Buikpijn of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Buikpijn of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 10:09

2 dagen terug was mijn pony niet vooruit te branden met het rijden, nu heeft ze wel vaker zo’n dag dus ik vond het nog niet schrikbarend. Net wilde ik vanmorgen weer rijden en was ze weer erg traag en als ik been gaf deed ze bozig haar oren naar achter (niet in haar nek maar wel iets naar achter). Ik ben er natuurlijk meteen afgestapt en nu valt mij op dat ze steeds met haar neus naar haar buik gaat, niet happen o.i.d., ze raakt haar buik gewoon een keer aan?
Momenteel staat ze ook op een vrij kale wei, dus ik dacht zelf dat ze misschien zand in haar buik heeft. Zouden jullie eerst een psylliumkuurtje geven en kijken hoe ze daar op reageert of meteen al de dierenarts bellen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Buikpijn of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:12

Ik zou eerst die kuur geven. Heeft ze wel genoeg ruwvoer gedurende de dag?

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Buikpijn of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 10:39

Nou naar mijn mening krijgt ze eigenlijk wel te weinig ruwvoer.. ze krijgt ‘s avonds 1 plak hooi waar ze de rest van de nacht mee moet doen. Overdag staat ze op de kale wei waar ze niet bijgevoerd wordt. Ze staat bij een boer en ik mag haar niet meer ruwvoer geven.. Ik ben natuurlijk opzoek naar een nieuw plekje voor haar.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:29

Zelf eventueel wat hooi er bij kopen?
En als je twijfelt contact opnemen met je veearts over wat er aan de hand kan zijn.