Hoefzweer of toch iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessxxxxxxxx
Berichten: 82
Geregistreerd: 05-01-15

Hoefzweer of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 21:43

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie mening is.

Mijn paard liep dinsdagavond na mijn les ineens kreupel, en voor de les dacht ik ook heel even dat hij niet goed liep, dus even rondje in de bak gelopen maar kon niks meer zien en ben opgestapt.
Na de les wil ik hem naar de wei brengen, loopt hij ineens toch weer kreupel! Linksvoor ontlastte hij.
Toen heb ik gekeken of ik iets zag of dik/warm was, maar niks en heb hem toch maar terug gezet.

De ochtend erna en ben ik meteen gaan kijken hoe het met hem was. Hij liep nog steeds kreupel, op zachte ondergrond iets minder dan harde ondergrond. Heb ik de hoefsmid gebeld, en die is komen kijken of het een hoefzweer was. Hij kon niks vinden, behalve dat de hoef wel gevoelig was, maar niet op één specifiek punt. Soda gaan halen, en de hoef hierin laten weken. Ondertussen toch maar even de da gebeld, en die komt morgen om 14.00.


Vandaag ben ik gegaan meteen na mijn werk en nu loopt hij ineens weer goed! Alleen een bergje op met kiezels (op het erf) loopt hij nog iets wat gevoelig, maar voor derest is niks meer te zien..
Hoef weer helemaal schoon gemaakt, in de soda gezet. En toen zag ik dus dit:
Afbeelding

Is dit een hoefzweer wat open is gegaan, of waar lijkt dit op? Ik heb namelijk zelf nog nooit een hoefzweer gezien. Het zou wel verklaren waarom hij weer beter loopt.. :j

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Hoefzweer of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:29

Eventjes je hoefsmid bellen en die kan zo kijken of het een hoefzweer is :j

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoefzweer of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:03

Lijkt er wel op.