Gaskoliek

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:07

Mijn pony kreeg gaskoliek in de herfst/winter. Ook op hooi trouwens, van voordroog krijgt ze diarree maar geen koliek. Ze is gevoelig op de dikke darm, dat is blijkbaar een shettendingetje. Omdat ze in de lente en zomer er geen last van heeft heb ik haar de afgelopen jaren in de moeilijke helft van het jaar carbo-v gegeven. Dit jaar heb ik een ander middel (waar onder andere carbo-v in zit), tot nu toe gaat dat ook prima. Geen koliek en nog geen vermagering. Carbo-v kun je bij elke fatsoenlijke homeopaat krijgen, het is een veelgebruikt middel. Het werkt goed voor de spijsvertering, geeft levensenergie en is een fijn middel voor oudere paarden, onder andere. Ik ben het gaan gebruiken toen ze een paar jaar geleden met gaskoliek stond, veearts had er geen afdoende oplossing voor en na drie dagen begon ik me toch wel zorgen te maken. Carbo-v er in en binnen een kwartier at ze weer. Ik heb het ook regelmatig voor mijzelf gebruikt, en het is echt een heel fijn middel. Dit jaar krijgt ze druppeltjes van Puur (Puur Intestine). Dit omdat ik een shet heb, en ik met deze druppeltjes goedkoper uit ben. Ze heeft er namelijk minder van nodig dan een groot paard. Mochten de druppeltjes toch niet afdoende werken dan ga ik weer over op de carbo, met een flesje van 7,50 euro doe je ongeveer 6 weken als je het dagelijks geeft (onafhankelijk van maat/gewicht paard). Je kunt het gebruiken op het moment dat je paard koliek krijgt, ik gaf het preventief dagelijks omdat ik merkte dat ze meer levensenergie kreeg en weer goed op gewicht kwam. In het voorjaar geeft ze zelf aan als ze het niet meer nodig heeft.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie