Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 16:00

Hi allemaal,

Afgelopen maandag heeft een paardenarts + orthopeed ik beide voor hoeven van mijn Tinker corticosteroïden en hyaluroonzuur ingespoten.

Danu-ah liep al enige tijd niet helemaal lekker, waarvan een aantal keren echt mank. Na contact met verschillende dierenartsen leek dit een passende optie. Bij het insteken van de naald spoot het vocht er nog net niet uit, hartstikke vloeibaar wat betekend dat het niet goed is.
Na het uitverdoven liep ze véél beter: mooie ruime passen en ontspannen.
Aan de hand hiervan hebben we beide voorbenen laten behandelen.

Onderstaande heb ik als opbouw schema gekregen:
• 12 dagen boxrust (heel klein stukje land of paddock mag ook, helaas geen optie omdat ze hier uitbreekt).
• dag 1 t/m 5 (van de 12) 15min aan de hand of ohz stappen
• dag 6 15min stappen, 5min draven
• dag 7 t/m 12 stappen en draven zodat ze op dag 13 weer op 45min zit.

Mij lijkt dit erg snel, wellicht is dat niet zo hoor.
Bijkomend punt is ook dat ze positief is getest op
PSSM.

Heeft iemand hier enige goede/slechte ervaringen mee en hoe is het bij jouw paard verlopen?

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:29

Inspuiten werkt meestal vrij snel is mijn ervaring, ik heb er goede ervaringen mee..maar het werkt wel tijdelijk en kan niet oneindig herhaald worden.

Welk gewricht is er precies ingespoten?

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:33

Elisa2 schreef:
Inspuiten werkt meestal vrij snel is mijn ervaring, ik heb er goede ervaringen mee..maar het werkt wel tijdelijk en kan niet oneindig herhaald worden.

Welk gewricht is er precies ingespoten?



Dat dus en het is slechts een uitstel van wat er komen gaat.
Het geneest niet en het kost geld en tijd.........

Wel iets om goed over na te gaan denken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:56

Bij ons is het niet goed afgelopen maar dat heeft niet met het inspuiten te maken gehad maar met de uiteindelijke diagnose. Paard is ingespoten omdat de DA een ontsteking constateerde. Maar na een paar weken was er geen verbetering en zijn we doorgestuurd naar Utrecht. De aanhechting van de diepe buiger bleek gescheurd toen er uiteindelijk een MRI is gemaakt in Utrecht. De prognose was heel slecht en wij hebben ons paard in moeten laten slapen . Wat is de diagnose? Zijn er ook foto's gemaakt?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:37

Ik neem aan dat het hoefgewricht is aangeprikt? Dus bij de kroonrand?

Als het gaat om irritatie/ lichte ontsteking van het hoefgewricht helpt inspuiten met ontstekingsremmer vaak goed.
Of het al dan niet terugkomt, heb je deels zelf in de hand. Als het al een chronisch proces is, wordt volledig herstel uiteraard moeilijk.
Vaak komt deze vorm van overbelasting voort uit een verkeerde manier van rijden/trainen. Te veel op de voorhand, voltes/wendingen rijden in een verkeerde balans en/of te hoog tempo. Ook veel rijden over een harde ondergrond, zoals asfalt, kan het in de hand werken. Idem ongunstige beenstand en slecht hoefmanagement. Deze zaken onder de loep nemen en in positieve zin aanpassen, kan veel verschil maken.

Ik zou daar begeleiding voor zoeken bij een goede dierfysio. Je paard heeft aanvullend op de behandeling namelijk aangepaste (revalidatie)training nodig.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 19:13

Askja schreef:
Ik neem aan dat het hoefgewricht is aangeprikt? Dus bij de kroonrand?

