hoornvliesbeschadiging paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: Belgiƫ

hoornvliesbeschadiging paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 12:20

5 oktober constateerde ik dat mijn paard zich aan zijn oog gestoten had, het traande redelijk en had meteen de dierenarts gebeld. Zij adviseerde mij om oogzalf (teramicine) te proberen voor een week en dan kijken of het beter werd. Na een week was het niet beter geworden en kneep hij zijn oog soms ook hard dicht. Toen ik ze toch langsgekomen om het na te kijken en was er een beschadiging van 3 mm geconstateerd. Een week lang kreeg hij 3 maal per dag gentapol druppels in zijn oog, 1 maal per dag atropine druppels en 1 maal per dag een spuit Finadyne.

Na een week te behandelen moest ik de test doen met zo fluoricerende druppels om te kijken of het kleiner was geworden, dit bleek niet het geval te zijn, of toch een heeeeeel klein beetje. Hierna hebben we de behandeling doorgezet maar zonder de Finadyne. Hij draagt ook nu overdag een vliegenmasker tegen het felle licht aangezien een van de druppels zijn pupil open zet.

Na nog een week te behandelen leek er niet veel verschil te zijn.
Hier een foto van hoe et toen nog uitzag. Hiervoor kon ik er niet goed foto's van maken omdat hij zijn hooft niet bepaald stil kon houden.

Afbeelding

Nu zijn we een maand verder en het is nog niet genezen, ik ben nog steeds druppels in zijn ogen aan het doen onder advies van de dierenarts.

Heeft iemand hier ervaringen mee?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, Ineke2, jadeken, Sanne1802 en 30 bezoekers