Rare bultjes gaan open

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rare bultjes gaan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:39

Herkenbaar! Staat ie onder een deken?

Hier ook een paar keer gehad, dierenarts erbij gehad maar die had ook geen idee wat het kon zijn, was zeker geen van de bekende standaard huidproblemen zoals schimmel of rainrot. Zalfje met corticosteroïden gekregen maar dat hielp ook niet. Jeukte als je eraan kwam, gele korstje kan je eraf halen en dan is het soms wat troepig eronder. Je kan er veel meer topics over vinden op bokt, maar volgens mij heeft nooit iemand hét antwoord gevonden.

Ons leek het bijna een soort verstopte talgklier door de deken en/of door de warmte (want mijn dekenloze heeft het ook gehad) in combinatie met talg/zweten/zand? Was hier in elk geval onschuldig maar wel erg jeukerig voor het paard met veel op zijn lijf.

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rare bultjes gaan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:50

Hier begon het dus onder een deken en bij mijn paard zonder deken een beetje achter de schouder waar het zadel ligt. Maar uiteindelijk vonden we ze overal wel eens, hoofd, hals, zijkant buik niet uitgezonderd.

"Een draver, is gaver" :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, eva1969, GoogleAdsense, Ilona__, K_nolan, Little_Gift, Trendiction en 69 bezoekers