Als het gaat om irritatie/ lichte ontsteking van het hoefgewricht helpt inspuiten met ontstekingsremmer vaak goed.
Of het al dan niet terugkomt, heb je deels zelf in de hand. Als het al een chronisch proces is, wordt volledig herstel uiteraard moeilijk.
Vaak komt deze vorm van overbelasting voort uit een verkeerde manier van rijden/trainen. Te veel op de voorhand, voltes/wendingen rijden in een verkeerde balans en/of te hoog tempo. Ook veel rijden over een harde ondergrond, zoals asfalt, kan het in de hand werken. Idem ongunstige beenstand en slecht hoefmanagement. Deze zaken onder de loep nemen en in positieve zin aanpassen, kan veel verschil maken.

Ik zou daar begeleiding voor zoeken bij een goede dierfysio. Je paard heeft aanvullend op de behandeling namelijk aangepaste (revalidatie)training nodig.


Het hoefgewricht is inderdaad aangeprikt, hierbij kwam het vocht er ook meteen uitlopen.
Ze loopt inderdaad iets op de voorhand.
Goede buiging en balans is en zal een ding blijven omdat ze PSSM heeft en haar spieren daar echt niet van op vooruit gaan, maar zal er zeker opletten.

Dank voor de tip om een fysio te contacteren.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 19:16

SusanH schreef:
Bij ons is het niet goed afgelopen maar dat heeft niet met het inspuiten te maken gehad maar met de uiteindelijke diagnose. Paard is ingespoten omdat de DA een ontsteking constateerde. Maar na een paar weken was er geen verbetering en zijn we doorgestuurd naar Utrecht. De aanhechting van de diepe buiger bleek gescheurd toen er uiteindelijk een MRI is gemaakt in Utrecht. De prognose was heel slecht en wij hebben ons paard in moeten laten slapen . Wat is de diagnose? Zijn er ook foto's gemaakt?


Oei.. dat zijn rotberichten. Vandaag zitten we (ochtend van inspuiten niet meegeteld) op dag 5.
Ze liep veel slechter dan vorige dagen, echt heel kort en ze wilde ook echt niet op het harde lopen.
In de bak ging het weer beter.
Sneu om ze zo te zien!!
Ik denk dat dit even iets waar we doorheen moeten, maar mocht er nog niet snel genoeg verbetering inzitten ga ik wellicht toch voor een ritje kliniek. Je kan er maar beter zeker van zijn dat er hiernaast niks aan de hand is..

Anoniem

Re: Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:48

Welke vorm van PSSM heeft ze, type 1? Want helaas hebben juist PSSM 1 paarden vaak veel dagelijkse beweging nodig om de suikerhuishouding correct te houden en niet te vervallen in spierpijn/spierbevangenheid/spieratrofie. Kort lopen/niet op het harde willen lopen kunnen paarden ook krijgen als ze spierpijn hebben of richting spierbevangenheid gaan.
Ontzettend lastig, zo'n combinatie! :(:)

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 20:06

xyzutu2 schreef:
Welke vorm van PSSM heeft ze, type 1? Want helaas hebben juist PSSM 1 paarden vaak veel dagelijkse beweging nodig om de suikerhuishouding correct te houden en niet te vervallen in spierpijn/spierbevangenheid/spieratrofie. Kort lopen/niet op het harde willen lopen kunnen paarden ook krijgen als ze spierpijn hebben of richting spierbevangenheid gaan.
Ontzettend lastig, zo'n combinatie! :(:)


Yep, ze heeft 1.
Had al een bericht gezet op Facebook in de PSSM groep, maar lijkt daar niet helemaal begrepen te worden. Iedereen geeft aan: direct van het gras af, niet op stal en dat inspuiten is zielig.
Helaas breekt Noed overal uit door onder draadjes/hekken door te gaan of ze gaat er dwars doorheen, ongeacht stroom. Net zolang tot ze weer op het gras staat :o .
Vandaag was ze echt geen blij paard. Dof, niet willen, koppie sip.
Het is zachtgezegt een rot combinatie!

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:12

Je weet zeker dat ze nu niet bevangen staat? omdat je zegt dat ze absoluut niet op het harde nu wil . En corticos en gevoelig voor bevangenheid is een linke combinatie. iig heel veel sterkte, hopelijk slaat de behandeling aan en kun je nog veel plezier hebben met je paardje.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 20:38

kimmie1 schreef:
Je weet zeker dat ze nu niet bevangen staat? omdat je zegt dat ze absoluut niet op het harde nu wil . En corticos en gevoelig voor bevangenheid is een linke combinatie. iig heel veel sterkte, hopelijk slaat de behandeling aan en kun je nog veel plezier hebben met je paardje.


Afgelopen dagen was alles ok, maar vandaag wilde ze echt niet. Ik wacht morgen even af, zal natuurlijk ook kunnen dat ze gewoon een rotdag heeft. Meerdere dierenartsen hebben gekeken maar allemaal het woord ‘bevangen’ niet gezegd.
Afgelopen weken was alles ook helemaal prima, op het beentje na. Ze heeft nu 6 dagen geen gras gehad.
Ik ga er op letten, bedankt voor het meedenken!
Ik hoop het ook héél erg, maar dit soort dingen maken het zó ontiegelijk lastig.

bonny123

Berichten: 205
Geregistreerd: 10-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:42

Tinker Fjord kruising hier. Jarenlang dacht iedere DA hoefbevangenheid, maar bleek HKO te zijn. Bij inspuiten met cortico en hylaron spoot t vocht eruit. Liep 4 weken erg goed, daarna plotseling weer erg slecht. Dus cortico heeft zn werk gedaan, hylaron niet. Conclusie volgens DA: diagnose juist, behandeling slaat niet aan. Advies: laat maar inslapen.

Na second opnion en goed gesprek met mn paardenchiropractor (tevens orthopedisch paardenchirurg) besloten totaal ander beleid te voeren.
Paard verhuisd naar andere stal. Geen wei meer (te veel schommeling in gewicht en bespiering) maar paddock. Geen provisorisch aangelegde bak of agterberg bodem maar reiningbodem (mul, maar zeer gelijkmatig). En heeel veel in het bos stappen. Ik heb eindeloos gestapt, urenlang. Na 4 jaar tobben werd hij steeds tserker. Struikelen werd minder, ging steeds langere stappen maken en liep steeds minder op zn voorhand.

Als hij nu weer een terugval zal hebben, zal ik toch wel weer hylaron inspuiten. Ik denk dat het toch enig effect heeft gehad. Maar dat het opbouwen naar arbeid te snel is gegaan.
Achteraf denk ik dat het een combinatie is geweest: zowel het inspuiten als ook andere omstandigheden aanbieden.
Dat zal dan ook mijn tip zijn: kijk kritisch naar je bak en debeweging die je je paard aanbied. En ga heel veel stappen!
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:43

DIVA2 schreef:
xyzutu2 schreef:
Welke vorm van PSSM heeft ze, type 1? Want helaas hebben juist PSSM 1 paarden vaak veel dagelijkse beweging nodig om de suikerhuishouding correct te houden en niet te vervallen in spierpijn/spierbevangenheid/spieratrofie. Kort lopen/niet op het harde willen lopen kunnen paarden ook krijgen als ze spierpijn hebben of richting spierbevangenheid gaan.
Ontzettend lastig, zo'n combinatie! :(:)


Yep, ze heeft 1.
Had al een bericht gezet op Facebook in de PSSM groep, maar lijkt daar niet helemaal begrepen te worden. Iedereen geeft aan: direct van het gras af, niet op stal en dat inspuiten is zielig.


Ik las een tijdje mee bij de facebook PSSM club, maar kwam daar zoveel rare uitspraken tegen over PSSM en gerelateerde zaken dat ik daar maar weer weggegaan ben. In plaats van een forum lijkt het meer de persoonlijke mening van de hoofdfiguren te worden, en daar is niet heel veel wetenschappelijks of opens aan.
Erg jammer dat je daar zo te kijk gezet wordt, juist in zo'n moeilijke situatie (misschien wel te ingewikkeld voor het meer eendimensionale denken over PSSM?). Als inspuiten zielig is en ze mag geen boxrust, wat blijft er dan over...?
Ik vind het echt een rotcombinatie voor je, de slechtst denkbare. Ik heb zelf ook een PSSMer en die holt al achteruit qua spieren als hij gezond is maar twee weken stilstaat qua training (niet eens boxrust). Ik hou er dan ook serieus rekening mee dat als hij ooit iets aan een been of iets dergelijks krijgt wat met 6 weken strikte boxrust prima te genezen is hem gewoon in te laten slapen. Niet omdat ik niet in de genezing van die blessure geloof of dat ik hem niet nog 100 jaar gun of omdat ik er zelf geen zin in heb, maar omdat zijn PSSM hem gewoon kapotmaakt als hij op boxrust moet. :(

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 20:58

xyzutu2 schreef:
Ik las een tijdje mee bij de facebook PSSM club, maar kwam daar zoveel rare uitspraken tegen over PSSM en gerelateerde zaken dat ik daar maar weer weggegaan ben. In plaats van een forum lijkt het meer de persoonlijke mening van de hoofdfiguren te worden, en daar is niet heel veel wetenschappelijks of opens aan.
Erg jammer dat je daar zo te kijk gezet wordt, juist in zo'n moeilijke situatie (misschien wel te ingewikkeld voor het meer eendimensionale denken over PSSM?). Als inspuiten zielig is en ze mag geen boxrust, wat blijft er dan over...?
Ik vind het echt een rotcombinatie voor je, de slechtst denkbare. Ik heb zelf ook een PSSMer en die holt al achteruit qua spieren als hij gezond is maar twee weken stilstaat qua training (niet eens boxrust). Ik hou er dan ook serieus rekening mee dat als hij ooit iets aan een been of iets dergelijks krijgt wat met 6 weken strikte boxrust prima te genezen is hem gewoon in te laten slapen. Niet omdat ik niet in de genezing van die blessure geloof of dat ik hem niet nog 100 jaar gun of omdat ik er zelf geen zin in heb, maar omdat zijn PSSM hem gewoon kapotmaakt als hij op boxrust moet. :(


Amen. Dit is het enigste wat ik kan zeggen. Wat ben ik blij met jouw reactie!!! Echt.
Ook bij mij spookt het serieus in mijn hoofd rond en heb ik de laatste weken veelte vaak huilend bij d’r gestaan. Ook dat vertelde ik op de genoemde FB pagina. Nou... gelukkig kan ik wel tegen een stootje maar oh oh, wat probeerde ze me met de grond gelijk te maken. Dat ik het überhaupt durfde te zeggen.

Noed staat veel stil. Ik ben er in juli afgevallen, recht op m’n hoofd (met cap) en dit heeft voor heel veel gedoe gezorgd. Zelfs ja 7 maanden is het altijd opstappen en wegrijden, maar die spieren inederdaad. Dat gaat zo hard.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 21:01

bonny123 schreef:
Tinker Fjord kruising hier. Jarenlang dacht iedere DA hoefbevangenheid, maar bleek HKO te zijn. Bij inspuiten met cortico en hylaron spoot t vocht eruit. Liep 4 weken erg goed, daarna plotseling weer erg slecht. Dus cortico heeft zn werk gedaan, hylaron niet. Conclusie volgens DA: diagnose juist, behandeling slaat niet aan. Advies: laat maar inslapen.

Na second opnion en goed gesprek met mn paardenchiropractor (tevens orthopedisch paardenchirurg) besloten totaal ander beleid te voeren.
Paard verhuisd naar andere stal. Geen wei meer (te veel schommeling in gewicht en bespiering) maar paddock. Geen provisorisch aangelegde bak of agterberg bodem maar reiningbodem (mul, maar zeer gelijkmatig). En heeel veel in het bos stappen. Ik heb eindeloos gestapt, urenlang. Na 4 jaar tobben werd hij steeds tserker. Struikelen werd minder, ging steeds langere stappen maken en liep steeds minder op zn voorhand.

Als hij nu weer een terugval zal hebben, zal ik toch wel weer hylaron inspuiten. Ik denk dat het toch enig effect heeft gehad. Maar dat het opbouwen naar arbeid te snel is gegaan.
Achteraf denk ik dat het een combinatie is geweest: zowel het inspuiten als ook andere omstandigheden aanbieden.
Dat zal dan ook mijn tip zijn: kijk kritisch naar je bak en debeweging die je je paard aanbied. En ga heel veel stappen!
Succes


Bedankt voor je uitgebreide bericht.

Ik rijd weinig met haar in de bak, simpelweg omdat ik lekker ontspannen met naar buiten gaan zoveel lekkerder vind. En tuurlijk heb ik wel eens m’n momenten dat ik denk: kom paard, we gaan weer even goed dressuren of springen!

Struikelen, die korte pasjes én op de voorhand: ik ken het maar al te goed. Afgelopen november is ze gestruikeld toen ik erop zat, waarop ik in het gips belandde en ik denk voor haar de ellende pas echt begon.

Rustig opbouwen, veel buiten en nog meer stappen dus. Bedankt!

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:20

DIVA2 schreef:
xyzutu2 schreef:
Ik las een tijdje mee bij de facebook PSSM club, maar kwam daar zoveel rare uitspraken tegen over PSSM en gerelateerde zaken dat ik daar maar weer weggegaan ben. In plaats van een forum lijkt het meer de persoonlijke mening van de hoofdfiguren te worden, en daar is niet heel veel wetenschappelijks of opens aan.
Erg jammer dat je daar zo te kijk gezet wordt, juist in zo'n moeilijke situatie (misschien wel te ingewikkeld voor het meer eendimensionale denken over PSSM?). Als inspuiten zielig is en ze mag geen boxrust, wat blijft er dan over...?
Ik vind het echt een rotcombinatie voor je, de slechtst denkbare. Ik heb zelf ook een PSSMer en die holt al achteruit qua spieren als hij gezond is maar twee weken stilstaat qua training (niet eens boxrust). Ik hou er dan ook serieus rekening mee dat als hij ooit iets aan een been of iets dergelijks krijgt wat met 6 weken strikte boxrust prima te genezen is hem gewoon in te laten slapen. Niet omdat ik niet in de genezing van die blessure geloof of dat ik hem niet nog 100 jaar gun of omdat ik er zelf geen zin in heb, maar omdat zijn PSSM hem gewoon kapotmaakt als hij op boxrust moet. :(


Amen. Dit is het enigste wat ik kan zeggen. Wat ben ik blij met jouw reactie!!! Echt.
Ook bij mij spookt het serieus in mijn hoofd rond en heb ik de laatste weken veelte vaak huilend bij d’r gestaan. Ook dat vertelde ik op de genoemde FB pagina. Nou... gelukkig kan ik wel tegen een stootje maar oh oh, wat probeerde ze me met de grond gelijk te maken. Dat ik het überhaupt durfde te zeggen.

Noed staat veel stil. Ik ben er in juli afgevallen, recht op m’n hoofd (met cap) en dit heeft voor heel veel gedoe gezorgd. Zelfs ja 7 maanden is het altijd opstappen en wegrijden, maar die spieren inederdaad. Dat gaat zo hard.


Ik heb je bericht ook gelezen op de pssm groep op fb.
En ben er ook maar uitgestapt gister, pfieuw.

Ik heb helaas geen ervaring met inspuiten in combinatie met pssm1.
Heb wel 1 keer een paard laten inspuiten, maar die werd er alles behalve blij van helaas.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 09:28

MariekeTV schreef:
Ik heb je bericht ook gelezen op de pssm groep op fb.
En ben er ook maar uitgestapt gister, pfieuw.

Ik heb helaas geen ervaring met inspuiten in combinatie met pssm1.
Heb wel 1 keer een paard laten inspuiten, maar die werd er alles behalve blij van helaas.



Het ging er niet netjes aan toe, maar gelukkig kan ik wat dat betreft wel tegen een stootje :+.
Zaten een aantal handige dingen bij!
Tot nu toe is Noed ook nog niet blij, nog 7 héle lange dagen.. van de week had ze haar mini-paddock afgebroken, was onder de draden van de wei doorgegaan en zond pikzwart, hartstikke blij in het land. Clown.
Gelukkig weet ik dat ze niet gaat rennen, maar alleen haar kop naar beneden doet om te eten en er dus geen rare dingen zijn gebeurt.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:32

Zou je haar dan niet beter op een klein stukje land kunnen zetten?

Lindsey_99
Berichten: 2485
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:33

Is er een paddock paradise in de buurt? Met hooi en zonder gras? Ons gras en tinkers gaat vaak niet goed samen. Op de huidige weet ze dat, en waar het gras is en zal alles proberen om er te komen.
Sterkte in elk geval. Heb je schoenen voor haar? Dat helpt ook vaak al voor de gevoeligheid.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 09:36

MariekeTV schreef:
Zou je haar dan niet beter op een klein stukje land kunnen zetten?


Voor Noed haar rust in d’r kop en blijheid: zeker. Alleen heeft de dierenarts gezegd dat ze écht op stal moet of een paddock/landje zo groot als haar stal. Ik weet niet of ik de hele behandeling om soep help als ik haar dan toch op een stukje land zet.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 09:38

Lindsey_99 schreef:
Is er een paddock paradise in de buurt? Met hooi en zonder gras? Ons gras en tinkers gaat vaak niet goed samen. Op de huidige weet ze dat, en waar het gras is en zal alles proberen om er te komen.
Sterkte in elk geval. Heb je schoenen voor haar? Dat helpt ook vaak al voor de gevoeligheid.


Wij zelf komen uit Vinkeveen, er is hier echt hélemaal niks. Op 9/10 stallen staan ze ‘s winters 24/7 binnen, dus ik moet blij zijn dat ze hier op een boerderij lekker naar buiten mag.
Ik heb gekeken bij De Laanhoeve in Nederhorst en ga van de week ook nog even kijken bij Hilverzicht. Dat laatste is perfect, echter is het wel een end uit de buurt.

Lindsey_99
Berichten: 2485
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:53

Hopeloos he, dat er (nog) zo weinig zijn. Het heeft hier ook een hele tijd zoeken, kijken gekost, ondanks dat je van de bosrijke regio (oost) anders zou verwachten. Op FB is een groep (even zoeken op PN) waar ook particulieren een plekje aanbieden. Misschien zit daar wat tussen.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 10:20

Lindsey_99 schreef:
Hopeloos he, dat er (nog) zo weinig zijn. Het heeft hier ook een hele tijd zoeken, kijken gekost, ondanks dat je van de bosrijke regio (oost) anders zou verwachten. Op FB is een groep (even zoeken op PN) waar ook particulieren een plekje aanbieden. Misschien zit daar wat tussen.


Echt!!
Ik ga gelijk even kijken.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Inspuiten van kunstmatig gewrichtsvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:36

Bij welke DA ben je onder behandeling? Ik heb inspuiten van gewrichten al jaren met meerdere paarden meegemaakt en het advies van boxrust na het inspuiten is er een van jaren terug. Die van ons mogen gewoon naar buiten en werk rechtuit.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 10:53

ruitje schreef:
Bij welke DA ben je onder behandeling? Ik heb inspuiten van gewrichten al jaren met meerdere paarden meegemaakt en het advies van boxrust na het inspuiten is er een van jaren terug. Die van ons mogen gewoon naar buiten en werk rechtuit.


Ik stuur je een privéberichtje! Weet niet of het gepast is om het open en bloot op internet te zetten met naam en toenaam.