na elke hap en dan helemaal fleme dit deed hij links onder.

dus dat zou dan wel kunnen kloppen dat t een onder kiesje is met zn leeftijd

R A G N A R


xMini
Berichten: 126
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 19:16

Ibbel schreef:
Je kan natuurlijk ook even in z'n mond kijken of hij een kies mist. Dan weet je het vrij zeker :D



Dit heb ik geprobeerd samen met mijn vriend hahaha ik deed zn mond open hij zou kijken.. helaas niet gelukt "het is donker in zn mond hoe moet ik nou wat zien"

R A G N A R


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot, GrapeshotBot, OmgiliBot en 27 bezoekers