Pssm getest P4/P4 en PX ANDALUSIER MERRIE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Pssm getest P4/P4 en PX ANDALUSIER MERRIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 10:04

Niet gedacht dit te gaan plaatsen hier...tot 4 weken geleden nog nooit van de ziekte gehoord...nu na 4 weken informatie verslinden...hoor ik ( mijn bo) dus bij de patienten..
Na 2 jaar lang vage hoefbevangenheid diagnoses waarbij telkens niet bleek dat ze hoefbevangen was...en zo nu een kreupelheidje of harde bulten en stram stijflichaam..wees iemand me op pssm..wij manen uit haar lijf getrokken en verzonden naar duitsland ondat ik zelf twijfelde aan de diagnose hbv...telkens weer..ik wilde weten wat bo had..dus tegen advies van dierenarts in de test aangevraagd. Na 14 dagen onzekerheid de uitslag..ik werd zelfs gebeld en telefonisch bericht over de status van bo omdat het nogal rot was en met spoed iets moest gebeuren..ze was natuurlijk symptomatisch..ze heeft pssm2 P4/P4 en PX wat de boel nog wel eens versterkt. Haar lichaam is keihard en ontzettend beschadigd doordat ik haar 2 jaar lang het verkeerde voermanagement heb gegeven ivm de diagnose hbv telkens...dus suiker arm en alles arm...wat dus mega verkeerd is met deze afwijking!! Wat voelde ik me ...rot zacht uitge drukt..had ik maar eerder mijn verhaal gedaan na al mijn twijfels.. Nu is het voermanagement volledig aangepast en zijn we in testfase wat voor haar goed werkt.. Ik blijf lezen en leren en bo der verhaal posten omdat er naar mijn weten veel paarden worden ingeslapen met dit ziektebeeld..ik wil het zeker de kans geven om haar een paardwaardig bestaan te geven...maar als blijkt dat de schade niet meer te herstellen is en het lijden blijft maak ik wel de keuze om haar los te laten...ze is pas 14..maar het moet leuk blijven..voor nu loopt ze weer rond en ziet ze er vrolijk uit..maar met deze K..ziekte weet je nooit wat je de volgende dag aan gaat treffen...mocht er meer info gewenst zijn mag je me alles vragen natuurlijk..❤


Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Re: Pssm getest P4/P4 en PX ANDALUSIER MERRIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 10:27

3 x diagnose hbv gehad...maar niet typische stand welke daarbij hoort. Ze stond stijf bewoog niet meer..ging liggen en stond niet meer op...na een spuit buut was het of er niks meer aan de hand was..ze kreeg deze aanvallen vaak na iets van stress of trauma...( achteraf achtergekomen) verder viel ze geen gram af en werd alleen maar dikker..dus wij nog een tandje harder trainen...uiteindelijk bleek ze dus zware tekorten te hebben in haar bloed in juni 2018..maar niemand vertelde me waar het vandaan kwam..dus vitamine e en selenium aan gaan vullen...geen verandering...gevolg dat ze totaal ging staken tijdens trainen..osteo cranio alles opgetrommeld...geen verschil...nu dus eiwitten en aminos aan het b i geven en magnesium verdubbelt..ze mag op gras en rijker eten...dus nu hopen dat haar lijfje in balans gaat komen...

Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Re: Pssm getest P4/P4 en PX ANDALUSIER MERRIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 15:41

In bo haar geval moet ze dus eiwitten en proteïnen hebben voor de spierabraak en schade te herstellen. Arm voeren is een no go in haar geval. Ik ben gelukkig al lid op pssmforum nederland. Ik word ontzettend goed geholpen en gesteund door de kenners daar, vandaar dat ik nu al een stuk verder ben dan 4 weken geleden!


Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Re: Pssm getest P4/P4 en PX ANDALUSIER MERRIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 15:57

Klopt dank je...heb heel internet al doorgespit en alle fora dito...heb ook veel contact met equisec nu..ik hoop dat ik het na 2 jaar verkeerd beleid nog goed ga krijgen

Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Re: Pssm getest P4/P4 en PX ANDALUSIER MERRIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 15:35

Dais, het klopt wat je zegt over quarters etc...echter meer en meer spanjaarden worden de laatste maanden positief getest..het begint nu pas door te dringen dat er meer dragende ouders geweest zijn waarmee is doorgefokt..ik ga proberen om het op de kaart te zetten want naar mijn idee is er veel te weinig bekendheid voor deze nare ziekte...mijn 2 dierenartsen welke 3 keer ter plaatse zijn geweest gaven me de hoefbevangen diagnose...dus 2 jaar lang alles kapot gemaakt met arm voeren...kan me zelf wel voor t hoofd slaan dat ik heb geluisterd...het gaat met de dag beter nu..gister en vandaag ging ze in volle galop de wei op...en kwam er in volle galop weer af...dit heb ik al een dik half jaar niet meer mogen zien van haar❤


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, amy_leftover, carina, hagelslag, IASCrawler, springzeker en 66 bezoekers