klophengst!?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rubs

Re: klophengst!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 21:22

Bloed trekken + test kost samen 107 euro. Daar komen voorrijkosten ook nog bij. Dat weet ik want ik heb de rekening voor me liggen ;). Mijn paard is ineens, op z'n 13e gaan dekken. En echt dekken, all the way. Ik heb nooit geweten dat ruinen dat ook kunnen doen. De merries worden heel makkelijk hengstig bij mijn ruin, en dan staan ze zich aan te bieden bij hem, heel genant.. De stalhouder reageerde super en heeft een hek geplaatst zodat de ruinen en merries apart staan. En nee, hij is niet laat gecastreerd, en nee, hij heeft vroeger niet gedekt. Nee, het is geen klophengst, en nee, er is geen testikelweefsel achtergebleven. helemaal niks. Ik vind het zelf fijn dat ik dit nu kan bewijzen met deze testuitslag.
Wat wel anders is dan bij jou is dat ik mijn paard heel makkelijk uit de groep kan halen en met hem aan een los touwtje tussen merries door kan wandelen.
Opvoeden is belangrijk, neem daar de tijd voor. Het geeft niet als het vandaag niet lukt, morgen begin je opnieuw. Vraag je instructeur, of zoek filmpjes op youtube over persoonlijke ruimte bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik rustig leiderschap plezieriger dan slaan, schreeuwen en rukken, en mijn paard ook.
Succes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie