Wond kogel

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:51

Mijn ruin heeft ook zo’n lelijke wond gehad op de kogel, bij hem was het aan de binnenkant van de kogel. Heel diep, tot op het botvlies, wonder boven wonder botvlies intact en verder niks geraakt.
Hij hem is direct gestrart met AB, en ingepakt met animalintex, watten en verband. Dit de eerste dagen, daarna i.p.v. animalintex mesitran gesmeerd. De da wilde hem eigenlijk op stalrust hebben, maar ik weet dat hij dan de stal afbreekt, en bovendien liep hij totaal niet kreupel, wat de da enorm verbaasde. Hij heeft gewoon overdag in de wei gestaan in de groep. Hechten was niet mogelijk trouwens, er miste gewoon een heel stuk, en bovendien was de wond waarschijnlijk al een dag/nacht oud (tinker, dikke sokken, en ondanks de flinke wond moeilijk te zien).

Wond is goed genezen, al heeft hij er wel een flink litteken aan over gehouden, er was ook wat groei van wildvlees, maar mijn da raadde juist aan het niet weg te snijden zolang de wond netjes dicht ging. Litteken is bij hem overigens ook niet direct zichtbaar in zijn sok.
Dit was de wond na een week of 2, helaas geen foto’s meer van de verse wond.
Afbeelding

Give a man a fish and he eats for a day. Teach him how to fish and you get rid of him all weekend.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie