Met antibiotica kunnen stappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meikevienna
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-09-18

Met antibiotica kunnen stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 19:04

Hay,

Mijn pony heeft nu een antibioticakuurtje voor haar ontsteking in de lymfe, ze krijg een spuit van 20 mg oraal toegebracht.

Nu zij de DA dat ik lekker met haar het veld in moest gaan, gewoon lekker aan de lange teugel stappen. Is dit wel zo verstandig? Had er zelf niet echt een goed gevoel bij.

De DA zei dat t juist goed was als ze lekker veel in de buitenlucht kwam, en ook zeker omdat ze kort geleden kreupel liep moeten we wel blijven bewegen.

Nou ik hoor het wel! :)

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Met antibiotica kunnen stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:08

Waarom niet? Het is maar antibiotica. Als je dr stil zet krijg je alleen maar achteruitgang in conditie

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:10

Als ze verder niet kreupel is of echt pijn heeft dan is een stapeltje helemaal prima lijkt me. Goed voor de doorbloeding en “lekker de kop los” lijkt me nooit verkeerd. Hem in het zweet jagen is een slecht plan maar met een stapritje gaat dat niet gebeuren dus weinig risico lijkt me

meikevienna
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 19:12

pluisje88 schreef:
Als ze verder niet kreupel is of echt pijn heeft dan is een stapeltje helemaal prima lijkt me. Goed voor de doorbloeding en “lekker de kop los” lijkt me nooit verkeerd. Hem in het zweet jagen is een slecht plan maar met een stapritje gaat dat niet gebeuren dus weinig risico lijkt me

Ja klopt, ze loopt ook niet kreupel ze was weer gezond verklaard.

MarjanB

Berichten: 16425
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Met antibiotica kunnen stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:15

Juist met lymfeproblemen is bewegen goed. Dit ivm pompwerking in het lichaam. Dus lekker buiten zetten en stappen.

meikevienna
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 19:36

MarjanB schreef:
Juist met lymfeproblemen is bewegen goed. Dit ivm pompwerking in het lichaam. Dus lekker buiten zetten en stappen.

Oke fijn om te weten!

Maar zojuist even een paar rondjes gestapt in de bak zonder zadel en ze voelde echt al warm aan. bij de flanken was ze ook een beetje nat. Heb haar temperatuur opgemeten en is gewoon 37,4 (dat is meestal haar normale temperatuur)

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:59

meikevienna schreef:
Maar zojuist even een paar rondjes gestapt in de bak zonder zadel en ze voelde echt al warm aan. bij de flanken was ze ook een beetje nat. Heb haar temperatuur opgemeten en is gewoon 37,4 (dat is meestal haar normale temperatuur)


Hebben veel paarden nu. Het is hartstikke warm en de dieren zitten al flink in de wintervacht.

meikevienna
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 20:13

troi schreef:
meikevienna schreef:
Maar zojuist even een paar rondjes gestapt in de bak zonder zadel en ze voelde echt al warm aan. bij de flanken was ze ook een beetje nat. Heb haar temperatuur opgemeten en is gewoon 37,4 (dat is meestal haar normale temperatuur)


Hebben veel paarden nu. Het is hartstikke warm en de dieren zitten al flink in de wintervacht.

Tja daar heb je gelijk in, maar aangezien ze t normaal niet heeft. Af en toe voelt ze in de avond nog wat klam aan maar dat komt door haar cushing.