Sliertje bloed uit neus

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sanlee

Sliertje bloed uit neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 22:59

Hoi hoi

Mijn paardje had vanavond voor de 3e x in de afgelopen 3 weken een klein sliertje bloed uit zn neus. 2 x uit links en 1 x uit rechts. Als ik met een lampje in zn neus schijn is er geen bloed te zien. Het is alsof er wat helder bloed met wat helder snot mee komt. De arts denkt aan een gesprongen adertje maar dat is wel vaak dan. Ik veeg het weg en er komt dan ook geen nieuw bloed. Het stroomt of druppelt niet het is echt heel weinig maar wat zou het kunnen zijn??
Ik heb even een foto toegevoegd.
Ik heb de arts de foto ook even geappt maar Ven benieuwd of hier iemand is met dezelfde ervaring

Sanlee

Re: Sliertje bloed uit neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 08:22

Ja een tumor, geknapte longblaasjes en zo zijn er nog genoeg dingen die het kunnen zijn. Op stal had een paard ook een tumor in zn hoofd maar die had echt hevige bloedneuzen. Dat heeft mijn paard niet. De arts appte nog dat ik me geen zorgen moest maken, wat ik natuurlijk wel doe , ze komt volgende week.

Sanlee

Re: Sliertje bloed uit neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 08:51

Hij heeft wel gevoelige luchtwegen maar de arts hoorde nu niks afwijkends.

Sanlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 10:39

Hallo Sanet,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf ook het idee dat het met kou te maken heeft. Het is echt uit 1 neusgat, nog niet uit 2 tegelijk geweest. Het is links of rechts. Echt een klein sliertje, het druppelt niet eens op de grond of zo daar is het te weinig voor. Ik denk zelfs dat het meer lijkt omdat er ook wat helder waterig snot bij zit. Het komt dan net uit zn neus en bovenin is het schoon zo weinig is het. Ik denk als het een gesprongen adertje is dat er zelf nog meer bloed zou moeten zijn. Bij een longbloeding zou het inderdaad veel meer moeten zijn en er echt uit moeten druppelen en dan ook nog uit beide neusgaten.

Nou ja ik ga nog maar even uit van het oordeel van de arts. Ze gaat m woensdag ook behandelen met acupunctuur hier voor. Geen ervaring mee bij een paard dus ik ben heel benieuwd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie